G36 PMAG en PEQ-15/PEQ-2, waar o waar?

Probie

Member
29 jun 2014
14
2
Trophies
2
z59n1bg.jpg

Ik heb dit schatje net enkele dagen binnen, nu ben ik op zoek naar G36 PMAG midcaps en een functionele PEQ-15 of PEQ-2 om mijn Battlefield 4 loadout te repliceren, hier is het probleem, ik kan deze items nergens vinden.

Ik heb airsoftzone geprobeert, Gunfire, Combatshop vertrouw ik niet dat ze m functioneel leveren, Evike verkoopt een hoop, probleem is dat USPS de hoofdprijs verrekent voor het verzenden naar EU, Airsoftshop verkoopt alleen de PEQ battery boxes.

Ik ben deze lijst afgegaan, elke website bezocht binnen EU/EMU.
http://airsoftelite.nl/topic/14-alle-webshops-op-een-rijtje/

Enig advies?
 
@Eviltwin-NL Ik heb mezelf al geïnformeerd over laser classificatie, het is alleen jammer dat de classificatie zo vaag is, en noemt niet welke sterkte onder welke classificatie valt.

Ik zou hier heel graag rekening mee willen houden, is ongelovelijk lastig gezien er zo weinig informatie hierover word gedeeld.
 
Ik hoor vaak dat < 5mW toegestaan Is. Op een van de afbeeldingen staat ook dat deze < 5mW dan Is. Dus dan zou het mogen.
 
Ik hoor vaak dat < 5mW toegestaan Is. Op een van de afbeeldingen staat ook dat deze < 5mW dan Is. Dus dan zou het mogen.

En qua wavelength? word hier ook nog moeilijk over gedaan?
 
Nog ff info ter aanvulling:

Class 1 - de laser is ongevaarlijk, hetzij door een laag vermogen, dan wel door een afscherming die ervoor zorgt dat het licht de ogen niet kan bereiken. De lasers in cd-branders hebben een vrij hoog vermogen, maar zijn klasse 1 om laatstgenoemde reden. Lasers in streepjescodelezers vallen ook onder deze klasse omdat de laserbundel zo snel beweegt dat er nooit een gevaarlijke hoeveelheid licht in het oog kan komen.

Class 2 - de laser is ongevaarlijk bij normaal gebruik, omdat de reflex om het oog te sluiten voorkomt dat er een oogschade optreedt. Dit zijn zichtbaar-licht-lasers met vermogens tot 1 mW, zoals de meeste laserpointers. Enkele seconden in een dergelijke laser staren kan wel tot (kleine) oogbeschadigingen leiden.

Class 2M - vergelijkbaar met Class 2, onder de voorwaarde dat er geen instrumenten als lenzen gebruikt worden die het licht zouden kunnen concentreren.

Class 3M (ook wel Class IIIa) - de laser kan in principe tot oogschade leiden, zelfs als de ogen direct worden gesloten, maar het risico op ernstige oogschade is klein. Dit zijn lasers die zichtbaar licht uitstralen tot 5 mW. Sommige laserpointers hebben deze klasse, al zijn ze in Nederland wettelijk verboden.

Class 3B- de laser kan bij blootstelling direct ernstige oogschade veroorzaken. Vermogens van 5 tot 500 mW en lasers met onzichtbare golflengtes bij lagere vermogens. De interne lasers in cd- en dvd-branders vallen onder deze categorie wanneer de behuizing van de brander wordt geopend. Diffuus licht van dit type laser is niet schadelijk.

Class 4 - Behalve de ogen kan de laser ook de huid beschadigen. Alle hogere vermogens. Ook diffuus licht afkomstig van de laser kan de ogen beschadigen.

Alle lasers t/m Class 3B zijn toegestaan in Nederland. Het is echter verboden om te handelen in lasers van Class 3A of hogere vermogens. Lasers van Class 3B zijn uitsluitend voor personen van 18 jaar en ouder. Verder is het niet toegestaan om lasers van Class 3B in het openbaar te gebruiken.




Ik ben dus bang dat het heel erg moeilijk gaat worden om een peq box te vinden, die hier aan voldoet :(
Je zou mogelijk bovenstaande kunnen bestellen, en er een weerstand voor zetten. Heb je wel de looks, maar minder functionaliteit... Ik weet overigens niet of je dan illegaal bezig bent.


De golflengte van het apparaat wat ik had door gelinkt is overigens 650 nm
 
Ik heb een G&P PEQ-II replica besteld van WGCshop, van wat ik heb begrepen zijn deze toegestaan (hoewel sommige velden het gebruik van laser pointers verbieden, hoe zwak de laser ook mag wezen) Deze heeft ook een flashlight, reden waarom ik om een functionele PEQ vroeg, de battery boxes komen vaak of alleen met de laser, of geen van de twee, en ik wil graag zien in het donker. (ik zie heel slecht bij weinig licht :S)

Mocht het zo zijn dat het gebruik van de laser verboden is op een veld, of in het algemeen als ze de wet veranderen, maak ik de laser gewoon (tijdelijk) onbruikbaar, en houd ik de PEQ-2 als een fancy lampje voor in het donker.
 
Probeer het anders bij airsoft heaven die zijn sinds kort dealer van evike, ook kunnen ze je goed informeren over de sterktes, christiaan heeft zich er goed over ingelezen.