Goede locatie voor eerste skirm

michiel80

Well-Known Member
22 jun 2016
240
93
Trophies
13
Ik heb inmiddels mijn eigen gear voor 99% compleet en dus bijna klaar voor mijn eerste skirm. Zelf woon ik in de buurt van Utrecht en wilde graag een veld bezoeken dat enigszins in de buurt is. (de Locaties in ullicoten en net over de grens bij Maastricht lijken me erg gaaf, maar voor een dagje misschien een beetje te ver weg.).

De velden die wat dichterbij zijn, zijn de velden in Lelystad, Almere en natuurlijk Veluwe Airsoft. Ik vroeg mij af of mensen hier een beetje konden vertellen welke van deze velden zij het leukst vinden en waarom. Uiteraard begrijp ik dat er ook een grote 'smaak' factor van toepassing is, maar dat neem ik voor lief.
Ik wil het liefst ergens starten waar serieus gespeeld wordt en waar het dus verder gaat dan het gemiddelde vrijgezellendag 'potje knallen'. :)

Alvast bedankt voor de reacties!

P.S.

Ik meen in het oude forum een post gezien te hebben waarin verschillende velden worden besproken, maar kan deze even niet meer terug vinden. Een link naar deze post is uiteraard welkom!
 
Persoonlijk vind ik Almere top mits airsoftheaven daar organiseert.
Dat heeft niet zo zeer met het type veld te maken maar meer met organisatie en type skirms.
Ik geef de voorkeur aan tacsim.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Dat is ook wel een beetje de gameplay die mij denk ik het meest aanspreekt inderdaad.
Dankjewel
 
Veluwe airsoft is naar mijn mening te veel een vrijgezel style locatie.
Ik zo dan Lelystad of nog liever Gasselte ( als ACS organiseert) aanraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Eens met @Twinfromhell . Ik ben er dan lang niet geweest, maar de reden daarvoor is dat het vooral run and gun is. Het veld is ook compact waardoor het lastig is er een ander soort spel te faciliteren. Balls and Arrows herinner ik me ook zo, maar hoorde wel van @Michiel dat ze daar inmiddels met een ander soort missie en CO structuur zijn gaan werken.

Als je meer de verhalende/tactische kant zoekt, zal je inderdaad bij Airsoft Heaven uit kunnen komen. Al vind ik het echt een jungle in de zomer wat je opties heel erg beperkt. Ook heb ik een wat mindere ervaring met het thuis team dat daar speelt (maakte van de 7 een 6.5, dus niet heel kritiek). Hebben we wel doorgegeven aan de organisatie dus wellicht is dat inmiddels veranderd :)

Bunker Hill is ook een goede optie wat mij betreft. Soms wat te vol maar in ieder geval CO's met teamleaders die het één en ander aansturen!
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80 en b.samriey
Dankjulliewel voor de reacties tot zover!
Het zal dan wrs Almere worden.
En later hopelijk de wat toffere locaties als bunker hill en ullicoten
 
Gasselte is ook zeer mooi. Helaas best ver weg voor vele mensen. Maar zeer zeker de moeite waard.
Het is een oud bungalow park. Nu verlaten en volledig bedoeld voor airsoft.
Dat betekend dus mooie open stukken in het bos. Gewoon woodland combat. En tussen door van bungalow naar bungalow voor het ultieme cqb gevecht, van primaire switchen naar secundair omdat je wel moet.. Echt puur genieten om de twee verschillende stylen te combineren.

Maar das mijn mening.

Greetings
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80