Fire selector omzetten

Rixs

Member
14 jun 2023
10
0
Trophies
1
Hallo,

Ik heb het internet afgezocht maar nog niet gevonden wat ik zocht.

Mijn vraag is het of het mogelijk is om de fire selector om te zetten naar de andere kant.
Ik heb een tm mk18 maar ik ben linkshandig. Soms duw ik de schakelaar om naar auto wat niet mag.
Ik heb me laten vertellen dat je die kunt ombouwen maar de vraag is kan dat en hoe?
Kan iemand mij verder helpen?
 
Hallo,

Ik heb het internet afgezocht maar nog niet gevonden wat ik zocht.

Mijn vraag is het of het mogelijk is om de fire selector om te zetten naar de andere kant.
Ik heb een tm mk18 maar ik ben linkshandig. Soms duw ik de schakelaar om naar auto wat niet mag.
Ik heb me laten vertellen dat je die kunt ombouwen maar de vraag is kan dat en hoe?
Kan iemand mij verder helpen?

Een intressante vraag! Ik had hier nog nooit over nagedacht, omdat ik alleen replica's ken met of ambi, of aan de linkerkant.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar met wat zoeken op het internet kwam ik dit tegen:
No there isn't. Airsoft guns with ambi selectors use a weird system of transfer gears to transfer the movement of the selector from one side to the other. This requires a special gearbox, and in many cases a matching special lower receiver.

To give you an idea, here's a Krytac Gearbox that has ambi selectors. You can see that there is a system of gears on the sides that mesh with the selectors. In comparison, here's a standard V2 Gearbox.

If you want an AR15 with ambi selectors you'll need to buy one that comes with them as standard.
Bron: https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/8hdlhh/changing_out_fire_selector_to_make_it_ambi/

Ben er momenteel bang voor dat dit dus helaas niet kan....

(of iemand moet weten hoe het wel kan, dan hoor ik het ook graag.) :)
 
Hoi @Rixs,

Ik ben zelf links handig. Maar toen ik in 2004 defensie in ging werd ik als rechtshandige schutter opgeleid. Nu doe ik nog steeds alles links handig, behalve schutter zijn.
Dus ik raar je aan om rechtshandige schutter te worden. Werkt 't beste als alles nieuw voor je is. Zo leer je jezelf gelijk wat nieuws aan en dan op de juiste manier.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Welk merk is je replica??
Sommige modellen en merken hebben een ombouwkit om hem ook linkshandig te maken.
All mijn GBBR's zijn iig ambi uit gevoerd.

Mvg Roy aka Smitty
 
Knop volledig omzetten naar rechts kan niet, je kunt hem wel ambi maken, maar dan heb je de knop aan beide kanten. Dit is dus een gevalletje gewenning en leren omgaan met je replica. Wen je snel genoeg aan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie