G&G 120Rnd midcaps

JasperW

New Member
23 sep 2015
3
0
Trophies
1
Ik heb afgelopen zaterdag bij Qtac airsoft 6 G&G 120Rnd midcaps gehaald, samen met een SL14 speedloader.

Nu heb ik met deze mags een probleempje, en het is een ander probleem dan in de G&G midcap topic onder mij.

Ik kan de magazijnen tot aan de 40 bb's nog wel goed laden, maar hierna gaat het extreem zwaar. De SL14 speedloader kan het gewoon niet aan, zelfs als ik of een vriend van me met ons volle gewicht op die pump action van de speedloader gaan hangen gebeurt er nog niks. Ook met een kleine speedloader, of zelfs handmatig, is het na 60 rounds bijna onmogelijk. Dit probleem komt terug bij alle 6 de magazijnen. Nu betwijfel ik dat de magazijnen allemaal niet goed werken, en ik ben nog niet heel ervaren met dit soort midcaps. Heeft iemand advies?

En je weet zeker dat het 120rds midcaps zijn?
Nee zonder gekheid ik zou qtac een berichtje sturen met het probleem.

Yup, ik heb de doosjes van de mags hier voor me staan, zijn G&G GR16 120Rnd midcaps! 

Er staat zelfs 120 op het magazijn zelf. Heb idd Qtac al een mail gestuurt, hopelijk hebben ze een oplossing!

Wat je kan doen is de midcaps openhalen, vrij simpel, je kan met iets puntigs het plaatje van de veer eruithalen. Hierna trek je de internals met veer naar buiten, 2x plastic en een veer. (soms zal je wat moeten draaien met het magazijn) Wat ik heb gedaan is de veer licht geolied, en de push rod die de bbs omhoogduwd licht opgeschuurd met 600 grid. Hierna laden ze als een droom tot +-90-100 bbs, hoe langer je ze gebruikt hoe voller ze kunnen omdat de veer een klein beetje afneemt in sterkte.

Let wel op met het olien van de veer dat de eerste paar bbs een klein beetje olie kunnen bevatten.

Thanks voor het advies Elmer! Mag ik vragen wat voor olie jij dan bedoelt? Siliconen spray, of daadwerkelijk smeerolie ofzo?

heb nog uit mijn glorietijd nog wapenolie liggen, maar zorg dat het iets is dat geen plastic aantast. Probeer een olie die zo vloeibaar mogelijk is als mogelijk, net om de veer wat gladder te maken voor de behuizing. Met een stukje keukenpapier rond de veer wrijven.

Ik ben er voor vandaag helemaal klaar mee. Heb siliconen olie gevonden, is zeer vloeibaar en tast het plastick niet aan. Heb op 3 manieren geprobeerd de magazijnen te luben en de veer losser te maken, maar niets helpt. Heb er een open gemaakt, en ik zit dat de veer via 2 bochten naar het midden loopt. Ik heb er een paar balletjes ingedaan en met electriciteitsdraad in geduwd. zonder veer komt de draad de bocht perfect door, maar met veer en een aantal balletjes gaat ie gewoon de 1e bocht niet om. Dit komt overeen met het feit dat ik nog steeds maar rond de 50 balletjes kan laden. Er is iets mis met alle magazijnen, heb ze allemaal getest en ze hebben allen hetzelfde resultaat. De speedloader is bijna total loss door de druk die het magazijn geeft. Als deze post wat geagiteerd overkomt, excuses! Ik heb deze avond rond de 300 miljoen miljard scheldworden losgelaten op de magazijnen, elke keer als er weer een veertje of palletje de kamer doorschoot. 

Ik ga qtac mailen over of ik ze weer in kan ruilen. Ik weet niet meer wat ik eraan kan doen. Bedankt voor de hulp allen!

Haaiii, hier exact hetzelfde verhaal, tot de 80 ging het met moeite, mijn speedloader kaduk.

1 mag opengemaakt, valt niets aan te veranderen. Deze mags geven ook feeding problemen, zowel op semi als full. Mij  g&g hicap daarin tegen super vloeiend.

Ik ga op zoek naar andere midcaps tenzij iemand tips heeft

mijn mags werden zelfs uit de speedloader gedrukt vanwege de tegendruk vanuit de mag.

Mocht je er nog iets aan hebben, hier een guide hoe ze open te maken:

https://drive.google.com/file/d/0B5Lx9QgC68_5czl1aVFpajZkSjg/view

mij heeft het enorm geholpen ze goed schoon te maken met wattenstaafje en wat siliconenspray. Daarna weer met een wattenstaafje semi-droog gemaakt (wil geen olie op mn BBs) en vervolgens dicht gedaan. Daarna BBs er per 10 of 20 in gedaan, dat een paar keer herhaald met steeds meer BBs. Uiteindelijk gingen er zo ongeveer 120 in. (Speedloader van 180 BBs was ver leeg) hope this helps!