FPS Verlies

ghost010

New Member
20 dec 2014
4
0
Trophies
1
Beste techneuten 


 


Ik ben de trotse eigenaar van een G&P Magpul m4 moe carbine. 


 


Onlangs ben ik begonnen met het upgraden van mijn replica de volgende onderdelen heb ik vervangen. 


 


- motor nu GP M140 torque


- gears nu super shooter 18:1


- spring nu shs m100


- piston nu 15 teeth half metal


- piston nu shs head  (zelfde geld voor nozzle, cylinderhead, spring guide etc.. alle van lshs)


- barrel nu Prometheus 6.03 363 mm


- bucking nu soft Prometheus 


- hop up nu pro win


 


Tevens is er nu een King Kong mosfet aanwezig in mijn gearbox. 


 


Tijdens het testen schoot ik vreemd genoeg 150 fps!!!


 


De volgende test heb ik tevergeefs uitgevoerd, cylinder airseal deze is perfect. 


 


Waardoor heb ik ineens een lage fps??


 


Alvast bedankt voor de mogelijke oplossingen!!!


 


 


Ghost
 
Heb je de airseal op de nozzle al gecheckt? Airseal op je bucking? Klopt de fps meter überhaupt wel?
 
De prometheus purple bucking heeft bij mij ook al soort gelijke problemen veroorzaakt, Ik zou dus eerst je oude bucking er eens op zetten, en kijken wat het dan doet.. Deze is daarbij ook nog eens het makkelijste te verangen.


Daarna zou ik de nozzle, checken. Deze varieren nog wel eens in lengte of vorm. Dat zou dus mijn tweede gok zijn...


 
 
Ik denk dat 1 van de 2 heren hier boven het juiste antwoord al heeft gegeven.


Klinkt inderdaad als een nuzzle/ bucking probleem.
 
 


Ik hhad hetzelfde probleem. M16 geupgrade en paar keer mee geskirmed. Laatste keer ineens 160 fps. 


Bij het open maken van mn gearbox en het testen van alles bleek dat mn hop up unit lucht lekte (vinger op achterste gaatje, vinger op gaatje waar bb's in gaan, en blazen op voorkant van je barrel). 


Dat bleek ook de bucking te zijn. Even opnieuw er op gezet en nu is ie weer luchtdicht als ik probeer te blazen. 


Ga nu ook gelijk een nieuwe veer, sorbo pad en shims bestellen voordat ie weer dichtgaat. 
 
Ik heb ook een pro win hop unit met prometheus soft bucking en inderdaad het zelfde probleem.


Mijn oplossing is teflontape(of flosdraat) strak om je bucking wikkelen.
 
Bedank voor de berichten heren.


Inmiddels heb ik de oude hop up geinstaleerd en nog steeds is de FPS laag.


Ik begin de moed te verliezen.


Na de kerstdagen de tip van Ties uitproberen en anders naar een shop.


Kent iemand een goede shop die upgrades uitvoert of een hobby techneut ( liefst omgeving Rotterdam (randstad))?
 
Omgeving Rotterdam zit volgens mij reload airsoft, die schijnt goed te zijn. Zelf geen ervaring mee omdat ik alles zelf doe. Maar heb een hoop tevreden verhalen gehoord.
 
Ik hoop dat je het probleem op kan lossen door te doen wat Ties zei.


Anders zou het nog kunnen zijn dat je piston aan het strippen is.

Maar dan zou je ook rare geluiden moeten gaan horen .

Dat hoop ik niet voor je.


Greetings


 
 
Maar Ghost, heb je al gekeken waar de lucht lekt dan? 


Piston in de cilinder doen terwijl je je duim op t gat houdt. Als dat makkelijk gaat en je hoort lucht ontsnappen dan zit daar al een lek. Fps verlies is volgens mij redelijk simpel zelf op te sporen. Tenminste bij mij was dat wel zo :) 


Als upgrade shop, kan ik je skirmshop aanraden. Aardige gasten die goed met je meedenken ^_^


Edit: oeps! Cilinder test heb je gedaan. Heb je mijn barrel test gedaan? Dan kan je zien of je lucht lekt bij je hop up unit of barrel. Nozzel ook op je cilinder gezet bij het testen.
Zijn eigenlijk maar een paar plekken waar je lucht kan lekken. Dus als je die gechecked hebt en dat lekt niet, dan is t idd iets anders.
 
Ik weet niet of je het al hebt gecheckt, of dat het al is opgelost. En no offence, want het volgende overkwam mij en ik voelde me een aap. Nadat ik mijn spring had gedowngrade en piston had vervangen had ik ook een fps drop naar de 140. Het probleem bleek toen te zijn dat ik was vergeten de tappet plate aan het einde weer ''in'' de nozzle te klikken. en ik maar zoeken in piston en hopup.
 
haha Jarlam, wat een aap :p

Helaas moet ik wel opbiechten dat mij dat inderdaad ook al eens overkomen is.

Dit zijn van die stomme dingetjes die je vergeet als alles al tegen zit. Weg springende veertjes, anti-reversal latch die niet op zijn plek wil blijven zitten, cillinderhead die niet lekker op de pennetjs valt. En dan YESSSSS ik heb het eindelijk in elkaar............ en dan NEEEEEEEE niet de tapet plate/ nozzle!!! LOL zeer herkenbaar.
 
bedankt voor de reacties


Zodra ik tijd heb zal ik weer naar de replica kijken!!!