Gezocht: hulp met het upgraden van een G&G CM16 SRL.

Paranoid

Well-Known Member
17 okt 2017
250
96
Trophies
12
Hallo,

Sinds kort ben ik bezig met airsoft en heb mijn eerste replica de G&G CM16 SRL.
1o6vn6z.jpg

pew-pew-pew-jpeg.1080

Ik merk aan mijn speelstijl dat ik eigenlijk altijd een stukje range mis aan het einde van mijn schoten.

nu heb ik al aardig onderzoek gedaan en wil sowieso hem flat hoppen en mogelijk een andere hop up unit maar hierover ben ik nog niet helemaal zeker.
ik wil denk ik 100 a 150 euro uitgeven aan upgrades voor mijn SRL.

het probleem zit hem er alleen in dat ik 2 linker handen heb. gezien dit mijn enige replica is vind ik het geen fijn idee om er zelf aan te sleutelen met een paar youtube filmpjes als guide.

ik ben opzoek naar een ervaren techy(tegen betaling natuurlijk) of shop in de buurt van zwolle om samen te kijken naar de upgrade mogelijkeheden en ook om deze uit te voeren.

wie heeft tips en kan/wil mij helpen?

Hey! Ik ben zelf niet bekend met de internals van G&G, maar makkelijke upgrades die je kan doen zijn. Inner barrel en Bucking, dit kan je waarschijnlijk wel zelf doen. Stelt namelijk helemaal niks voor, hierbij zal je range al behoorlijk omhoog kunnen gaan. Als je inderdaad voor een Flathop wilt gaan kan je dat beter laten doen als je 2 linker handen hebt. Winkels zoals Com-Bat staan erom bekend dat ze een goede upgrade service hebben. Als je de replica gaat laten upgraden is het misschien handig om ook de gearbox te laten doen. Dus Shimmen, AOE correctie en motor alignment. Hierdoor gaat de levensduur en constantheid van je replica omhoog.

Wat voor range haal je nu eigenlijk met je replica? Met mijn Am-013 haal ik na volledig upgraden met een Mapleleaf macrone en Madbull RVS barrel de 70 meter. Natuurlijk niet strak maar ik haal het wel veel verder als dat verwacht ik ook niet te komen.

Hey! Ik ben zelf niet bekend met de internals van G&G, maar makkelijke upgrades die je kan doen zijn. Inner barrel en Bucking, dit kan je waarschijnlijk wel zelf doen. Stelt namelijk helemaal niks voor, hierbij zal je range al behoorlijk omhoog kunnen gaan. Als je inderdaad voor een Flathop wilt gaan kan je dat beter laten doen als je 2 linker handen hebt. Winkels zoals Com-Bat staan erom bekend dat ze een goede upgrade service hebben. Als je de replica gaat laten upgraden is het misschien handig om ook de gearbox te laten doen. Dus Shimmen, AOE correctie en motor alignment. Hierdoor gaat de levensduur en constantheid van je replica omhoog.

Wat voor range haal je nu eigenlijk met je replica? Met mijn Am-013 haal ik na volledig upgraden met een Mapleleaf macrone en Madbull RVS barrel de 70 meter. Natuurlijk niet strak maar ik haal het wel veel verder als dat verwacht ik ook niet te komen.

Barrel zat ik ook nog aan te denken, het idee om te upgraden is deze week opgekomen dus heb nog niet al mijn mogelijkheden onderzocht.
ik denk dat ik een meter of 40 kan halen maar ik heb nog niet echt een plek gehad om dit betrouwbaar te testen.
achtertuin is helaas maar 10 meter. heb hier wel kunnen merken dat op die afstand ik wel, zelfs full spray, betrouwbaar een blikje kan raken.

enig idee tegen wat voor prijzen ik aan kijk qua service bij com-bat? het liefst wil ik er direct zelf bij zijn om er van te leren maar ik kan mij bedenken dat een shop dit niet toe laat. ervaringen?
nu is geldermalsen ook anderhalf uur rijden, doen zij aan klaar terwijl je wacht?

