Fps drop en geen full auto

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dela
  • Startdatum Startdatum

Dela

Active Member
7 jan 2018
27
8
Trophies
4
Hallo,

Om te beginnen heb ik een classic army 416 cqb aeg, 9,6v 1600mh. Standaard otb 330fps, geen upgrades. Laatste skirm werkte alles zoals het hoort.

Na mn laatste skirm merkte ik dat de handguard los zat, 1 vd pinnen van de receiver/handguard viel er bijna uit. De pin er uit gehaald, handguard met barrel los gehaald en goed teruggeplaatst naar mijn idee.
Vandaag bij fps test schiet ik tussen de 260 en 290 fps, heb ik een lek of toch iets beschadigd in de hop up met terug plaatsen van de handguad/barrel?
Dan kom ik tijdens de skirm het probleem van geen full auto tegen. Als ik van semi naar full auto switch gebeurt er niets, ik kan alleen semi schieten. Kan switchen wat ik wil niets, laad ik het magazijn opnieuw dan kan ik 1 salvo afvuren full auto, wil ik weer een salvo afvuren dan schiet die single shot.
Ik kan full auto een hele highcap in 1 keer leegschieten, maar als ik dan weer de trekker over haal schiet ik een single shot.
Daar bij komt een nieuwe volle batterij die leeg was na 1,5 uur.
Als iemand een oplossing weet graag, voordat ik m zo uit elkaar leg en het probleem niet kan oplossen.

Bvd Dela

Met zo'n grote deviatie en drop gok ik wel dat je ergens een lek hebt maar waar is een goeie vraag. Heb je de inner barrel eruit gehaald tijdens het demonteren van de outer barrel en handguard/rail? Tweede klinkt alsof het iets is met de selector plate en mogelijk met de trigger trolley en cut off lever is, maar het is een raar probleem.

• Leuk
Waarderingen: Dela
Met zo'n grote deviatie en drop gok ik wel dat je ergens een lek hebt maar waar is een goeie vraag. Heb je de inner barrel eruit gehaald tijdens het demonteren van de outer barrel en handguard/rail? Tweede klinkt alsof het iets is met de selector plate en mogelijk met de trigger trolley en cut off lever is, maar het is een raar probleem.

De handguard kwam met barrel en al los van de receiver en hopup, verder is de gearbox niet uit elkaar of uit de receiver geweest.

De pin was er al zo uit dat de handguard en barrel los was van de hopup. Replica word plat vervoerd en opgeslagen.

Hmm dat uitleggen van mij ging niet goed.
Bij deze foto van de situatie
Ja maar je hebt twee barrels, de outer en je inner barrel dus de vraag is welke je precies allemaal hebt los getrokken.

Mijn uitleg was niet helemaal duidelijk, hier een foto van hoe t los is.

Bijlagen

• IMG_20180212_084259.jpg
    IMG_20180212_084259.jpg
    885,2 KB · Weergaven: 226
Check of je bucking goed in je hop up kamer/barrel zit. Dus inner barrel eruit halen en hop up uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten ;)

Mocht dat niet helpen zou je nog kunnen kijken naar je air nozzle maar betwijfel of daar iets mis mee kan zijn als het voorheen gewoon 330 fps was

Wat ook nog kan is het feit dat nu ook je piston in een volledig gespannen staat wordt opgeslagen, de meeste veren zullen dan niet de FPS waarde houden die ze voorheen hadden en zeker niet een stock veer.

• Leuk
Wat ook nog kan is het feit dat nu ook je piston in een volledig gespannen staat wordt opgeslagen, de meeste veren zullen dan niet de FPS waarde houden die ze voorheen hadden en zeker niet een stock veer.

Er zit standaard een mosfet in, mag toch aan nemen dat die er voor zorgt dat de veer niet onder spanning staat.

Er zit standaard een mosfet in, mag toch aan nemen dat die er voor zorgt dat de veer niet onder spanning staat.

Dat is niet het doel van een simpele mosfet nee, dan moet je een programmeerbare hebben met active breaking en daarbij kan ik op de foto letterlijk zien dat de piston in een volledig gespannen toestand staat, de piston is helemaal naar achteren getrokken en dan bedoel ik letterlijk helemaal naar achteren. Over het algemeen altijd even aan het einde van de dag op semi schieten en als je het zeker wil weten dan zul je het even moeten controleren door de upper van de lower te halen.

• Leuk
Het duurde even voordat ik echt even de tijd had om de replica uit elkaar tehalen, maar probleem is opgelost.

Fpsdrop- hopup uit elkaar gehaald, in elkaar gezet. Fps zit weer gewoon op de 330.

Geen full auto, kreeg de mag release niet los, boutje dol. Voorzichtig er uit gesloopt, nieuwe erin. Blijkt de selecterplate gebroken. Vervangen en weer werken naar behoren.

Bedankt voor de tips