Helm/bril toegestaan?

PimDSLR

Well-Known Member
30 nov 2015
97
17
Trophies
5
Hallo mensen,

Ik heb een vraag betreffende de oog bescherming, (heel belangrijk natuurlijk). Ik heb een helm gezien met een omhoog klapbaar face shield (visor), lijkt op die van de Nederlandse ME. Is dat toegestaan? Je kunt hem vinden onder de naam Balistic face shield visor.

Alvast bedankt.
Pim
 
is hij EN 166 gebeurd? dan wel. Zo niet dan raad ik het af (ook niet doen met gewone bril er onder)


Is hij niet gekeurd kan hij kapot gaan tijdens het spelenen ook delen ervan je gezicht raken dan wel in je gezicht komen ook al heb je een bril er onder.
 
Bedankt voor je reactie. Hij is NIJ IIIA 9mm and .44Magnum dus echt kogel afwerend. Dus dat moet goed zitten ;)
 
Is zo een groot scherm voor je gezicht niet verschrikkelijk onhandig? Lijkt me echt niet heel gemakkelijk als je je replica moet schouderen om je sights te gebruiken....
 
Is zo een groot scherm voor je gezicht niet verschrikkelijk onhandig? Lijkt me echt niet heel gemakkelijk als je je replica moet schouderen om je sights te gebruiken....

Ja, dat zou ik niet weten, wel goed punt. In het echt gebruiken ze ze ook dus dat zou niet erg onhandig moeten zijn.
 
ME gebruikt geen geweren maar lange wapenstokken dus die hebben er geen last van.


De eenheden die echter wel moeten schieten met geweren gebruiken dit soort helmen niet, De reden waarom is al benoemd. Afrader!
 
ME gebruikt geen geweren maar lange wapenstokken dus die hebben er geen last van.


De eenheden die echter wel moeten schieten met geweren gebruiken dit soort helmen niet, De reden waarom is al benoemd. Afrader!

My point exactly :D 
 
Of je moet je hele airsoft carriere op deze manier willen gaan schieten... 


Ballistic-Visors1.jpg



Lijkt me ook vermoeiend hahahah


Maar goed, je bent (zeker in het begin) toch continu bezig met het ontdekken wat wel en niet werkt voor jezelf when in battle, dus ik zou zeggen give it a try en koppel je ervaringen eens terug naar de community :D
 
<blockquote>
ME gebruikt geen geweren maar lange wapenstokken dus die hebben er geen last van.


De eenheden die echter wel moeten schieten met geweren gebruiken dit soort helmen niet, De reden waarom is al benoemd. Afrader!

My point exactly :D 

</blockquote>

Het is ook om uit te vinden. Vond het er wel mooi uit zien. Maar dat die niet in combo met geweren worden gebruikt is niet correct. De Franse Raid, GIGN, en B.R.I. gebruiken alle deze helmen in combo met geweren, genoeg foto's op internet. Maar zal de feedback geven.
 
ME heeft gewoon de H&K MP5 in hun pakket. Hij wordt gelukkig nauwelijks ingezet. Vroegah had de Bra Ga  (brand en Gas ) groep de M1 carabine tot hun beschikking. Tegenwoordig een H&K granaatwerper. Vizier van de ME helm is ook beslist niet balistisch.
 
ME heeft gewoon de H&K MP5 in hun pakket. Hij wordt gelukkig nauwelijks ingezet. Vroegah had de Bra Ga  (brand en Gas ) groep de M1 carabine tot hun beschikking. Tegenwoordig een H&K granaatwerper. Vizier van de ME helm is ook beslist niet balistisch.

Klopt, meeste landen gebruiken deze helmen voor rellen etc... Zoals in Nederland de ME, wat iets anders is als het AT. Die de Franse elite eenheden gebruiken zijn wel balistic. nij iiia 9mm and .44magnum
 
Het mag, maar of het verstandig is is een andere vraag. Er zit een redelijk grote opening aan de onderkant, waardoor BB's omhoog kunnen ketsen en vervolgens onder het vizier alle kanten op knallen. Niet te vergeten dat zo'n helm erg zwaar is en voor langere tijd dragen niet de beste optie is.