G&G F2000 Semi-auto probleem

TVDE

Well-Known Member
30 okt 2016
51
21
Trophies
6
Net even fps getest bij ChaoSState, kwamen we er achter dat de semi-auto stand het naar een paar keer schieten niet meer doet, gearbox lijkt te "locken", weer naar full-auto lost het probleem tijdelijk op.
Ook voelt de trigger respons "sluggish" ten opzichte van ChaosState's AK.
Full auto werkt wel altijd, door met een halve triggerpull semi-auto te schieten lijkt vaker te werken, hoewel deze na +- 10 schoten ook "lockt". Ik had al iets over de gearbox gelezen, deze heb ik inmiddels maximaal naar voren geschoven. Probleem lijkt zich echter sporadisch nog voor te doen.

Ken iemand het probleem, of weet je hoe je dit op zou kunnen lossen?
 
Ja maar de AK van Chaosstate is ook geupgrade met een mosfet en een HT motor dus dat die een betere trigger response heeft is ook wel logisch vergeleken met geen mosfet en zeker als je stock G&G onderdelen gebruikt.

Is het niet gewoon een semi lock oftewel de semi houd je te kort ingedrukt waardoor hij halverwege de cyclus lockt en stopt met schieten, dit is dan inderdaad meestal op te lossen door in full auto te zetten en dan te schieten. Zo niet dan is wat meer info wel handig, want het iss een 2de hands, correct? Is deze dan door de vorige eigenaar al open geweest en zo ja wat heeft hij er dan aan veranderd? If not dan kan het mogelijk te maken hebben met het trigger systeem van de F2000 want volgens mij is dit zoiets speciaals als bij de AUG.

PS: Als je dezelfde performance wil als Chaosstate dan moet je gaan upgraden.
 
Kan je wat meer info geven?
Welke accu? Mosfet?

Met verschillende 7.4v lipo's geschoten (volledig opgeladen), apparaat is volledig stock (dus geen MOSFET).


Ja maar de AK van Chaosstate is ook geupgrade met een mosfet en een HT motor dus dat die een betere trigger response heeft is ook wel logisch vergeleken met geen mosfet en zeker als je stock G&G onderdelen gebruikt.

Is het niet gewoon een semi lock oftewel de semi houd je te kort ingedrukt waardoor hij halverwege de cyclus lockt en stopt met schieten, dit is dan inderdaad meestal op te lossen door in full auto te zetten en dan te schieten. Zo niet dan is wat meer info wel handig, want het is een 2de hands, correct? Is deze dan door de vorige eigenaar al open geweest en zo ja wat heeft hij er dan aan veranderd? If not dan kan het mogelijk te maken hebben met het trigger systeem van de F2000 want volgens mij is dit zoiets speciaals als bij de AUG.

PS: Als je dezelfde performance wil als Chaosstate dan moet je gaan upgraden.

Ik denk zelf niet dat de semi lock komt door het te kort ingedrukt houden, ik haal de trekker altijd helemaal over, maar ik zal het vanavond nog eens testen met bewuste volledige trigger overhalen. Het apparaat is tweedehands, de vorige eigenaar heeft het op een beurs gekocht voor zover ik weet, en kort daarna verkocht omdat die toch liever een kleinere P90 wilde voor CQB. Vorige eigenaar heeft verder niks aan het apparaat gedaan, behalve de fps "opgedraaid" zoals dat bij een G&G F2000 kan (zaten flinke krassen op de schroef). Trigger systeem is hetzelfde als een P90. (In semi stand: trigger moet helemaal overgehaald worden om te vuren. In full-auto stand: halve trigger overhaal is semi, hele trigger overhaal is full-auto).

Qua performance snap ik dat het stock niet zal gaan tippen aan de AK van ChaoSState, volgens mij is dat een bruut ding uit ook een iets andere prijs- en kwaliteitsklasse. Upgrades is voor mij iets voor later, eerst maar eens een skirm spelen :)
 
Ik heb hem het verschil laten voelen er hoe het eerder zou moeten zijn. Natuurlijk is het niet een goed vergelijk, maar de trigger response van de F2000 was vergelijkbaar met mijn specna B01 met een 8.4 NiMH. Oftewel enorm traag.
Nu hadden we gister een LiPo, en dat zou zelfs op een stock replica voor in ieder geval een normale response moeten zorgen. Maar het duurde zeker een halve seconde voordat je voelde dat er wat gebeurde in de gb na het volledig overhalen van de trekker.
 
