Go Pro

Christian0341

Well-Known Member
28 apr 2017
46
22
Trophies
5
Heey iedereen,
ik ben al een tijdje aan het zoeken voor een Camera om mijn gameplay te filmen en op youtube te gaan zetten
en ik ben op een Go Pro Hero+ gekomen, maar weet nog niet helemaal of ik die ga kopen kan iemand me misschien tips geven of een idee wat ik beste kan doen, want ik heb geen flauw idee of een Go Pro Hero+ wel waard is om aan te schaffen

PS:Mocht je er nog 1 hebben die je kwijt wilt laat me het weten!

mvg
chris

Hi!

GoPro Hero + zegt me niet zoveel. Volgens mij was het ongeveer hetzelfde als een GoPro HD Hero 2. Daar film ik mee. Gaat prima. Je ziet natuurlijk wel verschil in scherpte tussen deze en de laatste GoPro. Net als dat je geen 4K kunt opnemen bijvoorbeeld.

Maar voor Skirm video's vind ik het gezegend ;)

Ik zelf film met Drift Ghost. Heb helaas ook geen ervaring met gopro

Andere Opneem Cameras kan ik ook overwegen hoeft niet persee Go-Pro te zijn
zolang ik maar goede kwaliteit heb voor mijn filmpjes die op Youtube komen te staan

Ik heb de ContourHD. één keer mee gefilmd nu en ben redelijk tevreden.. hij heeft redelijk wat contrast maar hij is best low-profile. Ik vond de Gopro op m'n pet te gigantisch.

Ik heb 2 Xiaomi Yi's gekocht voor een fractie van de prijs van een GoPro. Plus ze zijn met WiFi in te stellen, dus je weet altijd zeker dat de camera loopt.

Wat verwacht jij van de camera? Wil je dat die 120fps kan schieten zodat je slowmo's kan doen. Of is 30fps voldoende want je gaat geen slowmo gebruiken.

Kan je colorgraden in after effects of premier pro? Dan zou je bv een "goedkopere" camera kunnen nemen en het kunnen opkrikken in het nabewerken.

Wil je 4k schieten of 1080p? Als je 4k wilt gaan schieten; kan je pc dit verwerken? Zoek wat reviews op youtube en maak de keuzen aan de hand van wat jij ermee wilt gaan doen. Optie die erop zitten en je niet gebruikt betaal je wel voor..

Dat is een goede ik wil gewoon super goede kwaliteit en het editen moet gewoon makelijk kunnen met de kwaliteit vaN de camera ik denk dat ik voor de go pro hero 5 ga

De Yi 4K+ en de Go Pro hero 5 komen dicht bij elkaar in de buurt. Naar mijn mening is de Yi 4K+ net iets beter en hij kost net wat minder dan de hero 5. Hier een review:

Als je het prijskaartje ziet dan denk je: 'Dat is niks.' Maar dit is echt een top product. http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_243426.html

Ik ben zelf verslaggever bij RTV Utrecht en ik werk altijd met die dingen. Het zijn gewoon betaalbare GoPro kopieen. En als je er een keer 1 kwijt bent kost het geen vermogen om hem te vervangen.

Overigens is filmen in 4k voor mij tijdverspilling. Niemand kijkt dat. 1080 is prima.

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Google even op SJCAM SJ5000X . Ik heb hem via Gearbest.com besteld, maar ze verkopen hem op meer punten. Ik heb er ongeveer 100 euro voor betaald. Volgens mij kost hij tegenwoordig rond de €115,-

Gebruik zelf een GoPro 4 silver met widelens functie wat ik wel chill vind, film in 1080 (kan ook 4K) ben er tevreden mee.
Kijk ook even voor het geluid want dat had ik in het begin toen ik ging filmen met een nikkei extreme (laat bijna geen geluid door en geen ingang voor mic). Gebruik deze als selfie-cam en vind de kwaliteit daarvoor dan wel weer prima (ook 1080).

Gopro session misschien ook een optie? Iets goedkoper dan de hero 5 en beeld kwaliteit is prima!

Overigens is filmen in 4k voor mij tijdverspilling. Niemand kijkt dat. 1080 is prima.
Kleine off-topic: Ik heb bij mijn vorige baan altijd in 4K gefilmd en in 1080 ge-edit. Dan kan je makkelijk nog een flink stuk inzoomen wat een mooie extra optie is voor run and gun werk :)

Bij airsoft zou je dan kunnen inzoomen om een hit beter in beeld te brengen, zonder (veel) kwaliteitsverlies.

• Leuk
Waarderingen: DamnDaniel
Dat is waar. Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Neemt niet weg dat het een boel gedoe is en dat je er een goede computer nodig bij hebt.

Weinig gedoe, maar idd wel een aardige computer voor nodig :)

Overigens wanneer je computer/internet verbinding het aankan is het op 4k kijken op youtube zonder 4k scherm toch aan te raden. De bitrate is hoger waardoor het er beter uit ziet. Ooit een keer een video er over gezien. Kan zijn dat er nog meer dingen waren waardoor het de moeite waard was maar dat ben ik ff kwijt

Enige nadeel van 4K bij een Hero 5 is die maar een max fps ondersteund van 30 tov 80 of 120fps in 1080p waardoor je betere slomo's kan maken en snelle bewegingen soepeler in beeld komen.

• Leuk
Waarderingen: DamnDaniel
De Yi 4k+ kan 4k in 60fps opnemen en de hero 5 kan 4k max in 30 fps opnemen. De Yi 4k+ is nu 339 euro op de officiële website en bij andere verkopers heb ik hem gezien voor rond de 300 euro. Enige nadeel is dat ie niet waterproof is en de hero 5 wel. Je krijgt er wel een waterproof case bij die misschien wel handig is voor impact van bb's. Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met de Yi 4k of de Yi 4k+? Ik ga deze waarschijnlijk volgende maand bestellen. Mijn Runcam 2 van BrainExploder is al onderweg :D