FPS bb test: Bioval vs GreenDevil en review APS UAR.

Ties

Well-Known Member
1 aug 2014
425
164
Trophies
13
Hallo airsofters,
<div>Ik heb eindelijk mijn chrono weer op gang gekregen na 1,5 jaar(don't ask) en besloot meteen het een en ander te testen.</div>Zo was ik benieuwd wat het verschil in fps zou zijn tussen twee merken bb's, ik had op BH een zak .3g Bioval gekocht en had nog een wat .3g GreenDevil.
De AA waar mee ik getest heb is de APS UAR, heeft een v3 gearbox, 420mm 6,04mm loop en heb er een SHS m100 veer in zitten. Verder heb ik alleen de gears geschimt, de piston o-ring in gesmeerd met teflon grease en een poor-man's r-hop met de stock bucking er in zitten.
Resultaat:     Elk 10 bb'sGreenDevil .3g  FPS 265-266 !! €22 "You get what you pay." is hier zeker van kracht.Bioval         .3g  FPS 258-267 €18
Verder was ik nog benieuwd wat het verschil zou zijn als ik mijn silencer er op zou zetten, loop komt tot halverwege de silencer; +1 fps lol :p
Om nog ff terug te komen op de UAR, echt een prima ding, bullpup polymeer design dus lekker kort en licht, neemt M4 mags(wel de dremel moeten gebruiken wil die alle midcaps pakken) vol rechts én links handig, neemt ook M4 outer barrels dus als je m om wil bouwen tot dmr kan dat makkelijk, mede ook door het quick spring change systeem wat echt heerlijk is als je je gearbox uit elkaar wilt halen!!
De enige cons waren:-neemt niet alle midcaps-als je geen lipo's gebruikt passen er alleen maar (rear wired) 8,4V brick type en (front wired) 8,4V/9,6V stick type batterijen in.-QC is niet geweldig op externals, zo klikte mijn fire selector swich niet in semi (schoot wel semi). Easy fix met de dremel.-triger pul is wat lang maar dat is persoonlijk.-komt niet met batterij/oplader
De UAR heb je in zwart of tan voor €160 tot €180-Replica-2 120rd mid caps-M90 en M110 veer
Grt TiesPS: Mocht je m kopen en er problemen mee hebben ben je bij mij altijd welkom.
 
Ik wil even wat toevoegen over de zak Bioval.
Bioval is de laatste tijd zwaar in kwaliteit gezakt. Sommige zakken (waarschijnlijk van de verkeerde batch) hebben BBs er in zitten die totaal NIET consistent zijn aan het gewicht. Een zak .30 bevat BBs van .26 tot .305. Het kan dus zijn dat het een productiefout was die onopgemerkt was door de quality controle, maar dit heeft bij veel mensen lekkere accuracy problemen veroorzaakt. 
 
Thanks voor de info.. Helpt weer naar onze zoektocht naar goeie 0.30 gr BB's voor onze DMR :)