Gas voor GBB en NBB replicas

Jorst

Well-Known Member
6 jun 2016
252
106
Trophies
11
Ik heb net een aantal replicas binnen, waaronder een TM High Capa 5.1 en een ASG KJW MK23.

Nu staat er bij dat ik alleen 144A of Cybergun Zomergas kan gebruiken maar ik heb absoluut geen kijk op de gassen aangezien ik alleen AEGs had.

Ik zat te denken aan TopTech gas te gebruiken (had een paar flessen gekregen) maar ik weet nu niet of dit te krachtig is.

Welk gas kan ik het beste gebruiken (voornamelijk indoor CQB) en kan mijn bussen green gas pro tech ook gebruiken?
 
Dat durf ik zo ook niet te zeggen. Ik heb alleen ergens gelezen, dat het niet verstandig is om in de TM extra sterk gas te doen. TMs zijn top spul maar door de regelgeving in Japan helaas grotendeels van plastic. Hierdoor kunnen je er beter alleen standaard gas in doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jorst
Ik heb ook niet zoveel ervaring met gas guns maar ik heb wel een clone van een TM Mk23 waarbij ik ook een bus TopTech gas (van Taiwangun) heb. Ik zou dit gas niet aanraden, fps is dramatisch laag daarmee - ergens halverwege de 200. Ik hoor wel goede dingen over het gas van Nuprol. Té krachtig is dat spul in ieder geval niet ;)

EDIT: Die clone Mk23 die ik heb is dezelfde als jij. Dus nee, beter geen TopTech maar iets sterkers. Ook moet je de silencer even aanpassen, extra inner barrel eruit halen en opvullen met foam, dan wordt ie echt stil! Hier kun je op YouTube tutorials voor vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jorst
Ik heb ook niet zoveel ervaring met gas guns maar ik heb wel een clone van een TM Mk23 waarbij ik ook een bus TopTech gas (van Taiwangun) heb. Ik zou dit gas niet aanraden, fps is dramatisch laag daarmee - ergens halverwege de 200. Ik hoor wel goede dingen over het gas van Nuprol. Té krachtig is dat spul in ieder geval niet ;)

EDIT: Die clone Mk23 die ik heb is dezelfde als jij. Dus nee, beter geen TopTech maar iets sterkers. Ook moet je de silencer even aanpassen, extra inner barrel eruit halen en opvullen met foam, dan wordt ie echt stil! Hier kun je op YouTube tutorials voor vinden.
Voor binnen zou dat niet zo'n probleem zijn. Heb nu de kloon om daar zonder problemen mijn tracer op te zetten die ik volgende week ga bestellen. Op 20max vind ik het goed.

Zal een bus Nuprol halen en kijken of dat voor buiten geschikt is. Wil niet dat ik mijn TM ga slopen door verkeerd gebruik.
 
Zelf gebruik ik in mijn TM Desert Warrior Nuprol 2.0 gas. Kom ik netjes mee op de aangegeven fps en ik zie geen sporen van schade. Nuprol 3.0 en 4.0 wordt wel afgeraden
 
  • Leuk
Waarderingen: Jorst
Mn WE g19 doet het zonder problemen op Nuprol 3.0 en mn mp9 doet het er ook prima op.
 
Ik gebruik abbey144a voor me gas sniper omdat elk ander soort gas boven de 500fps uit komt. En met nuprol heeft hij de 600aangetikt dus je kan wel zien dat er grote verschillen in zitten. Met abbey zit ik tussen de 470-490fps.

Eigelijk is 144a voor pistols die geen blowback hebben. Dus waarvan de slede van je sidearm niet naar achteren gaat bij elk schot. This 1van de zwakste greengas die er is. Je zou eventueel een ander soort gas kunnen gebruiken maar ik raad het je wel af. Want zonder blowback gaat alle gas na je bb dus je zal sws wel boven de 360fps komen waardoor je er niet mee kan spelen.
En ik denk dat t ook niet zo goed is voor de levensduur van je replica als er meer druk in gaat zitten dan waar die voor gemaakt is
 
Ik gebruik pure propaan met zelf toe te voegen silicone olie. Kan ik in elk jaargetijde mee spelen. Het ruikt alleen naar rotte eieren :)
En thuis maak ik ze leeg en die ik er wat greengas bij voor in opslag.