H&K 416 Gas blowback maar welke?

Shootersa

Active Member
21 mei 2016
40
17
Trophies
3
Ik heb verschillende websites afgezocht en gekeken naar de verschillende soorten types. Alleen ben ik er nog niet helemaal uit waar ik nou het beste mijn replica kan halen.

een paar voorbeelden:

http://gunfire.pl/product-eng-1152200756-HK416D-CQB-assault-rifle-replica.html De normale H&K416 met een short muzzle flash
http://gunfire.pl/product-eng-1152197015-HK416-D14-5RS-GBB-carbine-replica.html De normale H&K416 met een lange muzzle flash

en dan deze site in belgië http://www.airsoftshop.be/nl/vfc-hk416-d145rs-gbbr.html is ook met lange muzzle flash maar goedkoper dan de andere twee?

Ook ben ik websites tegengekomen met te weinig info over de replica's waardoor het allemaal nog lastiger wordt haha
Ik geloof wel dat ze allemaal goede replica's zijn maar echt duidelijk is het mijn nog niet van waar ik nu het beste iets kan kopen, iemand suggesties? :smiley:

Bedankt voor de hulp

Naar mijn mening kopen bij een bekende website en dan de laagste prijs. Prijzen kunnen veranderen is geheel afhankelijk van de verkoper en voor hoeveel hij hem verkoopt. Het zijn allemaal dezelfde enigste, wat kan zijn is dat de VFC op airsoftshop.be geen trademarks heeft en de Umarex wel waardoor de prijs hoger is bij gunfire. Weet je zeker dat je een GBB wil?

vette replica, zou alleen wel overwegen om de elektrische variant er van te nemen.
aangezien je al 60-70 per mag betaald en dan nog het gas erbij.
en je in koud weer, er zowat geen reet aan heb.
maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

maar wat rebel al zegt, gewoon bij bekende website, desnoods langs een winkel die hem op voorraad heeft.
en voor een replica met echte trademarks betaal je eenmaal meer dan eentje zonder trademarks.

@Rebelattack GBB leek mij wel het mooiste om te hebben ^^
@robin97 Ok, de magazijnen had ik nog niet gezien :expressionless: zijn er ook AEG Blowbacks of is dat compleet kansloos en moet ik het maar houden op geen blowback? xD

Deze werkt in koud weer idd niet echt goed.
Twee andere mensen die ik ken hebben ze en met kou komt er weinig uit. Ook zal je veel single shot moeten schieten aangezien de rof niet heel hoog is.

Ja daar doelde ik op, replica's op gas werken niet allemaal even goed in de winter, oftewel doe goed onderzoek ernaar of zoals Chaosstate al aangaf dat hij mensen kent die minder goede ervaring hebben bij koud weer. Naast dat de ROF niet hoog is zorgt veel en snel achter elkaar schieten ook nog eens voor een cooldown effect waardoor hij nog minder snel schiet en het ook nog kan resulteren in dat al het gas wordt los gelaten zonder dat je het wilde, doordat het systeem niet goed cycled.

AEG's komen ook met EBB of PBB, Electronic of pneumatic blow back, het is niet te evenaren met een GBB of recoil HPA kit, maar geeft je een feedback die je niet hebt bij een AEG zonder EBB/PBB

Als je werkelijk echt sterke recoil wil zonder de nadelen van green gas en je hebt het budget moet je je anders verdiepen in een Tipmann op HPA. Deze geven dezelfde terugslag als een GBB maar schieten op hoge druk lucht dat uit een tankje via een slang in de replica wordt gevoerd. Omdat het gewoon lucht is heb je het nadeel van het koude weer niet en je kan wel gewoon normale AEG mags gebruiken. Zijn wel een paar mensen op het forum die er eentje hebben en je er wat over kan vertellen. Let wel op dat dit rond de 600 euro kost.

@Rebelattack ik wist dat GBB idd slechter werkt tijdens kou, eerst dacht ik dat het wel mee zou vallen aangezien ik toch niet zo veel zin had om in de winter rond te huppelen maar nederland is altijd koud dus waarschijlijk geeft dat alleen maar onnodige fustratie.

Had gehoord over EBB en PBB maar kwam niet veel replica's tegen met dit maar zal ik nog een keer nakijken. HPA klinkt erg positief maar als het zoveel kost is het waarschijnlijk beter om een AEG/EBB/PBB te kopen.

