Goede WO1 replica's

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mika
  • Startdatum Startdatum

Mika

Well-Known Member
24 dec 2015
209
91
Trophies
11
Ik zit al een tijdje te kijken naar WO1 replica's, maar ik kan weinig vinden. Nu roep ik de kracht van de airsofters hier bijeen om mij te helpen in deze bittere zoektocht.

Ik zat al een tijdje met een WO1 loadout in m'n hoofd, maar Battlefield 1 is toch doorslaggevend geweest. Nu ga ik (nog) niet heel veel geld uitgeven aan een replica uniform, dus hou ik het simpel met een helm (die is dan wel echt) en simpele khaki kleren en items die wel die sfeer afgeven.

Een 1911 en C96 zijn er veel, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een primary. Ik speel nu vooral indoor, dus een SMG zou handig zijn, maar voor outdoor maakt een bolt-action rifle het natuurlijk af. Ik ga voor een Britse look, maar ik kan me voorstellen dat in de hectiek van de loopgraven een ontwapende soldaat naar een geweer van de vijand zou grijpen.

Succes met het vinden van een kant en klare replica. Denk dat er nihil, dan wel geen keus in is. Wel een hele toffe keuze! props!

Denk dat je er haast niet uitkomt zonder zelf te gaan knutselen aan replica's..maar da's nogal een grijs gebied, waar ik me wijs buiten houdt :D

( Let wel dat BF1 niet echt realistisch is qua uitrusting en kleding ) Ik zou wat mooie referentieplaten zoeken.

Wat je zou kunnen kiezen als bolt action is de eerste Mauser. Die zou je ook het makkelijkst kunnen maken vanaf een 98K versie gok ik. Wellicht kun je ergens zelfs een houtset op de kop tikken. Dunno.

Succes in ieder geval en keep us posted!

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de britten zou je kunnen kijken of je een lee-enfield enigzins kan omtoveren naar een eerdere SMLE variant. Echter de goedkoopste airsoft Lee-enfield die ik zo 123 kan vinden kost je 1450 dollar :|.

EDIT: nvm hier is een goedkopere variant die TM VSR compatible is: http://www.shootandscoot.co.uk/shop/lee-enfield-no-4/. Nog steeds niet heel goedkoop XD.

EDIT2: Oh en hier ook de SMLE variant: http://www.shootandscoot.co.uk/shop/smle-rifle/. Wel cool dat het TM VSR compatible is dan is upgraden een stuk makkelijker.

Laatst bewerkt:
Bedankt jongens, ik had die site nog helemaal niet voorbij zien komen.

@Strelok ik ga ook vooral voor een WO1 look, om historisch accuraat te zijn heb ik voorlopig nog geen geld.

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Pfoeh! Heel tof idee, maar denk dat dit een hele pittige gaat worden ja! Weet je al wel welke kant je wilt? Of hangt dat af van de replica die je kan vinden/bouwen?

@Jan gezien het feit dat mijn outfit nu het meest op een Britse lijkt ga ik nu voor Brits, maar Duits zou ik wel veel vetter vinden.

Van de replica hangt weinig af. Zoals ik al zei, een soldaat kan zomaar een ander geweer oppakken als hij die van hem kwijt is in de loopgraven.

• Leuk
Waarderingen: Jan