Volgens mij kan je bij com-bat wel mee kijken maar dat zal geheel aan de drukte liggen, wachten kan idd ook maar ligt er aan, als je de gearbox wil tunen zullen ze daar mogelijk wat meer tijd voor nodig hebben, zeker om het goed te doen. Ik zou gewoon zelf een flat hop bestellen en een barrel en deze installeren, zo moeilijk is dit niet en je haalt hier al een hoop uit.

• Leuk
Waarderingen: Wijnand
Volgens mij kan je bij com-bat wel mee kijken maar dat zal geheel aan de drukte liggen, wachten kan idd ook maar ligt er aan, als je de gearbox wil tunen zullen ze daar mogelijk wat meer tijd voor nodig hebben, zeker om het goed te doen. Ik zou gewoon zelf een flat hop bestellen en een barrel en deze installeren, zo moeilijk is dit niet en je haalt hier al een hoop uit.

Bel gewoon ff naar Com-bat of doe ff berichtje op FB en dan ff afspreken. Ze willen je zeker helpen. Vanmiddag nog ff geweest en gezien dat iemand zelf aan het sleutelen was terwijl hun techneut er naast stond om aanwijzingen te geven.

Ik ben ook zeker geen tech guy. En heb ook links en rechts zeker hulp nodig :)

ik heb lopen zoeken voor nieuwe barrels maar ik krijg beetje verschillende resultaten als ik zoek naar inner barrels!
G&G zelf zegt 260mm maar daar kan ik nauwelijks tot geen barrels van vinden. gezocht bij Bunker501. com-bat en bij Qtac. het lijkt mij dat hier iets niet helemaal klopt. iemand enig idee wat hier echt in moet zitten?

ik kan 250mm vinden en dat is het dichtste in de buurt. nu kun je zeggen dat een langere innerbarrel toch niet zon issue is voor mij gezien ik die silencer heb. ik speel dus niet altijd met die silencer, normaliter zit er een flashider voorop ipv de silencer, dit gezien ik ook wel een CQB wil spelen en een 20cm silencer dan denk ik teveel in de weg zit.

zijn er verder nog dingen die ik moet onderzoeken om de gearbox te laten nakijken? ik wou eigenlijk com-bat bellen/mailen of ik ergens eerste week van januari door de weeks langs kon komen met mijn replica om hier in ieder geval een flat hop en ander innerbarrel in te laten plaatsen en zover nodig de compression parts nalopen en boosten.

ik heb lopen zoeken voor nieuwe barrels maar ik krijg beetje verschillende resultaten als ik zoek naar inner barrels!
G&G zelf zegt 260mm maar daar kan ik nauwelijks tot geen barrels van vinden. gezocht bij Bunker501. com-bat en bij Qtac. het lijkt mij dat hier iets niet helemaal klopt. iemand enig idee wat hier echt in moet zitten?

ik kan 250mm vinden en dat is het dichtste in de buurt. nu kun je zeggen dat een langere innerbarrel toch niet zon issue is voor mij gezien ik die silencer heb. ik speel dus niet altijd met die silencer, normaliter zit er een flashider voorop ipv de silencer, dit gezien ik ook wel een CQB wil spelen en een 20cm silencer dan denk ik teveel in de weg zit.

zijn er verder nog dingen die ik moet onderzoeken om de gearbox te laten nakijken? ik wou eigenlijk com-bat bellen/mailen of ik ergens eerste week van januari door de weeks langs kon komen met mijn replica om hier in ieder geval een flat hop en ander innerbarrel in te laten plaatsen en zover nodig de compression parts nalopen en boosten.

Als het een non TM spec lengte is dan zal het moeilijker zijn om een aftermarket barrel te vinden met de exact zelfde lengte. Gewoon een kortere nemen als je geen extension devices wil gebruiken om een langere inner barrel te verbergen, je verliest een paar FPS maar dat is alles.

