FPS drops en double cycle Specna Arms

Eraser

Well-Known Member
4 mrt 2018
50
4
Trophies
6
Goedemiddag allen,

Ik ben inmiddels al maanden aan het stoeien met mijn Specna Arms B11. Deze heb ik gekocht als upgrade project om lekker mee te knutselen.

Inmiddels is deze voorzien van:

-Stock veer (geen idee welke)
-Stock barrel
-Stock hop-up

- SHS (RA) High Torque Motor 16TPA (Long)
- SHS (RA) 13:1 Gears
- SHS (RA) 14 Tooth Piston (Lightweight)
- SHS (RA) M4 Cylinder Head Aluminium (Pad)
- SHS (RA) M4 Aluminium Nozzle (21.4mm)
- Shimming, AOE
- Jefftron mosfet

Nadat dit alles erin is gekomen had ik een probleem met de hop-up. BB's kwamen niet ver en kwamen er soms dubbel uit (één schot 2 bb's)
Nadat ik de Bucking heb vervangen voor een G&G green, gaat dit wel goed.

ik stuit nu op twee problemen en ik weet niet goed waar ik deze moet zoeken:

1) inconsistente FPS. De FPS schommelt bij elk schot met een verschil van wel 80-120FPS per schot.. Soms zijn er een aantal stabiel, daarna weer een drop

2) Regelmatig schiet hij 2 keer op semi.(Double Cycle)

Het probleem lijkt alleen aanwezig te zijn met een 11,1 lipo. Met de 7.4 lijkt het goed te gaan, maar daar heb ik 'maar' een FPS van 240 met 0,2g BB's.


Is dit een PME probleem, moet ik dit bij de hop-up of nozzle zoeken, of heeft dit met mijn mags te maken? Ik heb zowel de standaard high-cap geprobleerd als de Nuprol mid-cap mags.
 
Laatst bewerkt:
Double cycle is overspin, de lage FPS kan PME zijn of komen door de nozzle die niet snel genoeg naar voren is en btw je nozzle is ook te lang, je moet stock nozzle bekijken en opmeten, Specna gebruikt 21.0mm nozzle
Ik weet niet welke veer je gebruikt, maar 11.1, 13:1 full stroke, 16 TPA en sub 1.2 joule is niet echt een of maar een wanneer het fout gaat.
 
Bedankt voor je antwoord!

Double cycle is overspin, de lage FPS kan PME zijn
Oplossing hiervoor is dus gewoon met 7,4 blijven spelen? Of raad je short-stroken van de gear aan?

of komen door de nozzle die niet snel genoeg naar voren is en btw je nozzle is ook te lang, je moet stock nozzle bekijken en opmeten, Specna gebruikt 21.0mm nozzle
Maakt die 0,4mm echt zoveel verschil? Anders plaats ik de (crappy plastic) originele terug of koop ik een nieuwe.

Ik weet niet welke veer je gebruikt, maar 11.1, 13:1 full stroke, 16 TPA en sub 1.2 joule is niet echt een of maar een wanneer het fout gaat.
Oplossing hiervoor is zwaardere veer en short-stroken? M110 of M120 bijvoorbeeld?
 
Short stroken is zeker aan te raden, gaat mogelijk je dubbele cycle oplossen, maar mogelijk ook niet, daar zou je dan nog extra voor moeten short stroken. Ik zou een M120 pakken en dan genoeg tanden eraf halen om onder 1.2J te komen, ~2-3. 0.4mm maakt het verschil tussen feeden en slecht tot niet feeden in veel van mijn specna arms en soms ook andere M4's dus ja het maakt wel degelijk uit. Een nieuwe nozzle kost 3-5 euro en daarbij plastic is niks mis mee, het missen van een O-ring is het probleem.
 
Allereerst sorry voor de revive op dit oude topic, maar het projectje loopt nog steeds.. (even in de kast beland omdat ik het niet werkend kreeg)

Wat is er inmiddels gebeurt en geplaatst:

- SHS (RA) High Torque Motor 16TPA (Long)
- SHS (RA) 13:1 Gears (short stroked dmv dremel)
- SHS (RA) 14 Tooth Piston (Lightweight)
- SHS (RA) M4 Cylinder Head Aluminium (Pad)
- SHS (RA) Aluminium Nozzle (21mm)
- Shimming, AOE
- modify flat-hop + bucking setje
- Perun V2 mosfet geplaatst

Na wat prutsen en parts wisselen (@Rebelattack je had gelijk wat de nozzle betreft) schiet hij nu in full auto als een laser. FPS van rond de 0,88J.

Alleen schiet hij ook regelmatig 0,1J (semi of auto) en kan ik de BB's beter gooien. Geen double feeds, maar gewoon geen consistentie. bij de 0,1 schoten hoor je een harder geluid, alsof hij misfeed.
Hij is inmiddels bij een airsoftshop geweest en daar hebben ze hem opnieuw geshimd en hopup nagekeken, maar het probleem blijft aanwezig.
Dit zou aan de hopup kunnen liggen, dus ik heb de bucking en nub vervangen voor een maple leaf macaron 60 en een omega nub tensioner. Daarnaast nog even een nieuwe barrel geprobeerd. Hiermee exact hetzelfde probleem.
Uiteraard verschillende mags geprobeerd.
Ik heb het gevoel dat wanneer het magazijn halfvol is, het beter gaat.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?