Bedankt voor de info, we zoeken veder :smiley:

Er zijn prima gassen te krijgen voor koud weer, zoals Nuprol 3.0 en 4.0... en wat ook nog een optie zou kunnen zijn, als je budget zover strekt, een daytona gun. Harde kick en op luchtdruk. Nadeel is alleen dat het een donor gbbr nodig heeft en wat geknutsel. @Bart en @[F]airsofter hebben zo'n daytona gun.

Het kan ook wel maar zelfs bij heel koud weer gaan deze gassen ook minder werken en kan het nog steeds voor vallen dat na een paar schoten, al het gas wordt los gelaten. Het is ook niet dat ik iemand het verbied, maar dat hij ook weet wat de nadelen zijn, zodat hij een goed overwogen keuze kan maken.

Denk dat daytona wel heel duur wordt om mee te beginnen omdat je ook nog een donor replica moet hebben en deze dacht ik ook een regulator opmde fles omdat die ook de hoge druk van de fles aankan, maar dat weet ik niet goed.

@Shootersa ik zou lekker voor een aeg gaan kijken, ik wou in het begin ook een reallistisch mogelijke replica, zoals het doorladen als je een mag er in doet.
Alleen je geeft er hee veel voorop.
En ik ben tevreden met het kleine beetje terugslag wat mijn specna arms sa-b02 geeft

Als jij denkt dat het alleen bij -15 gebeurd dan heb je naar mijn mening een beetje een droom beeld van GBB's. De ene kan zeker beter tegen koud weer als de ander dat zeker maar desondanks zullen ze naarmate het kouder wordt minder goed gaan functioneren en dit is toch wel al boven de 0. Ik zou toch kijken naar een tipmann vergeleken met de vfc 416 is dat niet veel duurder, ja de 416 is op zichzelf goedkoper maar ik denk dat je totaal zeker vanwege de dure magazijnen voor GBB's wel op ongeveer een gelijk bedrag uitkomt.

Wederom ik probeer niks af te raden, maar wel alle kanten te geven, aan een droom beeld heeft hij ook niks naar mijn mening. Elk systeem heeft voor en nadelen in zowel speelstijl als werking.

- 15 is natuurlijk dan ook een licht spottende overdrijving.. maar als de beste man een gbbr overweegt zal hij zich vast wel even inlezen over de voor en nadelen, beschreven door mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met het onderwerp...

Ik heb in februari binnen gespeeld met een graad of 7,en zelfs dan hadden bijna alle gbb's last van de temperatuur. Zelfs met nuprol of red gas.
Het ligt ook wel aan de replica hoor, maar het gefoeter om me heen was soms niet van de lucht :P
Maar met goed weer is het erg goed spelen en de blowback ervan is super.

Ik heb in januari binnen en buiten gespeeld met mn WE G19 met Nuprol 3.0 en het werkte prima..

Goed om te horen, ik heb er zelf ook eentje ^^
Maar het hangt echt per replica af. Ik ken een paar mensen met een umarex Hk 416, en die deden niks met koud weer. En een Hk 45 sidearm deed het perfect in dezelfde omstandigheden.

Zoals ik al eerder zei is het afhankelijk per replica en laat ik alleen maar weten wat naast alle voordelen de nadelen zijn. Als ik de berichten zo lees dan denk ik dat de OP zich nog niet had ingelezen, maar dit kan ik fout hebben. Ik voel trouwens ook enige spot @campesteijn omdat ik geen ervaring heb? Ik neem aan dat je de specifieke replica dan hebt en kan beamen dat deze werkt bij -15? Januari is een lange maand en temperaturen fluctueren een hoop. Op bepaalde dagen in januari was de temperatuur zelfs 14 graden en dan werken alle gbbs prima, maar ik haak nu af. Er ontstaat een onnodige strijd heb ik het gevoel wat niet in het voordeel voor de OP is.

@Rebelattack ik had me wel ingelezen maar onvoldoende ;) ik wist dat GBB bij koud weer niet goed werkt en kan falen en daar was ik mij van bewust. Wat ik niet wist was de kosten van de mags die erbij kwam kijken en ook wist ik niet van hpa.

Ik heb nog geen ervaring met een replica op wat voor een platform dan ook dus veel info over GBB had ik niet.

Voor nu zal ik blijven zoeken voor een oplossing in wat ik kan met mijn budget, AEG sluit ik ook zeker niet uit maar het is een kwestie van de voor en nadelen tegen elkaar overwegen.

Ik kan in ieder geval veel met deze info dus bedankt @campesteijn @ChaoSState @Rebelattack en @robin97 . De discussie was niet gepland maar daar kwamen wel goede standpunten uit :)