fps voor een m4

Ruben Adriaensen

Well-Known Member
1 apr 2015
49
3
Trophies
3
hoi ik heb sinds een tijdje een sa-b02 van specna arms en ben er heel erg tevreden over 


ik heb alleen het idee dat mijn spring een beetje te slap is om normaal fps te halen


heb er mee gespeeld op de intro dag en heb het idee dat hij toch voor buiten een beetje te zwak schiet


heb de originele veren erbij van 410fps en de 310 fps en zou graag als het kan toch richting de 340-350 fps gaan als dit kan 


weet iemand toevallig hier een type spring voor of een vergelijkbare upgrade


 


veel dank
 
310 fps is een prima mondingssnelheid. Dat geeft je ook nog ruimte voor een upgrade van je inner barrel en/of je hop unit zonder dat je in de problemen komt bij de fps meting.
 
Wat campestijn zegt........beter investeer je geld in een andere inner barrel en een goede hopup.
 
Schiet i 310fps met open hop-up of met afgestelde hop-up? 310 met afgestelde hop is normaal (behalve als je geen standaard bucking hebt). 310 met open hop-up is echter wel wat aan de lage kant.
 
Specna Arms worden standaard geleverd met een M120 en M90 veer.

M120 is te sterk, M90 zit je rond de 300fps. Je kan best een M100 veer plaatsen zonder direct in de gevarenzone te belanden. 
 
Schiet i 310fps met open hop-up of met afgestelde hop-up? 310 met afgestelde hop is normaal (behalve als je geen standaard bucking hebt). 310 met open hop-up is echter wel wat aan de lage kant.

FPS =/= range.  
 
<blockquote>
Schiet i 310fps met open hop-up of met afgestelde hop-up? 310 met afgestelde hop is normaal (behalve als je geen standaard bucking hebt). 310 met open hop-up is echter wel wat aan de lage kant.

FPS =/= range.  

</blockquote>

wat betekend dat  =/=  ook al weer?
 
<blockquote>
<blockquote>
Schiet i 310fps met open hop-up of met afgestelde hop-up? 310 met afgestelde hop is normaal (behalve als je geen standaard bucking hebt). 310 met open hop-up is echter wel wat aan de lage kant.

FPS =/= range.  

</blockquote>

wat betekend dat  =/=  ook al weer?

</blockquote>

" is niet " en daarmee bedoel ik dus dat een hogere fps niet betekent een hogere range.
 
hoi mensen bedankt voor de reacties


over het algemeen is mijn 310 fps niet slecht dat begrijp ik wel maar heb momenteel geen "buget" om mijn replica te gaan upgraden


wat ik bedoelde met mijn vraag was eigelijk bedoeld over net die extra duw in de rug om iet verder/accurater te schieten tussen 20-30 meter afstand


want ik heb wel gemerkt dat ik in een skirm redelijk wat bereik te kort kwam  (na 20 meter niemand kunnen raken omdat de bb's gewoon te ver vallen) waar de meeste mij toch konden raken zelfs met de huur sets (zou denken dat die toch minder ver schoten door slijtage enzo)


de hopup staat naar mijn weten redelijk goed afgesteld meer == omhoog vliegen en minder == nog minder accuraat


 


evt mogelijk om 0,25 gram bb's te gebruiken ipv 0.20 (geeft dit meer bereik?)


voor mijn voorlopige skirm's wil ik graag even bij de buget oplossing blijven omdat ik niet veel kan missen momenteel


 


veel dank voor de adviezen en veel plezier op het veld
 
20 - 30 meter is wel erg weinig voor een stock specna arms naar mijn idee. Ik zou het dan toch in de hopup unit gaan zoeken. Een ander hopup rubber kost trouwens max €20 maar dan heb je al een erg dure te pakken.
 
Was je bucking een keer met een beetje sop, kan een wereld van verschil maken.
 
Flat hop bucking + nub is ca. 12,50

Dat verbeterd je afstand al zeker. Verder helpt het om alle air-leaks te elimineren. 

(O-ring van piston icm cilinderkop en nozzle goed dicht hebben). 


0.25 gr BB's kan wel. Maar dan zou ik wel een M100 veer plaatsen ipv de M90 veer die standaard bij de Specna arms geleverd wordt. 
 
Hoe zit dat met die bucking heb zou niet weten welk deel dit is :)
Had trouwens mijn cilinder een beetje gesmeerd met olie dit zou toch wel goed afsluiten toch
 
Dat kan je testen. 

Nozzle eraf. Duim op de cilinderkop en piston je cilinder in drukken. Als je een goede airseal hebt wordt je piston tegengehouden. Druk je hem er gewoon erin heb je een airleak. 

Daarna doe je hetzelfde met je nozzle erop. Heb je weerstand, dan is je nozzle in orde, druk je je piston zonder moeite je cilinder in heb je een leak in je nozzle en moet je die vervangen. 
 
Ff een aanvulling op het testen van de nozzle, zorg ervoor dat die niet strak tegen de cilinderhead aan drukt. Dat zou namelijk een valse seal geven en dat gebeurt tijdens het schieten ook niet.
 
Hoi veel dank voor de tips zal eens kijken vanavond ofzo. Even voor de duidelijkheid tijdens schieten moet ik actief omhoog richten om verder te schieten maar mijn hopup is toch best afgesteld. Evt iemand in de omgeving Tilburg die mij eens kan helpen\wegwijs maken in de onderdelen van een replica

Groetjes
 
Ik kan je wel een x helpen, maar ik kom uit Tiel. Geen idee of dat te ver rijden is?
 
Geen afstand is te ver voor me moet alleen even kijken wanneer dat het zou uitkomen auto rijden is mijn hobbie ;)