G&P ervaringen? Ben ik te kritisch?

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
Hello!

Zoals jullie wellicht hebben gezien ben ik sinds vandaag een G&P rijker. Na op internet lovende reacties te lezen over de externals vond ik dat dit mijn volgende aankoop moest worden.

Eerlijk gezegd ben ik er nu ontzettend over aan het twijfelen om de volgende redenen:

De upper en lower zijn haast een soort grijszwart in plaats van zwart (terwijl ik op foto's van realsteel M4s toch echt geen kleurverschil kan ontdekken):
5ix6U2y.png


Het feit dat de upper en de lower rond de fire selector een minimale opening hebben en niet goed op elkaar lijken te passen. Als je goed kijkt, zie je daar zelfs een klein stukje gearbox doorheen komen.

Ok, het grijszwart lijkt vooral erg te zijn bij bepaald licht, but still! Het zou toch zwart moeten zijn?

Bij de unboxing op Youtube heb ik ook een paar reacties gekregen dat hij er goedkoop en plastic uit ziet. Iets dat niet zou mogen bij een replica die volgens velen "stellar" externals heeft.
 
Man als dat zo is ga ik stoppen met aanraden van VFC en vind ik het vervelend dat ik uberhaupt heb gedaan, sorry @Jan :(. Misschien is VFC dan toch een betere optie :|. Als je nog gaat ruilen, airsoftentrepot verkoopt de VFC variant ongeveer van dit. Jammer dat je eerste ervaring zo tegen valt. Ik heb zelf geen G&P maar ik hoor idd overal online altijd hele positieve verhalen over de externals.
 
Ik zal morgen of maandag wat betere fotos maken zodat je het kan zien. Ben aan het rondvragen op internet en 1 iemand zegt al; als het je gaat om iets voor op een shrine moet je iets anders hebben.
Als je iets wilt dat een marine ook gaat gebruiken is dit ruim voldoende. Schijnbaar heb je dit soort dingen ook bij echte m4's (kleur verschil, gaps in upper en lower).
Maar had meer verwacht. Zie nu ook dat een tm m4 sopmod 380 is bij ehobbyasia. Ook tempting!! Heb ik alleen de "verkeerde" stock
 
@Jan en bij Ehobby krijg je nu ook 7% korting op AA's als t goed is. Let alleen wel op dat ze een vrij hoge shipping rekenen. Laatst ook al zitten kijken naar een hele vette shotgun daar :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
@Jan Heb je een beetje het gevoel van dit is een replica waar ik trots op ben om de eigenaar er van te zijn jan?

Want als je dat niet heb en er niet blij mee bent zou ik naar iets anders gaan kijken
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Mijn idee wat Chris hierboven ook al zegt; als je "het gevoel" er niet bij hebt dan zou ik toch een andere overwegen.
Vanwege het feit van het kleurverschil,de goedkope kartonnen verpakking,de missende railcover enz.zou ik al helemaal klaar zijn met die replica.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick191 en chris93
Ehobby betekent wel hele hoge invoerkosten en BTW let daar wel op dus die 380 dollar is makkelijk 400-500 euro. Ik ben het met Chris en Vladimir eens als je er niet tevreden over bent en er missen dingen dan zou ik er ook niet mee akkoord gaan.
 
Balen man!

Kan je hem nog terug sturen? Zoals al gezegd denk ik wel dat het eerste gevoel heel belangrijk is! Helemaal omdat je heel specifiek naar dit model opzoek bent en dan blijft het waarschijnlijk wel "een dingetje".

Succes!!

Groet,
Peter
 
Trouwens miss extra advies miss niet nodig ik weet het niet maar misschien een follow up op je unboxing doen en uitleggen waarom je er niet mee verder gaat en hoe dit wellicht een volgende keer voorkomen"leermoment" als je besluit om hem voor iets anders om te ruilen.

No stress denk dat iedereen wel eens een keer een mis heeft ten opzichte van de replicas waar je wel blij mee bent of zeg ik nu iets verkeerds?
 
Absoluut niet te kritisch. Als je voor grote bedragen iets aanschaft en je voelt je er niet goed bij, niet doen of lekker terug sturen. Als op de foto's de body en grip zelfde kleur hadden en nu niet is dat sws al een reden om terug te sturen.
 
