Fps omlaag krijgen met een GBB.

cramble

New Member
1 aug 2015
2
0
Trophies
1
Hallo,


Ik wou graag een vraag stelen aangezien ik nogal nieuw ben binnen het airsoften en tot nu toe alleen nog maar ervaring heb met AEG replicas. Ik heb nu al een tijdje een replica op het oog, om precieser te zijn de WE XM177 GBB een vietnam era wapen dat een upgrade werd op de eerste m16 voornamelijk gebruikt door de special units van die tijd met een 20rd magazijn dat het toch weer unieker maakt (weinig bb ja maar dan moet er maar wat minder op full auto gespeeld worden). Aangezien ik deze wat oudere wapens helemaal te gek vind kwam ik al snel wat sites tegen die deze verkopen. Even zoeken en toen kwam ik een mooire deal tegen op EVIKE (http://www.evike.com/products/37275/).


Om even bij mijn vraag te komen, bij elke site die ik tegen kwam heeft dit replica een fps die boven de 360 komt de max voor een fullauto in Nederland. Nou ben ik niet zo thuis in de gas wapen, kun je bij deze replicas ook gewoon de fps verlagen? En hoe gaat dit precies in zijn werking of hoe krijg je dit voor elkaar?


En hoe staan jullie tegen over GBB replicas, leuk om te hebben of kan ik heirmee een grote fout in begaan. Ik ben wel een beetje bekent met de risico's maar toch ben ik aan het twijfelen om dit te gaan doen. Is het mischien beter om een GBB pistool te kopen en daarmee bekent te worden voor je aan een wat groter replica gaat beginnen?


Het heeft wel iets moet ik zeggen zoon GBB replica, je hebt weinig bbs of je nou een 20rd of 30rd magazijn hebt. (dit zal je vooral tegen gaan komen als er een paar met HI caps op je staan te knallen.) Maar dat maakt het er denk ik niet minder leuk om als je de rest bekijkt dat zoon replica met zich mee brengt.


mvg,


Matthew
 
Ik denk dat je hier zoekt voor een npas systeem. Onderdeel zal je wel moeten zoeken bij een winkel die naar nederland verscheept. Het is een redelijk gedoen, heb het ooit eens een keer gezien hoe het moet. De fps afstellen kan een redelijk gesleutel zijn zonder een beetje handigheid (let wel op met temperatuur van je gas/lucht heeft effect op de fps -> halve apparaat uit elkaar. Indien je wat handiger bent kan het een optie zijn om je magazijnen hpa te tappen).

Of het voor je specifieke​ apparaat geschikt is weet ik niet 100%.



Zoek voor een N.P.A.S. Kit, heb momenteel wat moeite met links plakken hier.



Er is ergens op youtube een filmpje genaamd "Open bolt WE M4 npas installation" Hoop je hiermee te helpen!



 


"En hoe staan jullie tegen over GBB replicas, leuk om te hebben of kan ik heirmee een grote fout in begaan. Ik ben wel een beetje bekent met de risico's maar toch ben ik aan het twijfelen om dit te gaan doen. Is het mischien beter om een GBB pistool te kopen en daarmee bekent te worden voor je aan een wat groter replica gaat beginnen?"

Once you go blow-back, you never go back!
 
 
Een NPAS Is een optie. Check alleen wel of deze voor dit model te verkrijgen Is / werkt.


Zelf vind ik GBB pistolen erg leuk. Maar voor rifles zeg ik Nee. Te veel gedoe met weer en temperatuur.

Wat ik zelf Nog wel een keer zie zitten Is een TM GBB rifle voor CQB. In gebouwen is het vaak wat warmer. En heb je niet zoveel van die dure magazijnen nodig. Dus In CQB werkt het nog wel, maar in open veld Is de FPS drop met cool down wordt je gewoon ge-out preformed ect.. Gewoon een te groot nadeel.
 
Kijk is aan snelle reacties super.


Na het lezen van jullie nuttige informatie, en mezelf kennende ga ik dit iets te ingewikkeld vinden op dit moment. :p


Ik denk dat het verstandiger is om gewoon eerst eens te beginnen met een GBB pistool en daar even handigheid mee te krijgen voor ik aan een full size replica ga beginnen en het voor nu maar even op AEGs replicas hou.


Op zijn tijd wil ik toch wel is in de GBBs gaan kijken maar ik denk dat ik er verstandiger aan doe om even een pistool op gas te ervaren, met de temperatuur etc wat dit doet.


