FN P90 upgrade schiet slecht

PimDSLR

Well-Known Member
30 nov 2015
97
17
Trophies
5
Hallo airsofters,

Ik heb een probleem met mijn FN P90. Vandaag heb ik het een en ander vervangen. Ik heb er een PDI 6.05 barrel ingezet, een ProWin hop up, een Kings Arms tappet plate, een M100 veer en een Prometheus bucking en nub. Nu gaan de bb's na ongeveer 10-15 meter naar de grond. Dat hop up wieltje doet bijna niks. Hoe kan ik dit oplossen? Heb er nogal wat dure upgrade onderdelen in gezet.

Als ik dit zo lees is er nx verkeerd aan je upgrades maar ben ik bang dat je met de hop-up inbouw ergens iets verkeerd hebt gedaan.
Als ik jou was zou ik die hop-up unit er weer uithalen en uit elkaar halen en kijken of alles goed zit.
Kom je er zelf niet uit maak dan a.u.b.wat foto's en zet die erbij in dit topic zodat ik en anderen kunnen zien waar er eventueel iets niet goed is gegaan.

Kijk eerst eens hoeveel verandering er is in de bucking als je aan het wieltje draait oftewel de barrel en hop up assembly uit de replica en kijken door de hop up heen terwijl je aan het wieltje draait. Mogelijk dat er tijdens de montage toch iets fout is gegaan als je maar weinig beweging ziet.

@Rebelattack @Vladimir Heb de hop up even na gelopen. Alles zit goed. Als ik door de loop kijk en aan het wieltje draai zie ik de nub naar beneden komen.

@Rebelattack Enige wat mij wel veel moeite kost is de gearbox dicht maken omdat de m100 veer een stuk langer is als de stock. Waardoor ik heel veel kracht moet zetten om hem erin te houden. Is dit normaal?

En na elke 2 schoten valt er een bb uit de loop.

Dicht maken is altijd moeilijk, als je zeker weet dat de nozzle goed cycled en dus goed afsluit, dan denk ik een air leak maar waar weet ik echt niet.

@Rebelattack Zie net dat de nozzle er niet al te best uit ziet, is dit normaal? Al die deuken

https://upload.vstanced.com/images/2016/07/26/suo.jpg

Nee dat leek mij ook niet. Kan dat de bb zo veel beïnvloeden? Dan maar vervangen met de ASG Ultimate P90 nozzle.

Zo te zien is de nozzle niet goed gealligned met de hop up chamber en dan kan hij dus de buiten kant raken en beschadigen, dan heb je nu geluk dat het een plasticen nozzle was omdat bij aluminium op aluminium je nog meer problemen had kunnen hebben. Daar zit dan ook meteen je probleem, als de nozzle niet goed cycled dan heb je een dikke air leak en dan schiet het voor geen meter als het al überhaupt schiet.

Verklaart ook waarom er om de 2 BB's er eentje uit komt rollen.
Dat zal nog een verdraaid lastig klusje worden om de nozzle goed uit te lijnen met de hop-up chamber.
Want dat houd in dat de hele gearbox niet recht zit of die chamber niet goed op zijn plaats past.
Mij lijkt het laatste het geval omdat dat een upgrade part is.
Ik zou daar het eerst naar kijken.
Eens de oude chamber erin doen en goed kijken waar hij allemaal raakt in de replica en dan vergelijken met de nieuwe chamber.
Hopelijk zit daar het probleem en kan je met wat simpel schuur en/of slijpwerk de chamber passend maken in de houder in de P90.

@Vladimir Bedankt voor de info. De gearbox zat inderdaad niet helemaal recht. Zit nogal wat lege ruimte in de P90. De nozzel past perfect in de ProWin hop up. Heb deze besteld: Ultimate Air Seal Nozzle P90. En dan er in een keer goed in zetten. Dan zou het dus goed moeten gaan.

PimDSLR;24349 zei:
@Vladimir Bedankt voor de info. De gearbox zat inderdaad niet helemaal recht. Zit nogal wat lege ruimte in de P90. De nozzel past perfect in de ProWin hop up. Heb deze besteld: Ultimate Air Seal Nozzle P90. En dan er in een keer goed in zetten. Dan zou het dus goed moeten gaan.

Jup als de nozzle daarna wel goed in de hop up chamber valt dan zou het wel goed moeten werken :D. Is dat trouwens de prometheus flat nub? Met een flat hop en een PDI barrel zal je straks wel een goed schietende P90 hebben :).

@Rebelattack Ja hoop het ook :D Ja, Prometheus en DPI 6.05 precision. Kon bijna geen duurdere upgrade parts vinden ;)

PimDSLR;24353 zei:
@Rebelattack Ja hoop het ook :D Ja, Prometheus en DPI 6.05 precision. Kon bijna geen duurdere upgrade parts vinden ;)

Huehue moet ik helpen :P, maar nice en veel plezier dan straks als het weer werkt :smiley: .

@Rebelattack ja bedankt ;). Ga morgen een Ares msr700 sniper halen. Dan is het weer even klaar :D

De nozzel is binnen en ik heb hem meteen vervangen. Wat een verschil zeg. Hij schiet vlijm scherp. Bedankt nog voor de hulp.

• Leuk
Waarderingen: Vladimir