GBB Pistol aankoop advies gevraagd.

Eposis

Member
1 sep 2014
6
0
Trophies
1
Beste ACN,
Op het moment ben ik me aan het orienteren op een GBB pistol. Als sniper is een sidearm verplicht en de sidearm die ik nu heb (Cyma 030, Glock 18c) is kwalitatief een ramp en wil ik om die reden dan ook vervangen. Ik wil graag een GBB vanwege het realisme en het geluid. Het formaat van de Glock die ik nu heb is lekker. Niet te groot en niet te klein dus mijn oog is gevallen op de Tokyo Marui Glock G-17 of de Tokyo Marui FN 5-7. Echter ben ik benieuwd naar ervaringen die mensen hebben met deze of andere GBBs. De TM G17 gebruikt Green Gas, hoe houdt dit gas zich overeind in het Nederlandse klimaat? Voldoet Green Gas of is het beter om te kijken voor een CO2 GBB replica? Tokyo Marui heeft een uitstekende reputatie maar ik sta open voor suggesties.
Ik wil een replica die het out of the box goed doet. Ik heb geen zin om meteen het eea te moeten vervangen. Sommige mensen willen bv geen plastic slider op een Glock replica en vervangen de plastic slider voor een versie van metaal. Met als gevolg dat de veer (ben de naam van de veer even kwijt) vervangen moet worden omdat die niet met het extra gewicht overweg kan. En dat dien je dan weer te compenseren met een sterker gas...  (De real-"steel" Glock is sowieso toch een kunstof w@pen?)
Een ander voorkeur is het uiterlijk van de replica. Geen zilver, goud of glimmend metaal. Gewoon zwart, grijs, tan of andere (minder opzichtige) donkere tint. Over smaak valt niet te twisten. :)
Zijn er verder nog tips of dingen die wel handig zijn om te weten?
 
Marui gbb pistolen hebben sowieso een plastic slede ivm Japanse wetgeving, volgens mij...
 
Ik heb een TM G17 en ben hier zeer tevreden over. Ik schiet er alleen mee met greengas en alleen binnen, dus kan je helaas niets vertellen over hoe hij zich houdt in het Neerlandsch klimaat.

Voor buiten heb ik een EliteForce 1911tac op co2. Als ik me niet vergis geproduceerd door KJW en is een zeer degelijke bouw.
Voor buiten zou ik je echt co2 aan willen raden. Meer kick en power.

Succes met je keuze!
 
CO2 werkt inderdaad buiten beter dan Green Gas.Maar in mijn ervaring maak je buiten weinig gebruik van je sidearm (wordt wel meer gebruikt in CQB, maar daar doe je weer niks met een sniper ;-) ) waardoor je aan het einde van de dag soms voor niets je CO2 capsule erin geschroefd hebt en je hem voor niets moet laten leegschieten/-lopen (onder druk bewaren is niet goed voor de rubbers). Daarom ben ik over gestapt op Green Gas.
 
Op het moment heb ik een AEP en ik gebruik die eigenlijk bij elke skirm tot nu toe. Ik ben af en toe een sneaky bastard en kom vrij dicht bij tangos in de buurt en dan ga ik niet meer met een sniper op ze schieten en dus schakel ik dan over op een sidearm.
@Michiel Hoe is jouw ervaring met Green Gas tov CO2 buiten?

<div>
</div>
 
Eigenlijk zoals @Peter zegt schiet je met CO2 harder en dus met meer kick.
Accuratesse hangt echter af van meer factoren dan alleen FPS. Er zijn TM sidearms die "zachter" maar accurater schieten dan andere sidearms
 
Zelf heb ik een KJW KP-05 die kan zowel op green gas als op co2
Op co2 is hij inderdaad iets feller
 
Met een Marui doe je nooit iets fout. Uiteraard zijn sommige magazijnen wat koude gevoeliger dan de anderen, een dun single stack stijl magazijn (zit meestal in de 1911 types) is koude gevoeliger dan een double stack stijl magazijn (Deze zit bij vrijwel alle niet-1911 stijl pistolen).

Verder is niet elk soort green gas gelijk. Ik kan bij mijn dealer 3 verschillende soorten green gas kopen, die alle 3 in kracht verschillen. (in volgorde van oplopende kracht: Ultrair, HK, Walther)
Ik heb Ultrair en Walther hier thuis. Zal morgen eens (als ik er aan denk) een test uitvoeren. (met een Marui glock)
Verder hebben Marui inderdaad dankzij de Japanse wetgeving een plastic slede, maar het gebruikte plastic is soms sterker als het "metaal" van andere merken. De real steel glock heeft gewoon een metalen slede.
Verder is, als je een, out of the box, meteen goed presterende gbb wilt er geen betere keuze als een Marui.
 
