FSB AK DMR build

ChaoSState

Well-Known Member
Trophies
21
Het ene project is bij ons nog niet klaar, of het andere dient zich weer aan. Mijn vrouw vond het nogal naar dat ze geen snipers eruit kon schieten met haar AEG en wilde dan maar een DMR erbij hebben.

Waarom een AK? Ik wil geen M4 in mijn huis en mijn vrouw wilt een lichte replica en daarmee vallen de SVD en de VSS helaas af. Plus, Cyma maakt AK's met goede externals die niet al te zwaar zijn en dus is het een goed platform voor een DMR voor onze gezamelijke eisen.

Omdat een zwarte AK een beetje saai is en je als DMR toch wel een beetje stealthy moet spelen hebben we besloten er een soort van FSB AK van te maken. De FSB is de Russische antiterreur-eenheid die zich onder andere kenmerken door de in camouflage gespoten AK's. Alle rails en tacticoole opties laten we achterwege omdat dat alleen maar weer gewicht erbij brengt.

We hebben besloten er een gezamenlijk project van te maken waarin ik alle internals doe en m'n vrouw het hele spuitwerk zal verzorgen.

Dit is de AK net uit de doos:
nQ2Pay3.jpg


Dit zijn de eerste upgrades en de magazijnen die erbij komen. De magazijnen worden toch een andere kleur gespoten, dus het maakt nu niet uit dat ze lelijk oranje zijn. En ja, het is het verkeerde kaliber magazijn, maar alle Cyma AK74 magazijnen waren overal uitverkocht =P
NhIurFK.jpg


Ik ga intern alles vervangen wat met lucht te maken heeft. Er komt een nieuwe cylinder in met een piston met full steel rack. Op de piston komt een zuigerkop met dubbele o-ring, en de cylinderkop wordt ook eentje met dubbele o-ring. Verder komt er nog een nozzle met dubbele o-ring op, en als dat erin zit ga ik eerst eens kijken hoeveel de FPS verschilt. Uiteindelijk wil ik een minimale schommeling bereiken van ongeveer 3 FPS max.
Op de foto staat een lichtgewicht piston, maar die hadden ze verkeerd geleverd en komt uiteraard niet in m'n DMR =P

Voor een goede trigger response heb ik een 13:1 gearset gehaald met een ZCI 22 TPI motor. Ook zal er een triggerboard in komen om de replica semi/semi te maken, en alles zal uiteindelijk moeten gaan draaien op een 11.1V LiPo.

Voor een goede range begin ik met een ZCI 6.02 inner barrel met een Tru-hop. In mijn M1 Garand werkt deze combinatie bij zware bb's uitstekend.
En omdat Cyma stock een rare hopup kamer heeft waar alleen de Cyma nozzle in past komt er een Lonex hopup kamer in.

Alle interne onderdelen heb ik gekocht bij AK2M4, een Engelse shop die goede interne onderdelen aanbiedt. Het komt allemaal uit dezelfde fabriek als SHS, maar dan voor een hoop geld minder.
 
Gaaf! Ik ga deze volgen!

Wat voor mosfet komt er in? Of komt die uberhaupt niet?
 
Eigenlijk ga je dus gewoon het echte bereik van een AK opzoeken. Gewoon een mooie afstand halen met de replica :)
PK-A replica's zijn overigens niet heel zwaar, als je toch nog een iets vergrotend optiek zou willen gebruiken. Die replica scopes zijn best degelijk, gaan voor ongeveer 130 euro.

Benieuwd naar je sleutelwerk. Jij hebt er in ieder geval wél verstand van :p
 
@Crumble er komt een triggerboard in, daarbij vervang je de trigger contacten en bouw je een schakeling in met wat programmeer opties. Het is eigenlijk een soort van uitgebreidere mosfet omdat je bij een mosfet de trigger contacten niet vervangt maar omleidt.

@Strelok ik zou er best een PK-A op willen, met een scope kan ik toch niet overweg xD
Maar ik denk dat Annelet er wel een echte scope op wilt.
 
Super gaaf project! Ik ga deze ook volgen :)
Ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

Al plannen op het gebied van scopes?
 
