Graag advies voor een nieuwkomer in Airsoft Sport

Naiul18

New Member
8 nov 2015
2
0
Trophies
1
Beste Airsofters,

Vandaag mijn NABV pas binnengekregen! Ik hoop dat jullie mij advies/feedback willen geven of ik een goede keus aan het maken ben. Dit staat op dit moment op mijn verlanglijstje:

Assault Rifle: Tokyo Marui NEXT-GEN SOPMOD M4 of G&P M4 Special Operation of G&G GC16 SRL

Pistol: Tokyo Marui G-17 of G-18C of 1911 Custom Night Warrior

Kleding: Invader Gear Multicam

Tactical Vest: Invader Gear

Holster: Safariland model 6004 of 6005

Helm: Emerson Fast Combat Helm

Goggles/Bril:  ESS Profile Airsoft Goggles Cortex Clip of Revision SF PRO Mission Bril

Masker: 101 inc. Masker + oorbeschermer

Advies/feedback, ervaringen zijn zeer welkom.

Groeten, Hans 

Voor het 101 Inc masker zou ik wat anders zoeken. 101 Inc is chinese crapshit wat na 5 skirms uitelkaar pleurt als het al 5 skirms meegaat. Voor de rest niks meer aan doen met TM zit je goed.

@Sander, Dank! Heb je nog een tip voor een goed masker die wel langer meegaat dan 5 skirms?

Uuh, TM night warrior heb ik ook. Top ding. Let er alleen wel even op, v dat waneer je een extra magazijn haalt, je de zelfde mag haalt als het originele (lastig te krijgen) . Ik heb namelijk een 1911a1 magazijn als reserve. Deze past en werkt ook, maar deze valt er af en toe uit. Ben hem dus al meer dan eens kwijt geraakt (telkens weer gevonden) . En daar zijn ze toch wel wat te duur voor.

Wat de M4 betreft. TM is top. En G&G ook.. G&P ken ik dan weer niet zo goed, maar dat kan ook een gebrek aan mijn kant zijn ;)

Mijn maskers haal ik zelf uit China (Ali express) kosten daar €8 ofzo en daar speel ik al 2 jaar mee zonder problemen. Vraag anders even welke Jan / toothpick heeft, want die kun je zo aan je helm klikken. Ideaal!

Qua masker heb ik er ooit eentje over genomen van een team maat dus daar kan ik weinig zinnigs over vertellen. 101 Inc daarentegen kan ik wel wat horror story over vertellen hahaha mijn radio pouch bv kwam kapot uit de verpakking. Trok meteen de druk knoop eraf. Mijn knie beschermers zijn in 2 gebroken.
Bb's liepen vast in mijn barrel. Dus ik ontwijk alles van 101 Inc.

Op mijn mesh heb ik druk knopen gezet en op de kin bandjes van de Emerson helm ook. Daarmee hangt de mesh ongeveer 3cm voor mijn gezicht en heb je ook geen last van schuren tegen je gezicht.

101 inc heeft zich wel wat aangetrokken van de feedback uit de airsoft communitie en zijn met een aardige inhaalslag bezig.

De kwaliteit gaat goed vooruit en ik durf ,na ook wat eigen horror-ervaringen, weer spul van hun te bestellen.

Verder zie ik een wel hele dure brillenkeuze voorbij komen.
Ik draag een Bolle-bril van net geen 12 euro.
Topding!

Ik zelf heb een paar maanden terug een Swiss eye Raptor aangeschaft, deze bevalt mij nog steeds zeer goed en ik kan deze dan ook zeker aanraden. Prima prijs en zitten 3 soorten glazen(wit,zwart en contrastverhogend/oranje) bij, en vooral het feit dat je de brilglazen licht kan kantelen zorgt ervoor dat je minder snel een beslagen bril krijgt met warmte. Prima bril die ook al aardig wat bb's heeft moeten verduren

Destijds gekocht bij airsoftheaven:

http://www.airsoft-heaven.nl/index.php/gear/goggles/swisseye-raptor.html

@Sander, Een goede tip om drukknoppen op de mesh en kinbandjes te zetten, dank!

@Vladimir, Met die  brillenkeuze heb je wel een punt :-) De reden dat ik hier niet op wil bezuinigen is omdat dat ik mijn ogen heel belangrijk vind en zo weinig mogelijk risico wil lopen. Uiteraard ook dat ze comfortabel zitten. Ik ga zeker naar het merk Bolle kijken.

@Lockheed, Dank voor de tip, De Swiss eye Raptor ziet er goed uit  en begrijp uit jouw reactie dat hij genoeg bescherming biedt. Buitendat scheelt ook nog eens geld :-) zoals Vladimir in zijn eerdere reactie vermeldde.

Mijn dank is groot!