Gears vervangen VFC M27 AEG

IR_FLARE

Member
9 jan 2018
22
2
Trophies
3
Hallo beste airsofters,
Ik heb de gears van mijn AEG doorgesleten en heb nieuwe gears nodig. Ik heb alleen een probleempje. Ik weet niet wat de RPS was met de oude gears en ook niet wat voor ratio de oude gears waren. Ik hoorde dat het wel eens 16:1 gears hadden kunnen zijn. De ROF is best hoog (check de video) en hoeft voor mij zeker niet hoger. Verder zit er een BD M160 HT motor in en gebruik ik 11.1 lipo's met een gate titan mosfet. Ik twijfel alleen of ik er 13:1 gears in zou moeten doen vanwege de nog betere trigger response. Hoeveel zou het schelen in de ROF en waar moet ik allemaal rekening mee houden?
ik hoor het graag van jullie!



Groetjes,
Bart
 
Stock VFC is 16:1 dat klopt, ik weet niet of je de piston hebt vervangen, maar vind het nog bijzonder dat die niet eerder is versleten XD. Als je 13/12:1 installeert kom je met nieuwe dingen in aanraking en dat is het feit dat je PME kan krijgen op een M100 door de snelle cycle tijd, dus om dat te voorkomen moet je gaan short stroken en een sterkere veer pakken. Denk dat het makkelijkste is een setje SHS 16:1 te pakken en dan deze goed te shimmen samen met mogelijk een full rack piston als die er nog niet in zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: IR_FLARE
ja ik heb er een full teeth shs lightweight piston in zitten 15teeth volgens mij. Dus beste is gewoon 16:1 en dan goed shimmen? Hoe heb ik in vredesnaam zo'n belachlijk hoge RPS dan op mijn aeg. heb dit nog nooit gezien. op fora hebben mensen het ook over 13:1 gears, maar dan halen ze net 30rps. check de video (sorry voor het taalgebruik, maar was de enige video die ik had)
 
30 RPS op een 16:1 met een fet, 14-16 TPA motor en een 11.1V is niet heel raar, het is ook wat theoretische waardes zeggen op het legacy high speed build topic op een ander forum. Nee dan is het prima SHS full metal racks zijn idd een goeie, ja 16:1 goed shimmen en niet vergeten de AOE te corrigeren dat is ook wel handig. Ga maar eens op zoek naar DSG builds dan zitten ze nog eens minimaal 15 RPS hoger lol.
 
Zijn dit niet die zelf shimmende gearboxen?
dat is mijn probleem dus. Ik heb de gearbox al een keer opengentrokken voor de piston, tappet etc, maar blijkt dus dat best wat spullen niet stock waren. De gears waren niet zelfshimmend geloof ik. Wel stalen bushings 8mm though, maar dat is standaard, vet fijn
 
Foutje, er zaten toch zelfshimmende gears in. Welke Shimms moet ik halen voor die SHS gears? welke voormaten en waar raden jullie aan dat ik ze haal? Is 1 zo'n pakje genoeg?
 
Shims zijn shims zover ik nu heb gezien met een aantal merken, whatever je makkelijk aan kan komen. Ik vind minimaal 0.1mm gewoon handig dat is het makkelijkste. Met 1 pakje kan je genoeg hebben maar ook net te weinig XD, ligt aan hoeveel spacing er is.
 
de dsgtjes zitten idd zo op de 45/50 rps en de turbo ssg kan 55 aan tikken(moet je aardig wat voor doen)

en de turbo dsg slaan we maar effe over :p