Fps verschil

Cellie

Well-Known Member
30 aug 2017
56
24
Trophies
8
Beste medeairsofters/forumleden.

Vandaag wezen airsoften op het veld waar ik al meerdere malen geknald heb.
Tot mijn verbazing schoot mijn dmr replica bij de fps 380, dit vond ik nogal apart en de marshall zei vervolgens die zou k wel wat omhoog schroeven als ik jou was met dmr, logisch ook.
Speel met een wolverine hpa engine.

Omwille van de 'nieuwe' regels ben ik vorige week in het nac geweest om haar helemaal opnieuw in te stellen, netjes binnen de joule limiet gebleven van 1.88j met dmr. Daar klokte ik 420fps met .20
Gisterenmiddag heb ik het thuis nogmaals gechecked want ik houd van zekerheid, thuis klokte ik 425fps, geen groot verschil met het nac dus prima.

Zoals eerder verteld klokte ik vandaag bij de fps dus 380 met .20, vreemd mja ding naar 425 a 430 geschroefd en een heerlijke dag geknald.
Het word nog vreemder, eenmaal thuis gekomen na een mooie dag knallen nogmaals thuis door de fps gehaald want vond het egt apart, thuis klokte ik 480fps:eek: hoe kan dit is nu wat mij bezig houd, iemand die dit kan verklaren??

Gebeurd wel eens met sommige chrono's dat die gewoon niet goed meten, B&A is een bekende waar het vaak totaal niet klopt. Anderen kunnen dat ook wel beamen. Gezien je op 425 thuis zat, daarna het ongeveer 45-50 opschroeft en uiteindelijk thuis dan ook rond de 480 zit is het redelijk logsich dat de chrono op de skirm gewoon niet accuraat was. In principe heb je wss de hele dag gewoon met 480 fps gespeeld.

B&A staat er inderdaad om bekend dat de chronos behoorlijk afwijken.

Ook pbwArnhem heeft volgens mij niet de meest betrouwbare chronos.

Die opmerking van de marshall vind ik wel een beetje raar.

Tnks voor jullie reactie boys, vond het al zo apart en toen ik thuis was dacht ik helemaal dat moet aan de chrono liggen, kon ook geen andere verklaring bedenken.
Inderdaad in principe de hele dag met een te hard schietende replica gespeeld, gelukkig was dat dan met meerdere, waren aantal snipers die op 495 en harder zaten en assaulters die op het randje zaten, juist daarom dacht ik ook huh hoe kan dit. En juist deze keer had ik niet mn chrono meegenomen want heb het er ook nog met de marshall gehad en die zei ik vertrouw op onze chronos maargoed heb hem weer terug geschroefd en laat hem ook zo staan.

• Leuk
Waarderingen: Jan