GBB pistol novritsch ssp1 naar HPA (ben nieuw op hpa gebied)

Roy123

Member
27 aug 2018
24
9
Trophies
5
Hallo allemaal!

Ik heb sinds kort de ssp1 van novritsch.
hij bevalt mij zo goed dat ik de laatste keer cqb alleen nog maar met de ssp heb geschoten!
ik gebruik de greengas mags wat natuurlijk een nadeel heeft dat hij naar snel schieten kracht verliest en ik elke keer de mags weer bij moet vullen met gas.. normaal is mij dit geen probleem maar nu ik toch meer van plan ben pistol only te gaan doen bij cqb lijkt mij het handig de ssp op HPA te laten schieten, nou zag ik al iemand in nederlands voorbij komen die dit gedaan heeft en het super werkt!
Het is voor mij de eerste keer dat ik iets doe met HPA en het er nog veel kennis van..

Zo ver ik weet heb ik nodig:

- HPA tank
- regulator
- slang aansluiting voor onder aan de mags
- slang

nou is eigenlijk nog mijn grootste vraag dat ik op internet voor tussen de 45 en de 80 euro soms HPA tanks ziet met regulator ( vaak tipman ). werkt dit voor een gbb pistol of is een losse regulator altijd nodig?
zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten of nodig heb?

het afstellen voor de eerste keer lijkt mij te doen door de regulator zo goed als dicht te zetten en met een fps meter schieten en steeds verder opendraaien tot de juist fps of werkt dit anders?

en tot slotte: hoe vullen jullie hem bij?

een duikfles met vul aansluiting lijkt me aardig wat te kosten.. en niet elk veld heeft denk ik een punt om te vullen.

mvg,

Roy
 
Laatst bewerkt:
je hebt de regulator op de fles die is voor de druk in de fles, maar dat kan je niet in een mag stoppen (gok dat ie dan klapt), daarom heb je een extra regulator die de druk verlaagt en waar je ook je FPS mee afstelt. Kan zijn echter dat jij een andere fles bedoelt dan die ik ken.
 
je hebt de regulator op de fles die is voor de druk in de fles, maar dat kan je niet in een mag stoppen (gok dat ie dan klapt), daarom heb je een extra regulator die de druk verlaagt en waar je ook je FPS mee afstelt. Kan zijn echter dat jij een andere fles bedoelt dan die ik ken.

Heb daar al even op verder gelezen, dat ging een een tipmann fles. Deze heeft er 1 in zitten die rechtstreeks op er m4 tipman kan. Zodra je hem ergens anders opgebruikt moet er een andere regulator op. Jammer dat de losse regulators al snel minimaal 100 euro kosten..
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen ervaring met de tipman set waar je het over hebt ik gebruik zelf voor mijn polarstar een normale tipman tank
en een balystik regulator en dit werkt voor mij super.

de tankjes kan je gewoon laten vullen bij een duikwinkel/paintball veld. mijn duikwinkel heeft hier zelf een adapter voor als deze er niet is zou je die misschien zelf moeten kopen. voor 65 euro in nederland en als ik het goed heb verkoopt aliexpres ze voor 25 euro.
ik kan makkelijk 1 dag spelen op een tankje en heb er 2 dus ik hoef nooit op het veld bij te vullen. maar ik heb geen idee hoe het verbruik is bij een side arm.
 
Je bent voor een setje gauw 200 euro kwijt.
Je kan op marktplaats een te koop gezocht plaatsen en dat even afwachten.
Pistool nippels kan je zoiezo bestellen, en ik raad aan om extended mags te halen want magazijns wisselen met hpa slang duurt gewoon 4-5 seconde langer dan zonder slang.
Psi tussen de 80 en 100 instellen en dan idd fps kijken en omhoog/omlaag schroeven naar gewenste fps.
Pistool kan ook co2 aan en fps kan je gerust op 350 instellen.
Het is wel, ga je constant er mee schieten op cqb locaties, dan is het misschien duurzamer om fps iets lager in te stellen, 300 voel je ook indoor ;)