G&G stock parts zijn best goed, barrel, bucking en nub plaatsen is easy, dat kan zelfs nog iemand met 2 linker handen. Gearbox ook maar moet je wat tijd voor nemen, als je het bij hun laat doen, dan zou ik iig zeker de nozzle vervangen voor eentje met een O-ring om daar een betere seal te krijgen, de rest zal redelijk lucht dicht zijn en mogelijke lekken rondom de cylinderhead kan je fixen met wat teflon tape. Voor de rest als ie daar toch ligt is shimmen en AOE correctie niet verkeerd om te doen, wordt het geheel wat stiller en gaat het langer mee. Alles erna is upgrades en zal je toch zelf moeten weten/beslissen wat je wil veranderen.

Ik woon in het mooie Kampen.
En heb met de kerstvakantie 2 weken vrij.
Ik weet niet hoeveel geduld je hebt. Maar anders wil ik best een keer samen kijken.
Zelf heb ik geen ervaring met G&G maar ik geloof niet dat een probleem zal worden gezien het allemaal op elkaar lijkt.
En anders als nog YouTube er bij zodat we er wel uitkomen ;)

Kunnen we bijvoorbeeld afhankelijk van de tijd, eerst alleen barrel, nub en bucking aanpakken. En eventueel altijd nog de gearbox op een ander moment na lopen.

Greetings

ik heb zelf net mijn barrel vervangen van mijn cm16 srl

https://www.skirmshop.nl/nl/prometheus-603mm-eg-barrel-260mm-ak74u-m4crw-steyr.html

deze barrel is precies de goeie lengte

Thanks Noudi! ik had nog niet bij skirmshop gekeken!
weet jij toevallig wat voor Bucking er in die van jouw zit? zover ik weet zou het groen moeten ziijn.

Ik woon in het mooie Kampen.
En heb met de kerstvakantie 2 weken vrij.
Ik weet niet hoeveel geduld je hebt. Maar anders wil ik best een keer samen kijken.
Zelf heb ik geen ervaring met G&G maar ik geloof niet dat een probleem zal worden gezien het allemaal op elkaar lijkt.
En anders als nog YouTube er bij zodat we er wel uitkomen ;)

Kunnen we bijvoorbeeld afhankelijk van de tijd, eerst alleen barrel, nub en bucking aanpakken. En eventueel altijd nog de gearbox op een ander moment na lopen.

Greetings

Dank voor je aanbod!
kampen is voor mij een stuk beter te doen dan Geldermalsen.

ik ben er nog niet helemaal uit hoe en wat ik het wil gaan doen maar misschien een idee om even gegevens uit te wisselen via DM?

er zit standaard inderdaad een g&g green bucking in. Als je verder nog niks wilt doen (flathop oid) is alleen een barrel dus al voldoende. En de barrel vervangen is echt geen werk. Alleen het uitelkaar halen van de g&g hopup unit heb ik wel even een youtube filmpje bij gehad.

Qua range weet ik verder niet wat alleen het vervangen van de barrel doet. Ik zit met hetzelfde probleem als jou met een 10meter tuin. Mijn doel was ook om de g&g tegelijk met mijn krytac te flathoppen. Maar 1 van de 2 buckings is me bij het modificeren kapot gegaan dus heb ik alleen de krytac kunnen flathoppen en de g&g nog niet

Max range nee, effectieve range wel, omdat je je spread verkleint kun je dus accurater op range schieten, maar je gaat er niet opeens verder mee schieten dan voorheen of je moet opeens drastisch in FPS stijgen wat ook niet echt zal gebeuren.

Hey. Kan iemand me helpen ik heb een g&g cm16 srl ik was dit weekend aan het spelen en Inneens begon hij te happeren ik had er een andere battery in gestoken 7.4v en had het terug elke keer op single shot schiet ik een keer dan weer ni dan weer wel is een bb en dan niet en terug een bb en weer niet en full auto gaat helemaal niets soms wel maar meeste van de tijd niet weet iemand wat het probleem kan zijn 2 jaar geen probleem en dit weekend ineens wel hoop dat iemand hat weet grtjs