Heeft een silencer invloed op de BB?

Peter Boudewijn

Well-Known Member
29 sep 2016
843
588
Trophies
19
misschien een beetje een gekke vraag, maar heeft een silencer invloed op de baan van je BB?

Het gaat er dan voornamelijk om dat de silencer cosmetisch gebruikt wordt, dus met een innerbarrel die maximaal tot de flashider komt waardoor je door de QD de silencer nog kan verwijderen.

Ik sprak namelijk ie,and die ervan overtuigd is dat je dan op full auto problemen kan krijgen... heb dit persoonlijk nog niet ervaren eigenlijk...

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen misschien?

Groet,
Peter
 
Zolang de bb de silencer niet raakt zou het toch niet uit moeten maken. Dit is in ieder geval de eerste keer dat ik er van hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Dat was ook mijn reactie... aangezien ik eerder wel een keer een probleem heb gehad waarbij de BB's het schuim kapot hadden geschoten (vieze inner barrel door gebruik van slechte BB's) heb ik dat er al uit gehaald... naar mijn idee gaat de BB dus gewoon door de lucht waar dan een stukje metaal om zit...

Groet,
Peter
 
Ik zou zeggen in principe niet, zolang je bb's niks aanraken. Wat was trouwens dan het argument van de persoon, dat een silencer zonder inner voor problemen kan zorgen? Daarbij maakt HPA juist er gebruik van om het nog stiller te maken en die kun je met gemak op DSG lvl RPS niveau's instellen.

Enigste wat ik kan bedenken is lucht die blijft steken, waar @Ties mij op wees in een discussie op een ander forum over inner vs outer barrel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Ik heb onlangs een mk23 silencer bewerkt (ASG)

Nadat ik de inner eruit had gesloopt de silencer gevuld met zacht foam in onregelmatige vormen. Ik kreeg hem niet door de chrono omdat de BBs direct recht omhoog schoten. Met ander foam dat wel recht was geen probleem en schiet ik 330 fps met 48 decibel (meter op 30 cm afstand)

Ik denk dat de verstoorde luchtstroom de BBs uit baan brengt want de BBs raakten niets aan de binnenkant. En bij het draaien van de silencer vlogen de BBs niet meer recht naar boven maar "draaiden ze mee"
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Ik heb onlangs een mk23 silencer bewerkt (ASG)

Nadat ik de inner eruit had gesloopt de silencer gevuld met zacht foam in onregelmatige vormen. Ik kreeg hem niet door de chrono omdat de BBs direct recht omhoog schoten. Met ander foam dat wel recht was geen probleem en schiet ik 330 fps met 48 decibel (meter op 30 cm afstand)

Ik denk dat de verstoorde luchtstroom de BBs uit baan brengt want de BBs raakten niets aan de binnenkant. En bij het draaien van de silencer vlogen de BBs niet meer recht naar boven maar "draaiden ze mee"

Misschien dat je deze mod kan proberen: http://kuba-t1000.com/minigun/index.php?akcja=tutorials_airsoft_silencer. Heb deze van @Robin gekregen om te gebruiken met mijn HPA engine, maar denk dat dit ook wel werkt met een NBB. Heb zelf een TM Mk23 en met die silencer is het ook zo stil als wat, deze gebruikt ook alleen maar rechte stukken schuim, niet met compartimenten. Ik ken echter wel mensen die schuim compartimenten hadden in combinatie met hun AEG en daar werkte het wel in, toch raar :|.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Dat door de overgang van de inner naar de silencer er een afwijking in de luchtstroom ontstaat en dit een negatief effect heeft op de BB maar gezien de ruimte in de silencer (door juist het verwijderen van het schuim) kan er naar mijn idee nooit een verschil ontstaan wat eigenlijk niet direct is vereffend met de omgeving...

Vond het zelf een bijzonder verhaal, maar als er een goede verklaring voor is hoor ik het natuurlijk graag! Op dit moment ben ik er nog niet van overtuigd dat het een nadeel zou opleveren, eerder een voordeel aangezien ik van tight bore naar wide bore ga :p best of both worlds :)
 
Klopt niks van de manier waarop de innerbarrel afrond bepaald hoe de bb schiet en effectief is (buiten de bore consistancy als die al goed is)

Kijk maar naar promy edgi en pdi die hebben geen rechte afronding maar een lichte kromming maar buiten heb mn stockbarrel van krytac ook in iets mindere mate but still very nice:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Lijkt mij ook sterk.
ik heb geen enkel probleem met mijn silencer en de inner loopt niet helemaal tot het einde van de silencer, heb nog 2/3 cm over.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Idd lijkt me sterk, ik heb een demper van 334 mm Lang, mijn inner loopt tot ongeveer 1/3 van die demper. Dus dat moet het probleem niet zijn. Zit je demper er recht op?

Ik heb idd een demper gemaakt met die guide die @Rebelattack linked, als je vermoed dat het foam de schuldige is, doe een veer door de foam heen zodat de bb door de veer heengaat (ipv pvc pijp in die link) works like a charm
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Peter Boudewijn
Ik heb nog wat geexperimenteerd, en het lijkt echt te komen door verstoorde luchtstroom. Wanneer ik er onregelmatige stukken in stopte veranderde de baan.

Maar met mijn andere modellen zijn er geen problemen. Strak foam rond de zijkant en op 20 meter gaan ze strak.
 
Thanx allen!

Zoals gezegd is die van mij op jet moment leeg, dus dat moet al goed gegaan... als er weer schuim in komt moet dit dus gewoon super strak zijn :)

Groet,
Peter
 
Wij gebruiken ook veel silencers maar hebben tot nu toe geen nega rea's gehad van de BB's.
Ze vinden het geen probleem en blijven lekker consistent hun pad vervolgen.
Nu kan ik mij voorstellen dat bij een wide bore het een ander verhaal kan worden omdat een deel van de lucht voor de BB's uit raced.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Een demper heeft zeker invloed op je bb, kost meestal wat fps. Indien er niet genoeg lucht uitvoer is om de bb stabiel te houden in de demper, of als de demper veel invloed heeft op de uittredende lucht stoom kan het een behoorlijk effect hebben op je BB. Normaal zijn Airsoft dempers van slechte kwaliteit. Ik bouw ze zelf wat veel uitmaakt als je weet wat je doet. Zeker voor een hPa of sniper is een goede demper een toegevoegde waarde. Aeg iets minder omdat je met het geluid van de motor en gearbox zit.
 
Thanx allen!

Zoals gezegd is die van mij op jet moment leeg, dus dat moet al goed gegaan... als er weer schuim in komt moet dit dus gewoon super strak zijn :)

Groet,
Peter
In een demper hoort geen schuim 😉 laat 3D inserts op maat printen, met wat staalwol / pannenspons heb je een waanzinnige performante demper. Met een demper van 100mm bij 40mm krijg je een hPa fluister stil.