Ehobby betekent wel hele hoge invoerkosten en BTW let daar wel op dus die 380 dollar is makkelijk 400-500 euro. Ik ben het met Chris en Vladimir eens als je er niet tevreden over bent en er missen dingen dan zou ik er ook niet mee akkoord gaan.
Wow inderdaad! Via @Sander die al zat te rekenen gezien dat er dan flink geld bij komt ten opzichte van deze ja. :eek:

Iedereen bedankt voor de reacties! Als ik morgen thuis ben en anders maandag, pak ik hem er nog een keer bij en dan beslissen. Misschien spuit ik hem over met een zwart om het kleurverschil op te lossen. Of hij gaat gewoon terug en dan op zoek naar een ander. Alleen komt er dan in de meeste gevallen wat werk bij kijken om de bekabeling in de buffertube te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander
Ondanks B.Samrie's slechte ervaring, zie ik VFC ook vaak langskomen in dezelfde lijn als G&P. Entrepot.fr heeft nog een VFC M4 SOPMOD liggen die ik met wat soldeerwerk kan voorzien van een buffertube accu en stock die ik wil. Is het alleen fingers crossed voor technische problemen?
 
Ondanks B.Samrie's slechte ervaring, zie ik VFC ook vaak langskomen in dezelfde lijn als G&P. Entrepot.fr heeft nog een VFC M4 SOPMOD liggen die ik met wat soldeerwerk kan voorzien van een buffertube accu en stock die ik wil. Is het alleen fingers crossed voor technische problemen?

Ik denk dat wat B.Samriey liet zien gewoon bad luck was, zelfs in TM's kan je dat hebben. Ik hoor nog steeds dat sinds de verandering van de tappetplate en dacht piston dat de internals iig een stuk beter waren als voorheen, mogelijk wel dat deze nog in dit model zitten gezien het een oude model is. Eerst waren deze gemaakt van een heel bros plastic dus gingen deze stuk. VFC externals zijn gewoon heel goed, de internals zijn niet bijzonder maar ook niet slecht. Bijzonder zie ik dan als bijvoorbeeld een full metal rack piston, of een neodymium motor of stock mosfet of gewoon hoge kwaliteit parts. Ik ben zelf voor de rest totaal geen fan van VFC self shimming gears. That's pretty much it. De VFC HK416 die ik hier heb liggen is echt heel solide, upper en lower van elkaar afhalen was best pittig als je alles voorzichtig moet doen omdat hij niet van mij is XD.

TL;DR: Externals zullen fantastisch zijn, internals ligt een beetje aan welke GB er in zit, maar alles valt op te lossen met wat werk :p. Voor de rest raad ik je aan als je toch aan het solderen bent om je connectoren naar deans of XT60 om te zetten.

PS: Ik zat ook al naar de VFC's te kijken toen straks.
 
Hmmmmmmm!! Ik denk dat het t m allemaal niet gaat worden want ik krijg alleen store credit met t terug sturen lololololol. Hele topic voor niks dus xD had ik beter als eerste kunnen checken...

Sorry guys!

Doch vriendelijk bedankt voor je laatste update @Rebelattack :)
 
Zou ik het niet zomaar bij laten zitten....

Product voldoet niet aan de verwachting en in je unboxing geef je zelf al aan dat de manier waarop hij geleverd is niet gebruikelijk is (een gebruikte replica?)

E.e.a. maakt het natuurlijk wat laster omdat het een aankoop in buitenlandse shop is, maar volgens mij heb je gewoon het recht om het product binnen 14dagen retour te sturen.

Succes ermee!

Groet,
Peter
 
Hmmmmmmm!! Ik denk dat het t m allemaal niet gaat worden want ik krijg alleen store credit met t terug sturen lololololol. Hele topic voor niks dus xD had ik beter als eerste kunnen checken...

Sorry guys!

Doch vriendelijk bedankt voor je laatste update @Rebelattack :)

Ah jammer en np dit is ook een deel van mijn plezier, dingen uitzoeken, plus goeie afleiding van de examens :p. Dan volgend jaar maar nog een nieuwe replica of toch een review model via gunfire XD.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Thanks! Peter, ik zal paypal een mail sturen om te checken hoe ze hier in zitten. Voordat ik m eventueel terugstuur :)

Aan de andere kant; wellicht "growed" die m4 wel aan me om t zo te zeggen gehehe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Aan de andere kant is een beetje knutselen , verf spuiten enz ook wel leuk als je hem op die manier je eigen kan maken , en verder Jan het belangrijkste hoe schiet ie verders ?

Heb je filmpje gezien betreft die replica , beetje kale bedoeling inderdaad.

Good luck

Robin