Fps verhoging

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin2k7
  • Startdatum Startdatum
R

Robin2k7

Mijn laatste aankoop de ICS CPX M4 (2dehands)was een goede hij dient als backup , allemaal niet zo belangrijk verders...

Het enigste punt was de fps die was 320 opzich geen ramp zeker met de toekomstige veranderingen betreft joule test , ik denk dat ik met deze replica ook nog safe zit bij 340 fps .

Aangezien er een split gearbox in zit is het appeltje eitje om de veer te vervangen .

Toch maar eerst een doekje met cleaningrod door de loop ik gebruik hiervoor een boormachine die aardig wat toeren maakt en een heel klein beetje chrome wax .

Uiteraard uitkijken dat je geen zaken beschadigd .

Wat schetst mijn verbazing ik klok nu precies 340 +-2 had niet verwacht dat een beetje vuil of vet zoveel uit kon maken , hij schoot loepzuiver dus dacht dat het met vuil/vet wel mee zou vallen .

Niet dus .

Nah ja scheelt weer tijd en centen

Robin

• Leuk
Waarderingen: Jan
Oh wauw! Het enige wat je dus hebt gedaan is de loop "even" poetsen. Verder niets veranderd?

Niet gek!

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Okey dus je vindt het niet erg als ik met wat polijst middel en een doekje over je auto ga zitten krassen? Ach ja laat ook maar volgens jou is alles wat ik zeg toch meteen verkeerd, ga vooral door.

Ligt er aan welk polijstmiddel er zijn verschillende gradaties zoals je waarschijnlijk wel weet

Ligt er aan welk polijstmiddel er zijn verschillende gradaties zoals je waarschijnlijk wel weet

Zijn vast verschillende producten voor verschillende soorten materialen om die te polijsten, maar die zijn over het algemeen voor metalen zonder enige vorm van coating of iets dergelijks erop. Ik gok zo dat je als je een schuurmiddel, want dat is een polijstmiddel, gebruikt op een simpele coating dat je eerder meer krassen maakt dan het werkelijk polijst, gezien je dat niet mooi gelijk weg kan halen. Daarbij roep ik het niet zo maar omdat ik dit zelf denk, maar omdat er velen andere zijn die dit al jaren roepen.

Ik kan me niet heugen dat jij het ooit met iemand eens bent dus wat dat betreft ....

Ik ben geen ja knikker en ga niet bij de eerste beste mening mijn hele standpunt veranderen. Ik kan het best met mensen eens zijn en dat gebeurd ook vaak genoeg, dat jij niet een van die personen bent is wat anders. Heb ook geen moeite aan te geven als ik fout zit, zo hier ook niet als het blijkt niet zo te zijn, maar ben aardig zeker dat het polijsten van coated barrels zorgt dat ze minder worden.

Hoe dan ook doe lekker waar je goed bij voelt, ik geef alleen mee dat over het algemeen mensen van mening zijn dat met het polijsten van coated barrels je de coating sloopt en het dus geen goed idee is. Wat je er mee doet mag je zelf weten.

Vandaag bij Fort de Kwakel alles goed afgesteld .....perfecte rechte baan op 50+ meter .

Heerlijk zo,n gepolijste barrel

Heb een nieuwe zak Tippmann bb,s (0.30)gekocht en ook uitgeprobeerd .

Zeer tevreden mee en schiet zeer consistent +- 3 fps variatie das voor een Tippmann zeer goed denk ik .

Echt goedkoop zijn ze nu ook weer niet , zit een beetje in het midden denk ik .

Robin

Heb een nieuwe zak Tippmann bb,s (0.30)gekocht en ook uitgeprobeerd .

Zeer tevreden mee en schiet zeer consistent +- 3 fps variatie das voor een Tippmann zeer goed denk ik .

Echt goedkoop zijn ze nu ook weer niet , zit een beetje in het midden denk ik .

Robin

Zijn ze wit? Dat is altijd mijn must, wil eigenlijk nog wel .30, heb nu nog green devil maar zijn te duur en niet te volgen door de kleur.

Oh valt nog wel mee, neem aan ~5 euro verzendkosten, dus rond de 19 euro. Misschien maar eens naar kijken als ik mijn huidige stockpile begint op te raken.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
@Robin2k7 waar had je de Tippmann bb's ook al weer vandaan??
Wil eens wat anders proberen als de Biocore.

Mvg Roy AKA Smitty