G&G CM16 2.0: vragen over eerste replica

JWieleman

Well-Known Member
17 jan 2018
548
254
Trophies
15
Na een tijdje zoeken voor mijn eerste replica ben ik uitgekomen op de nieuwe G&G CM16 raider 2.0E. Omdat deze nog niet overal verkrijgbaar is (niet bij taiwangun of gunfire), ben ik uitgekomen op deze website: https://www.tacticalairsoftshop.co.....asp?uid=68AF454E-EA70-4AD6-8E25-DE1AA546B9E8 (Zie ook link voor de replica).

Nou heb ik hier een aantal vragen over, die ik met een paar uur googlen niet kon vinden:

- Wat is jullie advies over deze website?
-Welke midcap magazijnen kan ik best kopen?
-Wat zouden jullie eventueel aanpassen aan internals zoals hopup etc?
-Welke Lipo zouden jullie erin doen? Zit mosfet in, maar meerdere websites geven ander advies erover.
-Welke (reserve) onderdelen zou ik moeten kopen voor het begin?

Veel vragen, maar hoop dat jullie me kunnen helpen. Zoals gezegd, hij is nog niet overal verkrijgbaar en ik kan er nog niet tot weinig reviews over vinden en wil als beginneling geen domme fout maken qua aankoop. Heb nog geen airsoftvrienden of team, die ik kan lastigvallen met deze vragen.
 
- Winkel ken ik niet.
- ARES mid caps vind ik heel fijn, maar meeste zullen wel werken.
- In het begin niks, eerst mee spelen en later dan upgraden. G&G greens zijn goed dus die kan je later flat hoppen en een degelijk barrel installeren.
- 7.4V hoogste mogelijke C en mAh.
- Geen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
- Winkel ken ik niet.
- ARES mid caps vind ik heel fijn, maar meeste zullen wel werken.
- In het begin niks, eerst mee spelen en later dan upgraden. G&G greens zijn goed dus die kan je later flat hoppen en een degelijk barrel installeren.
- 7.4V hoogste mogelijke C en mAh.
- Geen.

Fijn zo'n heldere reactie, hier heb ik ook wat aan :p
 
Even over de batterij keuze. Hierbij lees ik dit:
G&Gs new ETU includes technology that will automatically stop the gun from operating if it detects the battery voltage is too low. Once you disconnect the battery it will likely still operate in guns without this technology, as those products will allow the battery to drain completely flat. This means when using a G&G gun with ETU, your battery must be fully charged or the automatic cut off feature will kick in. This feature is designed to protect your battery as well as the advanced control board inside. To avoid disappointment ensure your batteries are discharged and freshly charged before use. This is known as 'cycling' your batteries. This technique also improves battery performance by promoting battery life and memory.
This product requires at least 9.6v battery to operate. Lower voltage batteries will not be recognised by the ETU.

Nu ben ik geen elektricien, maar een 7.4v LiPo wordt wel gedetecteerd door dit "advanced" systeem?
 
Ik ga er even van uit dat dit dezelfde unit is als in een G&G ARP9 en G&G ARP556. Ik heb met een ARP9 geschoten waar een 7,4v LiPo in zit en dat ging prima. Trigger response was prima, al zal zo'n unit echt schitteren met een 11.1
 
Even over de batterij keuze. Hierbij lees ik dit:


Nu ben ik geen elektricien, maar een 7.4v LiPo wordt wel gedetecteerd door dit "advanced" systeem?

Meeste kunnen prima cellen detecteren en bij de oudere ETU versie waren hier wel problemen mee maar als het goed is zou dit met de nieuwere units moeten verbeterd zijn.
 
Ik ga er even van uit dat dit dezelfde unit is als in een G&G ARP9 en G&G ARP556. Ik heb met een ARP9 geschoten waar een 7,4v LiPo in zit en dat ging prima. Trigger response was prima, al zal zo'n unit echt schitteren met een 11.1

Voor een 11,1 zal ik neem ik aan wel wat moeten veranderen aan de mosfet o.a., ook al zit er nu al 1 in?
 
Voor een 11,1 zal ik neem ik aan wel wat moeten veranderen aan de mosfet o.a., ook al zit er nu al 1 in?
De Mosfet is daar wel geschikt voor. Er staan genoeg reviews van die replica's online waar ze met 11,1's schieten. Wat ik wel zou doen is de gearbox shimmen en de aoe aanpassen. Maar is bij bijna elke replica aan te raden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman