G&G 120R Mid Cap Mags

Blade

Well-Known Member
6 mrt 2015
409
242
Trophies
15
g_g-120r-mid-cap-magazine-for-gr16-_black_-5pcs_pack_17961_0.jpg



 


Ik heb een tijd geleden 5 G&G Mid caps gekocht en ik vind het hele fijne en betrouwbare mags om te gebruiken, maar nu stuitte ik vorig weekend toch op een feeding probleem. Op een gegeven moment kreeg ik een misfeed en bij het checken van de mag zag ik dat er 2 bb's naast elkaar vast waren komen te zitten net voor de monding van de mag. Heb het toen opgelost door even de mag tegen iets hards aan tikken zodat de bb's weer los kwamen en ik kon weer schieten, maar daarna gebeurde het jammergenoeg nog een paar keer dat ze weer naast elkaar vast kwamen te zitten. 


Dus heeft iemand hier ervaring mee hoe dit te voorkomen is?
 
 


 


Ik heb een tijd geleden 5 G&G Mid caps gekocht en ik vind het hele fijne en betrouwbare mags om te gebruiken, maar nu stuitte ik vorig weekend toch op een feeding probleem. Op een gegeven moment kreeg ik een misfeed en bij het checken van de mag zag ik dat er 2 bb's naast elkaar vast waren komen te zitten net voor de monding van de mag. Heb het toen opgelost door even de mag tegen iets hards aan tikken zodat de bb's weer los kwamen en ik kon weer schieten, maar daarna gebeurde het jammergenoeg nog een paar keer dat ze weer naast elkaar vast kwamen te zitten. 


Dus heeft iemand hier ervaring mee hoe dit te voorkomen is?


 

NEGEER DIT ADVIES, Werkt blijkbaar niet. (dat krijg je als je met wat vertrouwen in het internet advies copy-paste :| )
Ik ben zelf ook van plan een stuk of 6 van deze te halen. Op de pagina van een bepaalde store, ook al weet ik niet meer welke, las ik dat deze magazijnen nogal "Droog" binnen zouden komen. Deze persoon raadde aan om er wat siliconen spray in te spuiten, en dan steeds iets verder vullen en legen tot je aan de 120 rounds zit. Hierna had deze persoon geen probleem meer. Ik weet niet of dit betrouwbaar is, of dat het uberhaupt helpt, maar misschien is het wel het proberen waard! ;) 
 
Dat had ik dus ook gelezen op (waarschijnlijk) dezelfde pagina, maar het resultaat van dit "goede" advies is dat ik al 15 minuten na in gebruikname van de mag mezelf kon gaan interesseren hoe de internals ervan uitzien :(


Heb de hele mag dus na het toebrengen van de siliconen kunnen openschroeven en alles moeten schoonmaken. Dus vervolgens heb ik de rest van de magazijnen niet meer ingewerkt volgens die instructies, maar gewoon gelijk volgepropt tot zn max en daar totaal geen problemen van ondervonden. Op het misfeed probleempje na zijn het zeeeeer fijne mid caps
 
Dat had ik dus ook gelezen op (waarschijnlijk) dezelfde pagina, maar het resultaat van dit "goede" advies is dat ik al 15 minuten na in gebruikname van de mag mezelf kon gaan interesseren hoe de internals ervan uitzien :(


Heb de hele mag dus na het toebrengen van de siliconen kunnen openschroeven en alles moeten schoonmaken. Dus vervolgens heb ik de rest van de magazijnen niet meer ingewerkt volgens die instructies, maar gewoon gelijk volgepropt tot zn max en daar totaal geen problemen van ondervonden. Op het misfeed probleempje na zijn het zeeeeer fijne mid caps

Thanks voor de vroege waarschuwing Blade, heb mijn comment aangepast! 
 
Hm,ik heb het zelfde probleem ook gehad met inferieure M4 mag's.


Die gingen dus gelijk retour afzender en nu alleen nog maar originele mag's in mijn M4.


Tis wel King Arms dus soms wel tot een half jaar wachttijd voor deze mag's.


Maar dan heb je wel wat betrouwbaars.


Van G&G echter had ik toch wel wat beters verwacht.


Is het geen namaak toevallig???
 
Dat mag ik toch hopen van niet, gewoon de normale retailprijs betaald en gehaald bij QTAC, dus heb er wel vertrouwen in dat het de echte zijn.


 
 
Ik heb deze zelf ook en werken fantastisch! Wellicht andere hoppup? Ik heb Lonex.
 
Dit ligt niet aan de mags, maar aan de bb's!


 


Welke bb;s heb je gebruikt?>


 
 
Ze zaten al in een apart flesje dus niet meer in de originele verpakking maar Ik dacht dat het extreme precision bb's waren met nog een paar bioval bb's ertussen 0:)


Maar goed, al vaker deze combi in de magazijnen gehad en eigenlijk nooit problemen mee gehad, maar het zou inderdaad nog aan de gebruikte bb's kunnen liggen
 
Daar is het probleem al gevonden.


Bioval!


Deze bb's zijn net iets kleiner dan andere bb's en hebben bij mij alsook vele andere al voor het double stack probleem gezorgd in mid en lowcaps. Ook bij mijn G&G magazijnen heeft Bioval bb's voor dit probleem geleid. Gebruik van andere bb's (zoals Green Devil en Extreme Precision) heeft het bij mij 100% opgelost.
 
Dan zijn we er denk ik wel grotendeels uit. Ik ben al grotendeels overgestapt op de Blaster/Open blaster BB's van ASG, maar dit was dus nog het laatste restje van de "oude" bb's dat op moest. Ben ik wel blij dat ik die mags nog niet uit elkaar heb gehaald, gaan we het eerst maar ns proberen met een andere merk erin.


nou Hogader.... BEDANKT! :D
 
Ik kan bevestigen dat Bioval vaker Missfeeds geeft als andere merken


ik heb namelijk op het moment een (halve) zak Bioval, dat is het enige merk waarmee ik missfeeds heb gehad in de magazijnen, ookal is het Zelden