FPS ASG armalite

NickRahni

New Member
10 jun 2017
4
1
Trophies
2
Hallo!


Ik heb Vrijdag mijn pas binnengekregen en vandaag eindelijk mijn 1e apparaat besteld :D.
Het is de ASG Armalite m15 Assault (nog wat) van de site Shogun.

De aangegeven FPS van dit ding is 355 FPS. Maar hoe accuraat is dit?
Heeft iemand ervaring met het bestellen op Shogun of een andere site?

Ik heb ze al gemaild maar ik heb helaas nog geen reactie.

Mijn grootste angst is namelijk dat mijn AA tijdens mijn 1e skirm te hard schiet en ik dus mijn spullen kan pakken en naar huis moet gaan.


Bedankt!


Nick
 
Mijn ervaring/ mening is dat je van fps waarden die als product informatie staan omschreven nooit 100% uit moet gaan dat het klopt. En zeker niet alle je zo dicht rond de NL FPS limieten zit.
 
Bij mijn replica klopte het allemaal aardig (levering via Gunfire), maar ik heb hem ook in originele staat laten leveren. Ze hadden er dus ook geen belang bij om er niet kloppende waardes op te zetten.

Zou hem idd nog een keer door de chrono halen, inmiddels zijn er toch mensen zat door heel het land waar je wel ff terecht kan.

Bedenk je ook goed dat de ene chrono de andere niet is en dat 10FPS afwijking eerder regel als uitzondering is. Dit kan dus betekenen als je 355 FPS + 10 FPS schiet je die dag niet meedoet als de orga een beetje streng is... zou hem zelf proberen op 330 - 340 te krijgen, heb je nooit gezeik!

Succes in ieder geval!

Groet,
Peter
 
Ze hadden er dus ook geen belang bij om er niet kloppende waardes op te zetten.

Hebben ze daar ooit wel belang bij dan?
Ze gaan echt hun goede naam niet op het spel zetten door geen echte data erop te zetten.
Dat chrono's afwijkingen onder elkaar hebben is niet zo gek aangezien ik nog nooit een geijkte chrono heb gezien.
Maar dat ze er opzettelijk 330 opzetten terwijl het vervolgens 390 of hoger is kan ik me niet voorstellen.
 
Hebben ze daar ooit wel belang bij dan?
Ze gaan echt hun goede naam niet op het spel zetten door geen echte data erop te zetten.
Dat chrono's afwijkingen onder elkaar hebben is niet zo gek aangezien ik nog nooit een geijkte chrono heb gezien.
Maar dat ze er opzettelijk 330 opzetten terwijl het vervolgens 390 of hoger is kan ik me niet voorstellen.

Geen idee of ze er belang bij hebben, ik geef alleen aan dat ze er bij mij in ieder geval geen belang bij hadden... OP vraagt hoe betrouwbaar de info is, dus blijkbaar is er onzekerheid over de echtheid van de opgegeven gegevens. Dit komt ergens vandaag... kan een slechte eerdere ervaring zijn, misschien verhalen via via, ik weet het ook niet...
 
Het is vervelend om te zeggen, maar er zijn minder betrouwbare "airsoftwinkels" die niet helemaal de waarheid plaatsen mbt FPS. Zo heeft een kennis eens een replica in duitsland besteld en die zou 500 FPS moeten halen (CO2) en hij haalt net de 420, wat achteraf de aanduiding is van de leverancier.

Ook zijn er nederlandse shops die het niet altijd nauw nemen omtrend de regels (verkoop aan mensen zonder NABV bijvoorbeeld) die liever naar benenden afronden om onder de 360 FPS uit te komen.

Helaas gebeurt het, en het is slecht beleid want je raakt je klant kwijt, maar het is vooral gericht op korte termijn winst.

(Ik ga geen namen hier noemen zonder dat ze ervoor veroordeeld zijn want dan ben ik fout bezig, klinkt laf maar ik wil geen gezeur met zo iets. Er is melding gemaakt naar de politie mbt verkoop aan mensen zonder NABV, of zelfs zonder vertoon legitimatie)