Toch super bedankt voor de tips en oplossingen @Eviltwin-NL en @Elmer Cash


 
 
Als je een GBB pistool wilt kopen, bij bunker 501 is er een mooie 1911 limited edition (of whatever) te koop op Co2, heb er zelf eentje opgepakt na het breken van mn Glock 17. Uit de box prima prestaties, bereik een goede 40 meter, en consistent. Fps +- 347-350. Fps gemiddelde tot max op ongeveer 40 schoten door chrono.



http://www.bunker501.nl/product/colt-1911-anniversary-model-co2-full-metal/


Tot nu toe nog geen problemen mee gehad, mocht je er ooit problemen mee hebben kan je hem nog altijd als knuppel gebruiken!
 
Die ziet er inderdaad strak uit. Welk magazijnen horen bij dit wapen ? ofja heb jij er ook nog extra bij gekocht ?
 
Welk magazijnen horen bij dit wapen ?

Replica ;) 


Volgens mij horen deze magazijnen er bij... Vraag het alleen wel even bij de winkel na:
http://www.bunker501.nl/product/magazine-for-colt-1911-anniversary-edition-180512/

Je replica is namelijk van KWC en de magazijnen voor Cybergun. Nu is Cybergun een rebrander van o.a. KWC, dus ik verwacht dat dit wel matcht. Maar doe er geen garanties over.
 
Heb er 2 extra magazijnen bij, bij GBB blijft het dat de magazijnen altijd een groot deel van de investering zijn. Vul ze gemiddeld met 17 BB's

​Indien je interesse hebt, heb volgens mij nog ergens een kortingscode 5% liggen. Probeer voor de extra magazijnen nog wat rond te kijken, zullen vast wel ergens goedkoper zijn xD


http://www.bunker501.nl/product/magazine-for-colt-1911-anniversary-edition-180512/

EDIT:
Vergeet niet dat hier nog co2 capsules ingaan!! :p 12 grams. Goed aandraaien, vast is vast. Bij elk magazijn krijg je een passende sleutel. De replica zelf heeft nog een verstelbare hopup, deze werk redelijk goed.
 
Hes van Zweden heeft ze voor €39,50 liggen de prijs van 501 valt dus reuze mee.


Ik heb er zelf nog 3 of 4 liggen, maar die houd ik zelf nog even, voor als mijn blackwater weer werkt.
 
Krijg er ongeveer een magazijn of 3 mee weg, eenmaal de co2 in je magazijn gezet -> blijft zitten totdat die leeg is. Gezien ik een keer 100 van die dingen gekocht heb voor een schappelelijke prijs doe ik er niet zo zuinig mee :p
 
Oke dat is dan nog redelijk.

Ik zat wat rond te kijken voor die m1911 volgens mij is deze precies het zelfde als degene die nu on sale is op evike, teminsten als ik de fotos zie:http://www.evike.com/products/45596/
Daar kan je ook nog de mags voor een mooie prijs kopen.

Aangezien ik daar toch nog wat meer vandaan wou bestellen is dit niet zoon verkeerde optie.

Mischien nog wat domme vragen maar die co2 capsuls zijn niet hervulbaar?
 
Er zijn wel hervulbare co2 capsules, deze zijn relatief gezien duur, 15 euro per stuk, en je moet ze nog hervullen meestal met een eigen bufferfles. De meeste co2 vulstations (van welke er niet veel zijn in nederland) hebben zeer specifieke eisen qua type fles.



​voor 15 euro heb je zon 30-40 normale capsules als je wat rondzoekt. --> 3 mags heb je dus ongeveer 100 capsules voor de prijs van 3 hervulbare. En dan moet je nog apparatuur hebben voor het bijvullen.


Gezien de evike link, inderdaad de prijzen zijn wat lager. Vergeet niet de shipping naar nederland en houd rekening met eventuele inklaringskosten, weet niet uit mn hoofd vanaf wat bedrag dit begint.


 


 
 
Zo te horen is dat niet een optie kwa prijs. En inderdaad de shipping kosten zijn ook best veel. Maar aangezien ik van plan was om nog een replica te kopen op evike die ook on sale is kan ik deze samen voegen met dit gbb pistool. Uitgerekent ben ik hiermee goedkoper uit dan dat ik de spullen uit europa haal.

Bij evike worden de inklaringskosten er meteen bij berekent.
 
Check voor de zekerheid toch ook maar even www.invoercalculator.nl dan kom je zeker niet voor verassingen te staan.


De berekeningen van andere wijken meestal wel af van de daadwerkelijke berekening.
 
Ik zal strax is een keer kijken met die link, bedankt voor de link.
 
als je voor co2 patronen gaat wees dan wel netjes en gooi lege patronen in de prullenbak.

co2 patronen zijn namelijk niet zo geliefd omdat er personen zijn die ze zo in het veld gooien omdat ze niet naar prullebak willen lopen ermee.
 
@Toothpick Komt goed hoor, ik heb zelf ook een hekel aan zwerf aval omdat mensen te beroerd zijn om naar de prullenbak te lopen.