Oooooh! Heel gevaarlijk deze topic. Het is dat je al zon specifieke voorkeur hebt, anders was ik nu direct een heel betoog gaan houden over de M9 van KWA ;) (sorry, beetje een inside joke naar de andere ACN leden)
 
@Jan Betoog in de goede of slechte zin? KWA heeft een vrij goede reputatie afaik. En ik sta open voor advies ik ben nog steeds in de research phase. :) 
De G17 is een simpel en strak. Hoekig en functioneel, mijn eerste keus.De FN 5-7 is heel apart en ziet er een beetje speelgoed-achtig uit. Het is wat anders.De 1911 is een klassieker maar vind ik persoonlijk het minst mooi.De M9 is wat traditioneler maar nog steeds strak. Mijn tweede keus.
Ik ben me om het moment meer in het verdiepen in gas of Co2. Voorkeur gaat uit naar CO2 maar dan valt de TM weer af want die werken met Green Gas.
Overigens, zijn CO2 replicas altijd met losse cartridges of zijn er ook CO2 magazines met een eigen reservoir (zoals je ook bij Green Gas ziet)?Uiteraard is het niet de bedoeling dat je een sterker gas gaat gebruiken dan wordt aangeraden, heb inmiddels al gezien dat de replicas zichzelf dan letterlijk kapot schieten.
 
KWA, WE, TM, allemaal top. 
Zo ver ik weet bestaan er alleen maar CO2 replikaas/mags waar je een cartridge in moet doen.Ik heb ook nog ff een testtje gedaan na aanlijding van dit topic hoe dramatisch de kou nou is voor greengas.
WE g18c. top tech greengas. mag helemaal gevuld en bij 21°C 6 schoten van 310fps aflopend naar 305fpsmag weer bijgevuld en een denk een uur buiten laten liggen (was vergeten) :pbij 8,6°C 6 schoten van 280fps aflopend naar 271fps.
Dus ja dat is best flink, moet er niet aan denken als het daalk vriest.
 
@Ties Dankjewel voor de tijd en moeite om het verschil te meten. CO2 heeft minder last van temperatuurschommelingen dan Green Gas, ik ga denk toch maar voor CO2 denk ik zo. 
 
Tokyo Marui G17 (compleet standaard) getest.

Bij kamertemperatuur (18C):
Walther en Ultrair beide rond de 280 fps (dat is normaal voor een marui)

Daarna voor beide gassen een magazijn gevuld en deze ruim 2 uur in de koelkast gelegd, beide geladen met 20 bb's
Na 2 uur koelkast:
Walther: 250 fps
Ultrair: 260 fps

Bij beide gassen heb ik 5 schoten getest op fps, de rest ging op snelvuur, geen enkel probleem bij beide magazijnen/gassen.
 
Betoog als in positief. Vanwege mijn M16, wil ik ooit, als volgende project na de verhuizing, een US Marines SL kit samen stellen. Daar hoort een M9 bij. Ik loop over dat pistool al een maand of twee/drie te "zeuren" dat ik die wil hebben tegen ACN en mijn vriendin. Op mijn verjaardag kwam ACN als verrassing met die M9 aan zetten om te zorgen dat ik nou eindelijk op hield met zeuren over dat ding. 
De redenen waarom ik voor de M9 "ben gegaan": Toekomstige loadout
Design (Glock is toch maar een simpel blok "plastic" vergeleken met de mooie M9 ;) )
Reden voor KWA: Zo dicht mogelijk bij echte M9 qua gewicht (volgens de reviews)Goed merkGoed gas systeem (NS2) waardoor je 2,5 tot 3 magazijnen (24 bb's) kunt doen op 1 ladingMetal :) 
Alleen de FPS kan soms nog wat te hoog zijn dus dat is even ontdekken aankomende zaterdag. Dan ga ik er mijn eerste CQB "skirm" mee doen.
 
Tja allemaal leuk en aardig maar ook een m9 is nog steeds geen desert eagle :p dus Jan je bent iets epischer geworden met die M9 maar die verbleekt gewoon bij mijn mini howitzer :p
 
Of gewoon deutsch Grundlichkeit mit eine USP. Desert Eagle word toch altijd gezien als
compensatie?
 
Mooi apparaat hoor Jan,die M9.Mijn vrouw en ik hebben er allebei 1tje van KJW full metal.Op gas en geen klachten.Vind het persoonlijk nog steeds het mooiste pistool op de markt.Daarna de Colt 1911 gevolgd door de Dessert Eagle want die is mij net ff te lomp voor het mooie.
armata_PDT_34.gif