Hawke RD30

robin97

Well-Known Member
21 jan 2016
275
55
Trophies
7
goeiedag,

heb zitten kijken voor een red dot sight, en kwam uit op de hawk rd30.
heeft iemand ervaring met dit merk.
ik weet tot nu toe alleen dat er bij dit model bescherm kappen zitten en dat hij van staal is en gesealed zodat er geen water in komt.
 
@robin97 Ik kan niks zeggen over het mer Hawke. Wel heb ik zelf een open reflex sight van Theta Optics (gekocht bij Gunfire). Dit sight is ook volledig van metaal en heeft verschillende reticals, voor zover ik er doorheen getuurd heb is het een topding ;). @Jan heeft een review gemaakt van een red dot sight van Theta Optics https://www.youtube.com/watch?v=_SatPD6r4vc. Hier kun je ook eens naar kijken als je hem wat vind.

Groeten,

Lennart
 
@Lennart-vm ja ik had hem gezien maar vind het makkelijk dat ik in het veld mn scope aan kan passen zonder schroeven draaier.

En er zitten geen bescherm kappen bij volgens mij.

Hawke is ook voornamelijk gebaakt voor de schietsport zoals op de schietbaan en kruisbogen enzo.
 
Is een red dot sight ook een soort scope? Of geeft dat alleen een beter vizier.
 
De naam zegt het al.. Reddot = rood puntje .

Een reddot sight, is een soort van scope. Alleen hebben deze meestal geen vergroting. Als je hier doorheen kijkt, zie je enkel rood puntje / kruisje. Deze worden vaak toegepast in korte afstand gevechten, Om zo snel mogelijk op de tegenstander te richten.
 
Zijn niet veel reviews te vinden.
Maar dan ben ik bij deze wel benieuwd wat andere mensen op dit forum voor scopes/red dots gebruiken?
 
Tot nu toe gebruik ik een Cheap knock off van de elcan spectre dr. En een Acog 4x met dr reddot erop.
Maar op korte termijn ga ik een vortex spitfire 3x prism reddot kopen.
 
Ik gebruik de Chinese el cheapo scopes.
Werken als een tiet, en kosten niet veel. Mocht er dan een keer een BB op komen. Dan ben je niet gelijk zo zuur. Omdat ze zo goedkoop zijn, gebruik ik er ook geen bescherming voor.

http://nl.aliexpress.com/item/Free-shipping-Hunting-Tactical-Reflex-Holographic-Red-Green-Reticle-Sight-Dot-Rail-Mount-OT8G-L0799-T15/32272827572.html
 
@Eviltwin-NL ik wil zelf een aimpointer replica, en aangezien in zelf met een aimpoint gewerkt heb wil ook wel een goeie.
Ik vind het spul uit china het tich altijd net niet.

Heb zelf zitten googlen en nu kwam ik de element m2 tegen
http://www.unit13shop.eu/index.php?item=element-m2-red-dot-black&action=article&aid=8929&lang=nl
 
Ik wil niet de party pooper zijn of lullig doen maar element komt ook uit China :joy:
 
@Sander haha ik bedoel meer van merkloze dingen, dat ik daar niet zo van ben
 
Ik heb een 3-9x van Hawke.
Hawke is een goed merk, kan een stootje hebben, ik gebruik de scope al lang genoeg en ik heb er nooit moeite mee gehad.

Ik heb alleen geen ervaring met de andere modellen, maar zoals ik al zei heeft Hawke een goede naam.
 
robin97;17840 zei:
@Lennart-vm ja ik had hem gezien maar vind het makkelijk dat ik in het veld mn scope aan kan passen zonder schroeven draaier.

En er zitten geen bescherm kappen bij volgens mij.

Hawke is ook voornamelijk gebaakt voor de schietsport zoals op de schietbaan en kruisbogen enzo.

@robin97 Sorry voor de enorm late reactie maar voor zover in de Hawke RD30 heb gezien zitten daar ook alleen schroefkapjes over de verstelschroeven. Voor deze heb je dus ook een schroevendraaier nodig om m te verstellen. Maar ik kan het natuurlijk fout hebben!