Geen response TITAN met volle LiPo

IR_FLARE

Member
9 jan 2018
22
2
Trophies
3
Hallo!
Vandaag heb ik mijn aeg gerepareerd (gears etc) en daarna ongeveer een uurtje ermee gespeeld, maar uiteindelijk stopte de AEG ermee. Zonder waarschuwing. Ik dacht aan een te lege batterij, dus thuis het met een andere batterij geprobeerd, de batterijen opgeladen en later nog met een batterij van een maat van me. De replica blijft stil en reageert nergens op. Ik heb gecheckt of de motor connector wires goed erop zitten, maar daar niks raars gezien.

Wat kan het zijn? Meeste mensen zeggen fuse of Trigger contact, maar ik gebruik een gate TITAN mosfet.

Is je zekering nog heel? Gaat er stroom door de replica?

Ik heb geen fuses in mijn aeg zitten. Als ik de batterij aansluit kan je wel het lampje van de mosfet zien branden. Het geeft dan een rode led (zoals normaal) die dan na 2 sec uit gaat en weer aan gaat als ik hem op semi zet. Zou de motor stuk zijn? Best raar, want ik heb de motor net 1 week.

Wow! Helemaal niet aan gedacht! Ik heb alleen geen usb link voor mijn TITAN. Waar kan je zoiets goedkoop halen?

Uuuuh, ik moest ook even zoeken, maar er zit een speciale module bij die je nodig hebt :(. Vanaf daar is het gewoon micro usb naar usb, zitten bij meeste smartphones. Het is eigenlijk wel een hele handige diagnose tool voor als er iets mis is wat moeilijk te vinden is, maar kost ook wel weer wat, 35 euro. Mogelijk dat er iemand in de buurt woont die je kan lenen?

• Leuk
Waarderingen: IR_FLARE
Uuuuh, ik moest ook even zoeken, maar er zit een speciale module bij die je nodig hebt :(. Vanaf daar is het gewoon micro usb naar usb, zitten bij meeste smartphones. Het is eigenlijk wel een hele handige diagnose tool voor als er iets mis is wat moeilijk te vinden is, maar kost ook wel weer wat, 35 euro. Mogelijk dat er iemand in de buurt woont die je kan lenen?
Toch maar besteld bij airsoftshop.be altijd handig om te hebben sowieso. Tenslotte, mijn replica schiet goed en feed goed, alleen komt er een beetje krassend geluid mee tijdens het schieten, vooral hoorbaar tijdens full-auto. Het is op semi onregelmatig per shot. Het lijkt alsof er gears langs elkaar slippen. Ik probeerde her op te lossen met de motorhoogte, maar dat lukt niet helemaal. Het wordt wel iets zachter als ik hem hoger zet, maar gaat niet weg. Volgende stap was een te hoge motorhoogte. Het klinkt bijna als eem raspend geluid en is te vergelijken met het geluid wat het maakt als de hoogte te laag is en de pinion slecht contact maakt met de bevel. Het duurt heel kort en is te voelen in de pistolgrip.
Ik hoor het graag! Trouwens, het probleem met de bekabeling is opgelost. Geen idee hoe, maar met een beetje frummelen lukte het. Het was of de aansluiting van de deans vanaf de replica of het was toch de motorbekabeling. Waarschijnlijk dat laatste.

Zou toch de shimming controleren of na lopen, als dat het niet is, de motor heeft ook niet te veel bewegings-ruimte in de pistol grip? Maar moeilijk te beoordelen altijd zonder een filmpje XD.

Zou toch de shimming controleren of na lopen, als dat het niet is, de motor heeft ook niet te veel bewegings-ruimte in de pistol grip? Maar moeilijk te beoordelen altijd zonder een filmpje XD.
Hmmm shimming kan het misschien wel zijn. Ik denk echter idd aan de motor. De is voelbaar wat losjes in het grippie. Lang leven de HK pistol grips. Als mijn aeg het weer doet, maak ik een filmpje

Hmmm shimming kan het misschien wel zijn. Ik denk echter idd aan de motor. De is voelbaar wat losjes in het grippie. Lang leven de HK pistol grips. Als mijn aeg het weer doet, maak ik een filmpje

Wat aluminium tape (weet correcte naam niet) op de binnen kant van de pistol grip plakken zodat de motor niet kan draaien, de motor plate zou dit ook moeten voorkomen maar is ook niet perfect.

• Leuk
Waarderingen: IR_FLARE