Granaten gebruiken in Nederland?

Gerwin109

New Member
1 jun 2016
1
0
Trophies
1
Hallo airsofters!

Ik ben nieuw in deze sport (nog geen NABV-lid) en heb op de meeste vragen wel een antwoord kunnen vinden. Echter kan ik niets vinden over het gebruik van granaten in Nederland tijdens skirms.

Zijn rookgranaten als DEZE en flashbangs als DEZE
Toegestaan in Nederland voor het gebruik bij het airsoften?

Het lijkt me dat DEZE granaten die BB's wegschieten ook gewoon zijn toegestaan in Nederland? Alle 3 de type granaten lijken me een leuke aanvulling op bepaalde missies tijdens een skirm. Worden deze 3 type granaten al gebruikt tijdens Nederlandse skirms? En zo ja, hoe vaak?

Graag hoor ik van jullie!

Groeten,

Gerwin

Rookgranaten zijn bij een aantal organisaties toegestaan, de rest allemaal niet.

Dag Gerwin,

Precies wat @campesteijn zegt:

Rookgranaten: Ja (alleen van het merk Enola Gaye)
Flashbangs: Nee
Airsoftgranaten: Nee (bij wet verboden)

Gezien je exacte vraagstelling ben ik in de veronderstelling dat je ze wilt gaan (door)verkopen. Klopt dat? Zo ja; Enola Gaye rookgranaten (afhankelijk van kleur) zijn voor Airsofters makkelijk te verkrijgen bij veld-winkels (denk aan Veluwe Airsoft, Balls & Arrows, etc). De rest mag allemaal niet worden verkocht en is bij wet verboden.

Bedankt voor jullie vlotte reacties!

Jammer dat airsoftgranaten bij wet verboden zijn. Ik was niet van plan ze te gaan (door)verkopen aangezien er al voldoende shops zijn die deze producten aanbieden :smiley: