FN P90 van Cyma

Crumble

Well-Known Member
23 mei 2017
564
426
Trophies
19
Goedemorgen all,

Ik ben aan het kijken voor een CQB replica. Nu wil ik wat anders dan standaard (in zovere dat elke replica wel door iemand wordt gebruikt) en heb ik de P90 op het oog.

Zelf dacht ik aan de P90 van Cyma en had deze bij Bunker501 gevonden. Heeft iemand toevallig wat reviews of ervaring met de P90 van Cyma?

Ik hoor het graag :)

Groet, Sven

Ik heb hier en daar verhalen gelezen van P90's (merk niet vermeld) die problemen hebben met bb's feeden via highcaps omdat de hopup bij deze replica's 'ondersteboven' staat. Als je er dus eentje koopt zou ik voor de zekerheid meteen kijken of je een paar midcaps mee besteld.

Mocht je hetzelfde probleem hebben, dan kun je iig naar een ander type magazijn switchen. Verder heb ik geen ervaring met de P90, ik gebruikt een Cyma MP5 als indoor-replica.

Behalve dat hij 70 euro duurder is alleen vanwege wat trademarks, is het prima voor de prijs, bij taiwangun zijn de CYMA's zonder trades tussen de 90-100 euro. Je kunt er best leuke dingen mee doen vanwege het bullpup design, enigste nadeel, is de mags vanwege 2 redenen. Een er zijn weinig goede mid caps voor en twee je moet nieuwe mag pouches halen. Voor mij ook nog iets wat op me lijstje staat van honderden replica's XD.

Behalve dat hij 70 euro duurder is alleen vanwege wat trademarks, is het prima voor de prijs, bij taiwangun zijn de CYMA's zonder trades tussen de 90-100 euro.

Had die al gezien ja, maar wil wel met trademarks.

Qua mags ben ik niet zo bang en wil ik ook wel voor betalen. Vraag me alleen af of de trigger response, ROF en grouping makkelijk aangepast kan worden.

Trigger response is iets irritanter vanwege de 2 stage maar dacht dat deze wel een semi lock heeft en niet zoals de AUG alleen een 2 stage, dus mosfet en goeie motor moet een grote verbetering zijn. Meeste is wel te vervangen en groot deel is v2/3 compatible, alleen een paar air seal parts niet en mogelijk de bushings/bearings. Ik vind zelf de 70 euro voor een paar FN herstal tekens niet echt waard. Had iemand gezien die dampening foam had gebruikt in de body om de replica nog stiller te maken, werkt natuurlijk het beste met een high speed build.

Ik heb zelf toevallig een tijdje terug dezelfde vraag in mij gehad: wilde eens kijken naar een goedkopere CQB replica met een vette look. Ik kwam toen ook uit bij de Cyma CM060 (zoals deze P90 officeel heet).

Van wat ik weet is de P90 met trademarks mede mogelijk gemaakt met de licentie van Cybergun. Verder schijnt het redelijk dezelfde replica te zijn.

Zit verder een V6 gearbox is welke met heel veel V2 onderdelen compatible is. Alleen de hop-up is wat meer apart en er zijn daar wat minder upgrades voor.

Ikzelf vond deze filmpjes wel interessant:

Kreeg hiervan zelf het idee dat het prima voor CQB is, maar daar blijft het volgens mij verder bij.

Betere varianten zijn er eigenlijk alleen van Tokyo Marui. Ik hoor er veel goede dingen over. Deze replica van Cyma is echter wel op het Tokyo Marui principe gebaseerd, geloof ik.

De hogere prijs voor de trademarks zou ik er echter niet voor geven. Lijkt mij het niet waard. Je zou ze met een beetje moeite er zelf op kunnen maken...