Ik denk zelf niet dat de semi lock komt door het te kort ingedrukt houden, ik haal de trekker altijd helemaal over, maar ik zal het vanavond nog eens testen met bewuste volledige trigger overhalen. Het apparaat is tweedehands, de vorige eigenaar heeft het op een beurs gekocht voor zover ik weet, en kort daarna verkocht omdat die toch liever een kleinere P90 wilde voor CQB. Vorige eigenaar heeft verder niks aan het apparaat gedaan, behalve de fps "opgedraaid" zoals dat bij een G&G F2000 kan (zaten flinke krassen op de schroef). Trigger systeem is hetzelfde als een P90. (In semi stand: trigger moet helemaal overgehaald worden om te vuren. In full-auto stand: halve trigger overhaal is semi, hele trigger overhaal is full-auto).

Qua performance snap ik dat het stock niet zal gaan tippen aan de AK van ChaoSState, volgens mij is dat een bruut ding uit ook een iets andere prijs- en kwaliteitsklasse. Upgrades is voor mij iets voor later, eerst maar eens een skirm spelen :)

Okey dus dan laten we aannemen dat hij helemaal stock is. Trigger is trouwens net iets anders als bij de AUG dacht ik want de AUG heeft geen selector om full auto uit te zetten maar heeft altijd semi halve trigger en full volledige, volgens mij heeft hij alleen een safe knop. Iig heb je al eens geprobeerd de spring guide wat naar achteren te draaien?
 
Okey dus dan laten we aannemen dat hij helemaal stock is. Trigger is trouwens net iets anders als bij de AUG dacht ik want de AUG heeft geen selector om full auto uit te zetten maar heeft altijd semi halve trigger en full volledige, volgens mij heeft hij alleen een safe knop. Iig heb je al eens geprobeerd de spring guide wat naar achteren te draaien?

Bedoel je met de spring guide achteruit draaien puur de schroef achterin m'n gearbox naar links draaien? (waardoor ook de spanning van de veer af neemt en dus ook de fps?)
 
Bedoel je met de spring guide achteruit draaien puur de schroef achterin m'n gearbox naar links draaien? (waardoor ook de spanning van de veer af neemt en dus ook de fps?)

Ja, mijn gedachten zit dat mogelijk de spring guide invloed uitvoert op het uitvoeren van een cycle van de piston. Dunno kan best ver gezocht zijn.
 
Nee hoor rebel.
Dacht ik ook al aan.

Anders misschien een andere accu gebruiken. 9.6 - 9.9 - 11.1V
Inderdaad zodat de cyclus wat anders eindigt en daar door het probleem voorkomt.
 
Top! Dan ga ik eerst de spring guide wat naar achteren draaien, kijken of dat helpt.
Ik heb hier alleen 7.4v lipo's liggen. Hoe "kwalijk" zijn 11.1v lipo's op een stock airsoft apparaat? (Ik last van alles over het inbranden van je trigger connector etc.)

Alvast super bedankt voor al jullie snelle reacties en hulp! Waardeer ik ten zeerste! :-)
 
Top! Dan ga ik eerst de spring guide wat naar achteren draaien, kijken of dat helpt.
Ik heb hier alleen 7.4v lipo's liggen. Hoe "kwalijk" zijn 11.1v lipo's op een stock airsoft apparaat? (Ik last van alles over het inbranden van je trigger connector etc.)

Alvast super bedankt voor al jullie snelle reacties en hulp! Waardeer ik ten zeerste! :)

Langdurig niet aan te raden, kort testen kan je wel doen. Het enige is dat het zoveel kracht kan zetten dat het door de mogelijke barrière die er nu is heen duwt en dat het kan resulteren tot minder fijne resultaten.
 
Niet om je bang te maken, maar mijn aeg piston was na 5 sec full auto met een 11.1lipo kapot. Wist dat het ging gebeuren en had al een stalen besteld. Maar pas wel op met 11.1 lipo ;)
 
Ja, mijn gedachten zit dat mogelijk de spring guide invloed uitvoert op het uitvoeren van een cycle van de piston. Dunno kan best ver gezocht zijn.

Schroef zowel een kwartslag naar links als naar rechts gedraaid, waarbij een harde tik te horen is bij het draaien (daarom niet verder dan een kwartslag heen en terug gedraaid), semi-auto in nu nog belabberder dan eerst. Ik denk dat ik er zelf niet meer zonder hulp aan ga sleutelen, is er misschien iemand die mij persoonlijk een middagje kan/wilt helpen? Anders zal ik hem weg moeten brengen naar een reparatieshop oid.
 
