Goede range maar geen lange replica

MarkFJ

Well-Known Member
23 sep 2018
69
8
Trophies
4
Hallo allemaal,

Ik ben nu al een tijd aan het kijken naar een nieuwe replica. Op dit moment heb ik een Specna Arms SA B14.

Ik ben op zoek naar:
- Een outdoor replica
- Niet een super lange replica (dat ik hem ook af en toe met cqb mee kan nemen)
- Goede range en accuraatheid
- Liefst een keer wat anders dan een M4
- Budget rond de 400/500 euro.

Ik heb al rond zitten kijken, nou is mijn ook gevallen op de Tokyo Marui P90 High Cycle. Het lijkt me een fantastische replica alleen baal ik er van dat de magazijnen zo duur en groot zijn. Vandaar wil ik even verder zoeken. Hebben jullie nog aanraders? Ik wil graag een unieke replica. Misschien kunnen jullie mij helpen op ideeën.

Ik ben ook fan van het "Bullpup" idee. Hierdoor krijg je dus een relatief langere looplengte.

HPA lijkt me interresant maar is denk ik te duur.

Laatst bewerkt:
We gebruiken het woord w@pen niet. Wij hebben replica's. En een lange loop heeft 0 invloed op je range. Een te lange barrel kan zelfs nadeel hebben kwa range.

• Leuk
Waarderingen: M14shooter en Jan
Zelf nog aanraders?

Je huidige replica upgraden ;)
En als je een nieuwe replica wilt om het willen van een nieuwe replica zou ik naar; TM, VFC, G&G, Ares gaan kijken. Hpa kan je naar een tippman kijken. Setje kost geloof ik 500 euro

Je huidige replica upgraden ;)
En als je een nieuwe replica wilt om het willen van een nieuwe replica zou ik naar; TM, VFC, G&G, Ares gaan kijken
Ik heb feeding problemen, ook vind ik hem veel te lang. Daar kwam ik helaas later pas achter dat ik tegen de lengte aan loop.

Ik dacht dat het feeding probleem aan de hopup lag maar dat is dus niet zo. Hij feed alleen goed als ik het magazijn naar voren druk. Nu opgelost dmv. klitteband aan de binnenkant van mijn magazijn.

Andere magazijnen proberen, andere bb's , andere bucking.

Lengte van de replica kan je helaas niks aan veranderen. Tenzij je een hele andere upper erop zet :p

Andere magazijnen proberen, andere bb's , andere bucking.

Lengte van de replica kan je helaas niks aan veranderen. Tenzij je een hele andere upper erop zet :p

Stock magazijnen en andere M4's werken niet. Heb ook een andere bucking, geen verschil.

Mk18 model en dan upgraden met een flat hop en een goede inner barrel (voor accuracy), dan heb je een mooie lengte voor CQB en outdoor. Voor de rest is het naar voren drukken van mags syndroom wel vaker voorkomend.

Afgelopen weekend de tijd genomen met de Amoeba AM-007 (baby M4) te kijken hoe ver die eigenlijk komt met .28's. Een flink eind!! Loop lengte maakt wat dat betreft echt niet uit. Het gaat vooral om hop-up i.c.m. welke bb je gebruikt.

Zelf gebruik ik een Cybergun Famas zowel CQB als woodland, vrij kort, lekker licht en schiet toch wel aardig.
Heb er geen upgrades in zitten dus je zou het altijd nog kunnen upgraden met je budget aangezien deze replica niet al te duur is.
Misschien is het iets voor je.

Ik heb afgelopen zaterdag voor t eerst mijn nieuwe ASG Scorpion gebruikt buiten, korte replica maar ik ben qua range geen enkele keer te kort gekomen. Barrel lengte heeft weinig invloed op je range.

Een mooie korte replica welke ook bullpup is en veel upgrade opties heeft is de L22A2 (online onder de naam L85AFV).
Deze moet je dan van het merk G&G nemen. Ze gebruiken M4 magazijnen.
Ik heb zelf de Army variant ipv G&G. Werkt ideaal in cqb maar ook woodland.
Verder heb ik L85A1 ook van Army maar die raad ik af. L85/L86 raad ik ook af ivm gearbox problemen bij snel trekker overhalen en grote kans op hop-up unit problemen. Dan is de WE L85A2 de beste naar mijn mening maar deze is dan weer Gbb ipv AEG