G&G GR-25 dmr hpa ombouw

fatih61

Well-Known Member
Trophies
7
hallo,

Vandaag begin ik aan me nieuwe project.
Zou morgen gaan spelen bij bunkerhill en had een nieuwe bril nodig dus ging ik langs bunker501. Zag ik dat ze de g&g gr25 hadden liggen dus die er ook maar bijgekocht. Wou al lang zo’n ding hebben :oops:

Mijn bedoeling is om hem om te bouwen naar hpa.

Er komt een hpa enige van wolverine in. The reaper zonder fcu aangezien ik alleen maar single shot wil (dmr)

Over de voorkant ben ik nog niet helemaal uit aangezien ik een beetje een noob ben in aeg parts. Altijd als sniper gespeelt/ upgrade’s gedaan.

Ik wil hem zo op de 440fps afstellen en schieten met 0.40-0.43 geoffs bbs. Nu weet ik alleen niet wat voor bucking/nub hop-up unit ik erin zou moeten zetten.

Inner barrle word een 6.03 van action army. Omdat ik ook zeer tevreden ben met hoe die presteert in me wolverine bolt sniper.

liefst zou ik een vsr type innerbarrle en bucking enz. Erin stoppen maar ik denk dat dat niet gaat werken. Dus jullie ervaring/hulp is hierbij nodig.

Foto’s komen nog als ik alles bestel en er in bouw.
 
Deze gaan wij even volgen, hé!
Vind HPA DMR's zo vet, lekkere range en mogelijk om ze bijna muisstil te maken. Ben zeer benieuwd naar het resultaat!
 
GBB style barrel kan je installeren in een AEG hop up dmv een hot shot bucking en geeft goede resultaten, maar het beste zou nog zijn een R-hop of sugru hop en dan een goede flat hopped (AEG) bucking en flat nub of M-nub. Ik zou qua inner barrel nog wel voor iets beters kijken als je het budget hebt.

PS: denk dat je veel mensen een plezier doet als je hem afstelt met de juiste joule waardes op een .40 ipv af te stellen met .20.
 
Ik weet niet of het te vergelijken is met elkaar, maar ik heb in me sniper maple lead diamond bucking met maple leaf tensioner nub. Als je door de barrel kijkt zie je (( ) . Als ik een flat hop zou nemen dan word t (| ) .

Aangezien een bb rond is zal hij meer contact maken met de diamond bucking ipv een flat hop. Dus ik denk betere spin meer range meer consant?

Had al een maple leaf diamond bucking weer gevonden voor een aeg barrel. In me sniper presteert maple leaf perfect. Wat is jullie ervaring met maple leaf aeg?
 
Maple leaf is vast goed en zeg er ook niks van, maar een flat hop is net zo goed, maar goed een ML Macaron bucking is ook gewoon prima. Wat wel vooral is dat je een ML AEG bucking heel goed moet afstellen omdat hij heel snel de schoten naar de zijkant plaatst als het wat miss alligned is.
 
veel succes en ik denk dat dit wel een leuke word keep us posted please;)

effe tussen door als je een beetje op past met de jouletjes dan maakje mensen erg blij denk ik ;) een mooi getal zoals 1.8joule met de zware bbs bijvoorbeeld ;)
 
Hoe moet ik dat afstellen eigen? Fps met de bb’s die k ga gebruiken ofzo?
 
joules en fps staan Inprincipe vast alleen als je gaat kijken naar wat net is en wat niet is zou ik de joule nemen die de nabv nu nog als richtlijn geeft en dat is nu nog 2.0joule plusminus max met de bbs die je gebruikt

met andere woorden grono op .43 instellen en zorgen dat je rond de 1.9joule zit met deze bbs in dit geval en op een rechtelijn met deze bb
heb je een bereik van ik gok 70/75meter
en daz voor een dmr op de eerlijke manier niet verkeerd
als de rest ook op orde is:)
 
Heb paar filmpjes gekeken op youtube.

Wat ik er uit begrijp is iedereen aant joule creepen o_O. Er word gezegt bijv. 0.2 350fps 1joule vervolgens gaat de speler met 0.3 bb spelen en fps daalt iets maar joules gaat naar 1.5. En dat kon blijkbaar net zo goed met een aeg als hpa/ gas co2 replica’s
 
Heb paar filmpjes gekeken op youtube.

Wat ik er uit begrijp is iedereen aant joule creepen o_O. Er word gezegt bijv. 0.2 350fps 1joule vervolgens gaat de speler met 0.3 bb spelen en fps daalt iets maar joules gaat naar 1.5. En dat kon blijkbaar net zo goed met een aeg als hpa/ gas co2 replica’s

Kunnen alle types het? Ja. Gebeurt het bij HPA, spring en co2 meer dan AEG gemiddeld gezien? Ja.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg alleen wat ik in filmpjes hoorhe :p
Aeg is ook veer. Niks anders als een sniper alleen met een slappere veer. Dus zal bij aeg net zo hard gaan als bij een veer sniper.
 