Vandaag de hele gearbox er uit gehaald en bekeken. De "fps schroef" tikte omdat er een stukje plastic in het schroefdraad zat, nu draait de schroef weer goed, zo goed zelfs dat die tijdens het schieten losser draait (dikker vet er tussen smeren)? trigger contacts zat wat roet aanslag op, met een mesje er voorzichtig af kunnen krabben. Helaas leverde deze kleine aanpassingen niet het gewenste "beter semi-auto" resultaat.

Beetje op internet rond zitten neuzen, kwamen wat algemene upgrades naar voren die het semi-auto probleem evt. zouden kunnen verhelpen...
Wat denken jullie? Zou één (of meer) van de volgende "upgrades" soelaas kunnen bieden?
- Andere (high torque?) motor
- Gearbox shimmen
- Andere (lichtere) piston
 
Het plastic stukje was er niet voor om te zorgen dat de spring guide niet los draait? Je zou ook gewoon de FPS zo nemen wanneer de schroef helemaal los zit en dan hem vast zetten met wat loctite.

Qua upgraden is het mosfet en HT motor de makkelijkste als je kijkt naar trigger response, shimmen en AOE correctie is gewoon altijd goed en een lichtere piston heeft echt nul tot minimale invloed op je trigger response, daarna ga je naar gear sets kijken en andere dingen voor je trigger response.
 
Ik zal zelf eerst proberen het single shot probleem op te lossen. Dan pas verder upgraden.
Een andere mosfet hardwired inbouwen lijkt mij een goeie keus. Helaas geeft het geen uitsluitsel omdat de f2000 volgens mij toch al bekend staat om dit probleem.
 
Het plastic stukje was er niet voor om te zorgen dat de spring guide niet los draait?
Was een stukje plastic vijlsel dat overdwars met het schroefdraad was mee gedraaid (wellicht de oplossing van de vorige eigenaar voor het losdraaien van de fps schroef?)

Ik zal zelf eerst proberen het single shot probleem op te lossen. Dan pas verder upgraden.
Een andere mosfet hardwired inbouwen lijkt mij een goeie keus. Helaas geeft het geen uitsluitsel omdat de f2000 volgens mij toch al bekend staat om dit probleem.
Alles wat ik op internet kon vinden over dit probleem heb ik toegepast (verschuiven van de gearbox stoppen, trigger assembly en cut-off lever gecheckt, gekeken of de trigger connectors netjes contact maken bij semi-auto), dus ik weet verder niet zo goed wat ik er aan kan doen. Ik ben wel een leek op dit gebied dus wellicht dat ik het apparaat nog een keer naar een reparatie/onderhoud shop breng.

Enige waar ik nog over twijfelde waren die "upgrades", ik vond vanmiddag een filmpje van een Schot(se kerel) die volgens eigen zeggen het probleem verholpen had door een "sterkere" motor in combinatie met beter geshimmde gearbox, vandaar, ben het helemaal met je eens dat het verstandiger is om eerst een probleem op te lossen voordat er upgrades plaats vinden :-)

Les van dit avontuur, volgende keer toch nog ff wat beter research doen voor overgaan tot aankoop van een (tweedehands) apparaat :-(
 
Ik heb het probleem nu "caught on camera",
Wellicht kunnen jullie nu meer vertellen adhv deze info (hoop ik? :P)
(kleine uitleg: dat papiertje dat ik er boven tussen hou, voorkomt dat de 2 stage trigger contact maakt met de full-auto)
 
Lijkt wel of die onderste switch welke ik neem aan is voor de single shot functie niet goed werkt als in niet lang genoeg contact maakt om te zorgen dat er een volledige cycle kan worden gemaakt.
 
Lijkt wel of die onderste switch welke ik neem aan is voor de single shot functie niet goed werkt als in niet lang genoeg contact maakt om te zorgen dat er een volledige cycle kan worden gemaakt.

Ja inderdaad! Ik stel me zo voor dat het contact (want het maakt wel contact, kleine vonkjes) te kort is voor een volledige cycle van de motor/gears?
Hoe zou je het "terugspringen" aan kunnen pakken denken jullie?

Ik zag een creatie op een soortgelijk filmje (
) met "You need to adjust your cutoff lever or take out the shuttle and adjust it so it doesn't jump back.." Geen idee hoe ik dat zou moeten opvatten/doen?