Goede smart chargers?

StevenH

Active Member
21 mrt 2018
36
15
Trophies
3
Hey iedereen,

Ik been op zoek naar een redelijke smart charger voor Ni-Mh batterijen? Smart chargers voor meerdere soorten batterijen kan ook aangezien ik toch nog in de toekomst mijn collectie wil gaan uitbreiden. Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

IMAX B6AC V2, 35 euro op hobbyking, kan je lipo, lifepo, nimh en nicd mee opladen, mAh uur kan je instellen, aantal cellen, storage charge voor lipo en lifepo en ga maar door. Beste lader voor die prijs.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
En stel, je laat 'em s'nachts opladen dan is er toch geen risico voor beschadiging van de batterij? Newbie vragen maar ik ben graag zuinig met mijn batterijen. :P

RC winkels zijn ook wel een goede bron voor smart chargers gezien deze in die wereld ook heel veel gebruikt worden.

Ik gebruik zelf nog steeds een inmiddels 10+ jaar oude graupner ultramat lader uit mijn Rc Drift tijd. Still going strong.

RC winkels zijn ook wel een goede bron voor smart chargers gezien deze in die wereld ook heel veel gebruikt worden.

Ik gebruik zelf nog steeds een inmiddels 10+ jaar oude graupner ultramat lader uit mijn Rc Drift tijd. Still going strong.

Heb die laders wel eens voorbij zien komen, sommige zijn echt ziekelijk duur (300-400 euro), snap dat een goede lader belangrijk is but damn.

• Leuk
Waarderingen: Sadiek
Heb die laders wel eens voorbij zien komen, sommige zijn echt ziekelijk duur (300-400 euro), snap dat een goede lader belangrijk is but damn.

haha ja die shit kan erg duur zijn. Al was die van mij toen der tijd niet zo duur. Dacht iets van 150-200 -ish. Als je kijkt naar hoe lang ik er al mee doe valt eigenlijk wel weer mee.

haha ja die shit kan erg duur zijn. Al was die van mij toen der tijd niet zo duur. Dacht iets van 150-200 -ish. Als je kijkt naar hoe lang ik er al mee doe valt eigenlijk wel weer mee.

Ja inderdaad klopt, het is altijd afhankelijk van je gebruik en hoe lang het mee gaat, had dat laatst ook met mijn headset waar de kabel faalde en ik zoiets had van grote K, maar toen ook bedacht dat ik wel hem 3 jaar intensief elke dag minstens 3-4 uur op me hoofd heb gehad dan is het weer een ander verhaal.

• Leuk
Waarderingen: Sadiek
Nog steeds geen smart charger gekocht. Ik heb op dit moment NiMh batterijen. Maar als ik zo'n oplader van de hobbyking zou halen. Stopt die ook met opladen zodra de batterij vol is?

Ik heb zelf deze gekocht bij Hobbyking voor me lipos: https://hobbyking.com/nl_nl/accuell-s60-ac-charger-eu-plug.html

Werkt prima, je kan balance chargen, storage chargen (ook als er nog teveel inzit). Stopt automatisch als die vol zit bij LiPos en werkt goed.

Edit: je kan er ook Nimh batterijen mee opladen voor zover ik weet. Exacte programma's daarvan weet ik niet, daar ik nooit NiMH ermee heb opgeladen.