Ik zeg alleen wat ik in filmpjes hoorhe :p
Aeg is ook veer. Niks anders als een sniper alleen met een slappere veer. Dus zal bij aeg net zo hard gaan als bij een veer sniper.

Nope, helaas niet. Heeft ermee te maken dat je bij sniper met zwaardere bbs speelt en meer cylinder inhoud hebt. Joule creep komt als je met 0.20 nog niet alle lucht vanuit de cylinder hebt gebruikt voordat de bb de barrel verlaat. Een sniper gebruikt normaal gesproken minder van zijn volledige cylinder inhoud bij een 0.20 bb dan een AEG zou doen die 360 fps doet met 0.20 gram.

Edit: Kort gezegd gaat het erom dus dat met 0.20 gram een hoop replica's niet alle lucht gebruiken vanuit de cylinder en dus nog "kracht" overhebben. Ga je zwaarder spelen qua bb, wordt er steeds meer van die lucht gebruikt die anders over zou blijven.

Edit nummer 2: Ik verwijs ff door naar dit topic hier op het forum. Daar nog beter uitgelegd dan ik helaas kan: https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/fps-joule-creeping.3912/
 
Ho effe faith
Er zijn een paar groepen met betrekking tot joule creep
1de mensen die het zetten op het gewicht die gebruikt word
2de mensen bij wie het een kleinbeetje optreed
3de mensen die zo iets hebben we gooien eens effe lekker 30procent extra pit erin

En de eerste 2 groepen zijn niet verkeerd bezig ik bedoel lets be real we zijn niet van suiker gemaakt

Dat gezegd te hebben
De derde groep is de groep die tsja meer verantwoordelijk moet tonen zijn als je dit doet.
Alleen de vraag is of je dit moet doen en die is voor iedereen anders plus de en166f norm is niet gebouwd om je tegen de joule creep van een sniper te beschermen in het ergste geval(binnen de 15meter op het oog)

En als er een bb in iemands oog komt en dit heb permanente schade veroorzaakt is het klaar met airsoft in nl.

Voor mij en gelukkig veel mensen hoeft dit voordeel niet omdat het ,het simpel weg niet waard is

Wat je hier mee doet moet je zelf weten maar het is met de huidige regels niet alleen dom maar indirect gevaarlijk
 
Wat Jwieleman zegt klopt helemaal, en van CO2 en Green gas creepen NBB's vooral, alles met blowback valt ook wel mee omdat die veel verliezen op de terugslag aandrijven. AEG's heb ik ook wel hun joules zien verdubbelen van 1.2 naar ergens 2.5, maar goed dit was een specifieke build en heel erg geoptimaliseerd daarvoor dus dat gebeurd niet zomaar even. Normaal gezien zal je op een AEG max .2 creepen en zelfs dat is over het algemeen dat mensen het expres doen.
 
joules en fps staan Inprincipe vast alleen als je gaat kijken naar wat net is en wat niet is zou ik de joule nemen die de nabv nu nog als richtlijn geeft en dat is nu nog 2.0joule plusminus max met de bbs die je gebruikt

met andere woorden grono op .43 instellen en zorgen dat je rond de 1.9joule zit met deze bbs in dit geval en op een rechtelijn met deze bb
heb je een bereik van ik gok 70/75meter
en daz voor een dmr op de eerlijke manier niet verkeerd
als de rest ook op orde is:)

Uhm nee, 1.87 joule is 450 FPS op een .20 en dus niet 1.9 of 2.0. Oftewel helemaal correct is gewoon 1.87 joule op de gemeten bb.
 
Ik zal voor de vergelijking van de week even testen hoe de JC is op mijn geüpgrade Ares Amoeba SR16. Ga toch van de week nieuwe barrel, hop up en flathoppen en dan pak ik meteen wel even JC erbij met chronoën voor vergelijkingsmateriaal.
 
Als je googled op airsoft fps chart kom je een foto tegen met een lijst van wat je fps is met .20 bbs en wat hij dan zou moeten zijn met een zwaarder gewicht bbs.
Voor de meeste aegs gaat deze lijst gewoon op maar met een groot deel van de hpa systemen niet. Vandaar dus hpa afstelen met de bbs die je gaat gebruiken in plaats van 0.20s.

Hier nog een link over de uitleg met verschilende buckings voor hpa
Deze was voor mij erg handig:)
 
Terug
Bovenaan