@Crumble er komt een triggerboard in, daarbij vervang je de trigger contacten en bouw je een schakeling in met wat programmeer opties. Het is eigenlijk een soort van uitgebreidere mosfet omdat je bij een mosfet de trigger contacten niet vervangt maar omleidt.

@Strelok ik zou er best een PK-A op willen, met een scope kan ik toch niet overweg xD
Maar ik denk dat Annelet er wel een echte scope op wilt.

Ik kan een echte PK-A vrij makkelijk sourcen :) ken nog wel een verkoper die er wat heeft liggen. Maar voor het echte spul betaal je uiteraard wel wat meer.
 
Ziet er als een goede start uit
Welke triggerboard mosfet wil je in je v3 hebben? Een jefftron gen2 ofzo voor de v3 gearbox?
 
@Strelok als jij er nog ergens eentje kan krijgen ben ik erg geïnteresseerd =D
Of je moet die dingen ook op Ciney kunnen kopen.

@chris93 ik laat het hele mosfet gebeuren over aan Airsoft Center, ik ben er zelf niet goed in en als er daar eentje doorbrandt heb ik nog garantie.
Het wordt iig een jefftron, en dan iets van een processing unit ofzo. Geen idee of dat hetzelfde is als een trigger board.
 
@Strelok als jij er nog ergens eentje kan krijgen ben ik erg geïnteresseerd =D
Of je moet die dingen ook op Ciney kunnen kopen.

@chris93 ik laat het hele mosfet gebeuren over aan Airsoft Center, ik ben er zelf niet goed in en als er daar eentje doorbrandt heb ik nog garantie.
Het wordt iig een jefftron, en dan iets van een processing unit ofzo. Geen idee of dat hetzelfde is als een trigger board.

Jup, op Ciney vindt je scopes zeker ook :) Vorig jaar nog een PO en PSO-1 scope gehaald.
 
Okay man dit klinkt enigzinds goed en enigzinds raar. Hier is waarom neem je een jefftron dan kan je hem zetten op delay met je vinger en het internet

Daarna kan je een fcu zoals een king kong burst wizzard v2 doen alleen de vraag voor mij is waarom want je kan dit al doen met een jefftron

Op jeftrons raad ik over het algemeen 11.1 af hiero zou je er mee weg kunnen komen maar becarefull zelfs als hij op single only staat dan is het aardig trikky omdat je met 13:1 en 30k als de motor dat is boven de 25 bbs zit als je dit goed doet en zelfs als hij niet is ingeprogrammeerd op auto dan is de kans op double cycles aanwezig

Ik zeg niet dat het gaat gebeuren maar het is een mogelijkheid
 
Ik kon ook een simpele mosfet laten installeren en de fire selector wat aanpassen, maar dan heb je als je een gb lock krijgt op single shot dat je de gb niet meer van z'n lock krijgt omdat je alleen maar single shot kan schieten.
Met zo'n andere unit zou je daar geen last van hebben aangezien de cutoff lever niet meer nodig is. En dan is het geen unit met active breaking.
 
Klopt gate komt als het goed is einde van het jaar of begin volgendjaar met hun v3 gearbox titans wellicht over tijd een leuke upgrade

Also active breaking klinkt leuk maar sloopt makkelijk motor coolborstels

Maar goed klinkt nog steeds goed
 
Nou.. Alle nieuwe onderdelen zitten in de gearbox, maar nu maakt hij op single shot geen hele cycle.
Op full auto werkt het prima verder.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Het lijkt wel alsof de cutoff lever te vroeg weer terug gaat.
 
Nee, zonder mosfet nog en met een 8.4v NiMH.
Ik bedacht me dat het ook aan de shimming kan liggen en dat het tandwiel daardoor te hoog komt te liggen en dan de cutoff lever niet goed bedient.
Dus ik heb het ff met minder shims onder het tandwiel geprobeerd, maar nu draait hij een paar cycles achter elkaar zonder dat ik de trekker indruk en dan doet hij helemaal niks meer :(
 
Terug
Bovenaan