GBB uitelkaar gespat tijdens schieten

Camilo

Well-Known Member
16 dec 2016
810
465
Trophies
20
Beste mensen,

Ik was eergister aan het schieten met m'n WE Makarov PM toen deze opeens al het gas uit de mag dumpte.

Ook schoot de hele trigger mechaniek eruit, en bij het inelkaar zetten lockt hij niet goed op zn plek. En blijven de onderdelen niet zitten.

Mijn vraag is: Zou deze nog te repareren zijn? En zou dit de moeite waard zijn qua kosten?

Foto's volgen nog!
 
Voor alles is er een eerste keer.
Ook voor zoiets als een uit elkaar ploffende side arm.
Ben zeer schieuwnierig naar de foto's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo


















Dit zijn de foto's van de replica, volgens mij mist ook de ''Trigger Spring''. Is ''ze'' nog te redden denk je @Rebelattack ?
 
Laatst bewerkt:
I dunno, I dont fuck with GBB's XD, maar zolang niks gebroken is en je alleen een spring mist dan zou het toch wel fix baar moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Holy kippenhok!
Bedoelen ze dit nu met een "exploded view" ???? o_O

Maar ik zie geen breekschade of zo.
Misschien is er links en/of rechts ergens 1 of meerdere breekpen(nen) gebroken.
Dan is de fix redelijk simpel.
Maar ik zou als ik jou was wel heel goed uitkijken als je hem na herstel weer gaat proberen.
Handschoenen en safety glases.:cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL en Camilo
Dat denk ik ja xD

M'n bril draag ik standaard en had toevallig net toen m'n Viper handschoenen aan (gelukkig maar )

Maar zeker een goede tip @Vladimir , ik zal hem onthouden. Ook voor m'n toekomstige TM Glock
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
Hoort het trekker mechaniek niet vast te zitten met een pin?
 
Hoort het trekker mechaniek niet vast te zitten met een pin?

Ik denk het wel ja, ben die kwijt in dit geval. Maar ik ga er eind van de maand mee naar de reparateur om te vragen wat de reparatie gaat kosten
 
Als er niks kapot is hoef je toch alleen maar een nieuwe pin en hamer veer te bestellen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik denk het ja, ben zelf alleen nog niet bekend met het sleutelen aan replicas
 
Haha inderdaad, klinkt als een goed plan Zou graag willen leren hoe AEG's en GBB's werken ^^
 
AEG's zijn niet heel moeilijk, GBB's ook niet heel erg, maar een hoop kleine onderdelen en beide hebben een hoop kleine rot veertjes XD.

Dat is helemaal waar.
Net mijn hele KWC m9 Vector uit elkaar moeten halen omdat mijn zwager het lekker realistisch vond om te gaan tijgeren bij VA.:eek:
Overal zat stof en zand.
Een heidens karwei alleen het schoonmaken al.
En daarna moest hij weer in elkaar.
De M9 dus,niet mijn zwagert.o_O

Als je alleen al de kolfplates loshaalt komen de veertjes je al tegemoet gesprongen.:(
"PFFFF" :rolleyes:
 
Oef dat kan ik me goed voorstellen, had zelf ook al dat er schroefjes wegsprongen bij het inelkaar zetten van m'n Makarov D: :p