Gezocht: Forum bouwer!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jan
  • Startdatum Startdatum

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
We willen nu echt op zoek naar een nieuw forum systeem. Het liefste PHPBB waar de vorige bouwer mee bezig was. De reden hiervoor is dat we hier een thema voor hebben aangeschaft. Jammer genoeg is de vorige bouwer (die het pro bono deed) te druk geworden en is het project daarom vast gelopen. 

Om het wat meer als een officiële opdracht in te schieten, gaan we er nu een beloning tegenover zetten. Op die manier houdt de bouwer er tenminste wat aan over en zijn wij een opdrachtgever.

Beloning

Wij zaten zelf tussen de 80 en de 100 euro te denken. Als dit te laag is, horen we dat graag. Wat we hiervoor willen zien? Een goed functionerend forum dat gekoppeld is aan onze Wordpress website.

De eisen van het forum op dit moment zijn: 

• Embedded op de site en gekoppeld met Wordpress. 1x inloggen is genoeg om zowel op de hoofdsite als op het forum te reageren. Het liefste kan je op beide platformen inloggen net als dat je op beide platformen een account kunt maken (die dan in de centrale database komen). Als bezoeker moet je in ieder geval geen verschil merken qua inlog gegevens. Of je nou op het forum begint of op de site. 
  • Werkend in alle browsers zonder rare "bugs". In Vanilla (het huidige systeem) krijg je bijvoorbeeld onbedoeld enters, werken tabellen niet en zijn er meer van dat soort rare dingen. 
  • Gebruiksvriendelijk, maar dat heeft ook vooral te maken met de andere eisen. Mobile friendly bijvoorbeeld. 
  • Badges zouden leuk zijn, maar niet een vereiste
  • Sociale functies zouden leuk zijn maar geen vereiste (personal wall, profile, meldingen bij reacties, mentions, etc.)
  • Mobile friendly is een must. 
  • SEO vinden we ook erg leuk :) 
  • Look and feel gelijk met Hoofdsite. Als hier een thema voor nodig is kan dat voorgesteld worden zodat we het mee kunnen nemen in de financiering

PHPBB of niet?

Als je denkt dat phpbb hier een goede match voor is, prima! We hebben hier dus nog een thema voor klaarliggen maar we staan absoluut ook open voor andere platformen. Het aller belangrijkste is die koppeling en de goede (samen)werking tussen het forum en Wordpress. Dus als dat beter lukt met een ander platform is dat natuurlijk prima! 

We horen graag of mensen dit willen oppakken! Als je interesse hebt kun je een mail sturen naar info@airsoftclubnederland.nl of hier reageren :) 

EDIT: 

Om te bewijzen dat dit forum niet lekker werkt; de tussenkopjes zouden dik gedrukt moeten zijn ;) ;) Heb ze nu maar voorzien van H3 tags ;) 

@Conrex?

Ben zelf een IT-er / Web Developer in opleiding maar nauwelijks tot geen ervaring met Wordpress. Ook niet echt de tijd ervoor atm :(

Kennis van mij doet webdesign zal eens bij hem vragen of hij dat misschien wilt doen. 

Hey Jan,

ik wil je best wel helpen met de site / forum beetje te verbeteren :)

Kwa forum software zou ik persoonlijk is kijke naar  https://xenforo.com/

Vind dat persoonlijk wel fijne forum software en easy to use voor admin & gebruikers.

Ik ben zelf al ruim ruim 8  ~ 10 jaar actief als web-developer 

Geld mag je wel houden :p geef dat liever uit aan goede forum software :)

heb genoeg hulp / informatie gehad van dit forum dus als ik wat terug kan doen is dat al een goede beloning :)

Hoy Jan Mijn vader heef t een tijdje geleden een klein forum gemaakt deze kan je bes gebruiken den ik alleen moet die even omgebouwd worden voor jullie huidige site en wordpress. Doe maar een berichtje als je interesse hebt. Groetjes

@Rowdy Kijk aan! Hartstikke bedankt voor je toffe reactie! Ik heb inmiddels ook een ander lijntje lopen waar ik even naar wil kijken. Als dat niets wordt dan kom ik zeker bij je terug! 

@Ruben Adriaensen Bedankt voor je voorstel! Ik denk niet dat het nodig gaat zijn, maar in ieder geval echt leuk dat je het aanbiedt! 

OK hoor wel iets als je ergens iets voor nodig hebt we gaan het gewoon zien

@Conrex?

Ben zelf een IT-er / Web Developer in opleiding maar nauwelijks tot geen ervaring met Wordpress. Ook niet echt de tijd ervoor atm :(

Ik zou mogelijkheden kunnen onderzoeken, maar het probleem is dat hier nogal wat functies inzitten zoals de badges e.d.... Ik ben geen programmeur dus ik heb geen idee of ik dat soort dingen om kan zetten :-)