GBBR Bucking/Hop up (WE SCAR-L Open Bolt)

Frunzle

Member
21 okt 2016
21
4
Trophies
5
Ik heb sinds kort een WE Scar-L Open Bolt. Hartstikke leuk ding, maakt lekker veel herrie enzo, alleen het ding schiet niet erg consistent. Qua FPS valt het wel mee (~340 fps eerste schot, daarna rond 300).

Maar wanneer ik op afstand schiet gebeurt er meestal 1 van 2 dingen: Of de bb vliegt na een meter of 15 zo'n beetje rechtstreeks de stratosfeer in, ofwel hij valt op die afstand al op de grond, met dezelfde instelling op de hop-up (links/rechts schiet 'ie wel mooi recht overigens).

Nu lees ik hier: http://www.airsoftforum.com/board/topic/260109-we-scar-hop-up-bucking/ iemand die precies hetzelfde probleem heeft, wanneer hij denkt de hop up goed ingesteld te hebben, gaat ie weer of omhoog, of omlaag. Hij wijt het aan de bucking en er worden wat suggesties gegeven. Ik zou graag ook proberen of deze met andere bucking beter rechtdoor wil, maar ik kan die daar genoemd wordt (REAP A+) zo snel niet vinden in Nederland.

Weet iemand misschien wat een goede bucking is voor de SCAR open bolt? Ik las ergens dat alles voor VSR's in principe ook in de SCAR past, maar als iemand ervaring heeft met wat een goede is die ik in de buurt kan bestellen (zou 'm graag voor het weekend hebben, zodat ik zaterdag kan testen). Of heeft iemand andere tips/weetjes om de bb's rechtdoor te laten vliegen?

Bij verschillende FPS hoort een verschillende hopup afstelling. Bij een FPS drop van 40 is het dus een logisch verschijnsel, dat de ene recht / omhoog gaat en de ander omlaag. Misschien dat een andere bucking het minder heeft. Maar ik denk dat het cooldown effect gewoon je problemen geeft. Misschien dat hij bij warm weer beter presteert (een van de nadelen van gas is natuurlijk ook dat hij minder presteert bij kou).

met de Bucking kan ik je zo niet helpen.

• Leuk
Waarderingen: Frunzle
Ja, dat zou inderdaad natuurlijk wel het verschil kunnen maken, hoewel ik niet het idee had dat het direct met de cooldown te maken had (m.a.w. niet zo dat het eerste schot omhoog ging en daarna steeds lager, maar enigzins willekeurig).

Ik heb nu een NPAS ingebouwd, dat zou moeten helpen de fps gelijk te houden. Hopelijk wil ie daardoor ook wat beter rechtdoor schieten. Misschien moet de hop up ook nog wat ingewerkt worden (ergens gelezen dat dat zo'n 1000 schoten nodig heeft om goed te functioneren, kan dat kloppen?).

Ik denk dat ik het maar eens ga proberen op de schietbaan, eens kijken hoe het met die NPAS gaat. Dan kan ik me altijd nog in de winkel laten informeren over een andere bucking mocht het nodig zijn. Maar als iemand nog weet wat evt. een goede bucking is of een andere mogelijke oplossing heeft, hoor ik het graag.

In ieder geval bedankt voor het advies :)

Hallo Frunzle,

Ik heb zelf een SCAR H van WE tech en heb er een modify VSR10 bucking inzitten. Dit is een TAN kleurige, zachte bucking (precies hoeveel ° is niet vermeld). Dit schijnt ook een van de betere buckings te zijn waar vrijwel iedereen tevreden over is. Een andere optie is de Angel Custom (roodkleurige) bucking, deze schijnt ook te werken, maar moet ik zelf nog testen. Via verschillende forums heb ik te horen gekregen dat de originele bucking echt ruk is en je deze meteen weg kunt gooien, dat is ook wat ik vrijwel meteen heb gedaan destijds. Laatst heb ik nog een 70° bucking van Maple leaf geprobeerd (ook VSR10 type :P), maar hiervan pastte het schuine lipje dat aan de buitenkant zit niet in de behuizing van de hop up unit. Daarnaast is de bucking ook te kort, dus krijg je geen goede airseal of zelf misfeeds, waardoor je 'feeding claw' van je nozzle kapot kan gaan. Gelukkig kan dit bij mij niet omdat ik een aluminium nozzle heb. Ik heb de originele nub ook vervangen door een maple leaf flat num, maar kan niet zeggen of mijn performance hiervan nu beter zijn geworden. Door de aluminium nozzle die ik heb krijg je al regelmatig een verschil van 20-35 FPS tussen schoten, waardoor de ene BB zich toch net wat anders gedraagd dan de anderen, zoals je zelf ook wel gemerkt hebben :D. Ik hoop je genoeg te hebben geinformeerd, mocht je nog vragen hebben stel ze!

Ik heb nog wel een paar vragen voor jou:

Hoe bevalt de NPAS bij jou, zorgt die voor redelijke consistentie?
Ben je nog steeds tevreden met je SCAR?
Heb je nog meer problemen ondervonden met je SCAR?
Welke upgrades heb je er inmiddels in zitten?