Ghillie benodigdheden

• Onderwerp starter Onderwerp starter dj
  • Startdatum Startdatum

dj

Well-Known Member
3 mrt 2016
63
14
Trophies
4
Goededag,

Ik wil zelf een ghillie suit gaan maken maar kan nergens dat elastische koord vinden.
Heeft iemand een link of iets, indien mogelijk dat ik daar ook de jute kan bestellen..
Bedankt voor het meedenken

Ik heb zelf jute gekocht via marktplaats. En nog wat dikke post elastieken bij de lokale boekenwinkel.
Voor de rest is het nog een 100 jaren plan bij mij. Ik heb wel al horgaas op het rugstuk genaaid.

Ik ben ooit begonnen met een smock jas. Alles weg getornd van de mouwen. Borst en rug laten zitten.

Ik heb er een beetje webbing op genaaid maar nooit verder gegaan. Om te spannen gebruikte ik gewoon het trekkoord wat er origineel in zat.

Ik heb onlangs een beetje vals gespeeld en een viper ghillie van Sprinter Custom gekocht. :tongue:

Jute sinterklaas zakken kopen en die kleuren in de gewenste kleur! Wel een flinke klus omdat je de zakken touwtje voor touwtje uit elkaar moet trekken :p

Denk dak da maar ga doen..
Zie wel een beetje op tegen dat touwtrekke:/

Ik moet de jute zakken ook nog kleuren en uitelkaar halen.
Dat word inderdaad een beste klus.
Ook moet ik nog het net op de rug maken. maar eerst komt er dan nog een sniper veil over het horgaas om de grijze kleur te verbergen. :wink:

Succes haha.
Waar.haal je die kleurstoffen? Weet je dat toevallig?

@Sander je kan ook oude vis netten gebruiken. Die heb je in verschillende grote kwa mazen. Even op maat knippen en vast maken op het vest/shirt.

https://youtu.be/jzRSDvEn3ms

Dit vind ik zelf een erg goede tutorial!

Ik gebruik de tutorials van ripperkon. Soort van visnet komt over de sniper veil en horgaas.
Horgaas is puur ventilatie.

Ben geen sniper, dus waarschijnlijk daarom ook gebrek aan motivatie om zelf een ghillie suit te maken. Misschien is dit een optie voor de "luie" snipers onder ons (eventueel als startpunt te gebruiken):
http://www.itstactical.com/gearcom/camouflage/hide-seek-compact-assault-ghillie-crye-precision/