FPS is vaag. Wat moet ik doen

Tim2901

New Member
12 nov 2021
4
1
Trophies
1
Ik ben nieuw bij het airsoft gebeuren en wil graag een replica kopen. Ik heb één gezien die ik erg leuk vind en dan ook graag zou willen. In het volgende linkje is de replica te vinden.
https://www.airsoftmegastore.com/in...ncer+tactical+enforcer&sort=p.price&order=asc

Het probleem is alleen dat ik vaak lees dat een replica een max van 360 fps mag schieten en een maximaal aantal joule van 1.2 mag hebben. Ik snap er alleen helemaal niets meer van, ik lees ook wel dat 1.2 joule gelijk is aan zo'n 290 fps
Is deze replica toegestaan in nederland of niet? En hoe kan ik eventueel dan de fps naar beneden halen zodat ik wel gewoon met deze replica kan schieten?

Hij heeft quick spring Change. Dus als jij een M90 en M100 veer mee besteld. Dan zit je eigenlijk al altijd goed. Door dat het quick spring Change is, kun je bijna gegarandeerd binnen 5 tot 10 min je veer om gooien en als nog mee spelen mocht je er op het veld pas achter komen.

Hallo Tim, de formule voor energie (Joule)= massa x snelheid.

1.2J met 0.2gram bbs mag ~360fps zijn. Hoe hoger het gewicht, hoe lager de FPS mag zijn.

• Leuk
Waarderingen: Pascal-XM
Wellicht ten overvloede, maar je weet dat je lid moet zijn van een airsoft vereniging voordat je, in Nederland, replica's mag bezitten?

Ja, klopt. Ik heb een vog aanvraag gedaan en ben verder bezig met een account bij de nabv. Dus als dat afgerond is, kan ik een replica aanschaffen. Alleen i.v.m. de vragen die ik had dacht ik, ik stel ze alvast dan kan ik gelijk door.

• Leuk
Waarderingen: QuickFix
Hij heeft quick spring Change. Dus als jij een M90 en M100 veer mee besteld. Dan zit je eigenlijk al altijd goed. Door dat het quick spring Change is, kun je bijna gegarandeerd binnen 5 tot 10 min je veer om gooien en als nog mee spelen mocht je er op het veld pas achter komen.

Dank voor je reactie, ik zal het meenemen.