helm/masker combi

Madness127

Member
3 nov 2015
5
0
Trophies
1
Hoi allen. 

Ik ben al jaren iets met helmen en heb ondertussen een kleine verzameling. b.v. een replica ketelhelm van medio 1460, een (originele) M1 helm, een airsoft replica M88  en een originele binnenhelm van een M1 uit WW2. 

Nu ik begin met airsoft ben ik dus een beetje aan het klooien met 2 van deze helmen (de M1 en de m88)

Als bril heb ik een Desert locust goggle van revision (link)

Nu wil ik waarschijnlijk een shemagh gaan gebruiken om mijn gezicht enig sinds mee te beschermen, maar ik kan me voorstellen dat dit in de zomer best warm kan worden?!

Ik ben zelf niet zo'n fan van mesh maskers omdat ik deze persoonlijk niet zo mooi vind.

Dus ben een beetje aan het rondzoeken naar wat alternatieven, en revision heeft een heel vet systeem maar is voor een hobby niet echt betaalbaar:  https://www.revisionmilitary.com/product/batlskin-viper/

Kent een van jullie een systeem wat enig sinds vergelijkbaar is met het boven genoemde systeem maar dan wel betaalbaar?

Of is er een andere optie die ik compleet over het hoofd zie?

Ik zou even geduldig wachte. Ik kan me niet voorstellen dat dit voor de airsoft markt gaat worden nagemaakt.

ik zou eens zoeken op face protection system airsoft

1392226961-21789-974.jpg

1-mtek-predator-fast-g3a-02-1386821141655.jpg

8c0d6f31c0d4a368969df488b5f58ba0.jpg

moto.jpg

Zijn dat niet die vizieren die alleen voor sier zijn ipv voor airsoft?

Volgens mij wel en moet je er nog een bril bij op..

Afgezien daarvan kan ik alleen maar denken: warm!

Die 3e foto van die multicam helm is dus inderdaad een foto van het Revision systeem. Heel vet maar wel bijna $1500,-

@Toothpick: ik hoop het niet, is een dure grap dan voor iets wat voor de sier zou zijn.. als ik het goed begrepen heb is dat  systeem van revision bedoeld als bescherming tegen explosies en granaat scherven e.d. (overkill voor airsoft dus maar wel voldoende bescherming lijkt me). Maar kan me best voorstellen dat als er goedkope chinese namaak is dat datniet geschikt zou zijn voor airsoft. 

ik heb overigens gelezen dat het nederlandse leger ook bezig is met een nieuw combat suit waar mogelijk ook gebruik gemaakt zal gaan worden met een vergelijkbaar helm systeem (met dus vol-gelaats bescherming tegen explosies en granaat scherven) 

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4088051/2015/06/25/Nederlandse-soldaten-krijgen-hypermodern-gevechtspak.dhtml

maar dat zullen we vanzelf horen want ik kan me ook nog een nieuws item herrinneren dat het leger zou overstappen naar een ander camo type maar dat is ook nog niet bevestigd.

https://www.militaire-uitrusting.nl/blog/2012/07/25/nieuw-camouflagepatroon-voor-defensie 

Man man, vindt die fractal camo persoonlijk helemaal niets! dan maar DPM.. :) 

dat slechte visier is toen een keer op airsoftTV geweest.

Revision zal inderdaad wel goed spul maken. Maar $1500,- is wel erg duur voor hobby. dan koop ik er liever een .50 airsoft versie voor en dan hou ik nog geld over.

Ik ben alleen bang dat met dit soort maskers moeilijker is om door je sights te richten. Ik heb zelf een hekel aan mesh masks dus ik ben ook opzoek naar een andere oplossing. Sinds kort gebruik ik dit: http://www.specshop.pl/product_info.php?currency=EUR&cPath=22_171&products_id=4717&name=King_Arms_-_Neoprene_Mask_%28Half%29_-_Olive_Drab_-_KA-MASK-04-OD Ik doe er nog een balaclava overheen, masker is niet ideal en erg groot dus ik ga hem binnenkort tweaken.

De eenheden die met fullface masks werken hebben hun kolf aangepast. De Brigade Bijzondere Eenheid van de KMar hebben bijvoorbeeld een vreemde knik in de kolf van hun MP5 zodat deze hoger schoudert.

De goedkoopste die ik ooit heb gevonden qua mandibles zijn van mtek weapon Systems. (een variant is het 2e plaatje van blade, alleen dat is de hard shell impact g4)
Ik zou kijken naar de fast g4 of fast flx g4.

De flex is 370 USD maar ze hadden eerst nog een winkel met training equipment. Die versies zijn niet ballistisch, beschermen wel maar kosten slechts 130USD.

Alle varianten behalve de impact zijn zacht en hebben een uitstekende compatibiliteit met kolven schijnt.

Even zoeken ;)

Wat ik wel grappig vind, is dat je naar een alternatief op zoek was, omdat je een shemag te warm zou vinden in de zomer. De (awesome) combinatie van Revision, lijkt me niet veel koeler. Het ziet er uit als een soliede materiaal dat nada lucht doorlaat. Alleen lucht van onderen waardoor je warme lucht in de helm/masker combinatie blijft hangen. 

Ik speel zelf met een mesh mask. Vind het er niet uit zien, zou het liever niet doen, maar mijn tanden zijn me ook wat waard. De mesh die ik heb heb ik nog wat verbogen naar mijn gezicht en draag ik nu meestal zonder problemen. Soms zit ie net wat minder lekker dan anders, en op het eind van de dag merk je wel dat je de hele dag een mesh op je neus hebt gehad ;) Richten kan overigens prima met die van mij. 

@Jan: Fair point :)

Mijn voornaamste redenering is dat je een shemagh eigenlijk constant tegen je gezicht aan zit dus als je het warm krijgt ga je er automatich constant mee lopen klooien. op en af doen en dan trek je er weer te hard aan waardoor die scheef gaat zitten en je de hele shemagh opnieuw om moet binden, enz. 

ik heb met mijn Motor helm eigenlijk nooit echt problemen met warmte in me gezicht (ook met me vizier dicht) dus ben eigenlijk automatich een beetje in die richting gaan zoeken en ben daarom uiteindelijk beland bij die kits van revision. 

@Jan met zo'n helm / mandible combo heb je ruimte over voor een ventilatortje.

@Madness127 check die mtek weapon Systems g4 training dingen. Je kan er ook een ballistic visor bij kopen. Dat heb je voor minder dan een derde van de revision prijs.