Help! Goggleprobleem

Kikkerdril

Member
9 mei 2018
10
11
Trophies
4
Ik ben 17 jaar, binnenkort 18, en dus de minimale leeftijd voor airsoft. Wacht er al jaren op en heb dus ook een paar simpele voorbereidingen gedaan, waaronder een goggle die ik pas (want ik ben zelf ook brildrager).

Ik was toevallig eens bij een legerdump (echte, geen nieuwe chinese namaak) en zag daar een scherfbril liggen voor een aardig prijsje. Ik wist toen nog niet precies de vereiste specificaties, dus had ik hem gewoon gekocht.

Het blijkt een Bolle Defender te zijn van de KL, met alles er op en er aan inclusief de originele verpakking met NAVO stocknummer, afleverdatum, et cetera. Mijn probleem is dat er geen keurmerk te vinden is, en omdat het gewoon een uniek product is, maar weinig informatie over te vinden is. Al denk ik wel omdat het van de landmacht is, op zijn minst een BB kan weerstaan.

Er staat wel wat op de goggle, maar ik denk niet dat het veel zegt.

B.F. M V D
06.00

Zijn er mensen met ervaring van deze goggle? Zou de goggle geweigerd worden? Of is het gewoon bucht die in de afvalbak moet?

Met dank,

Kikkerdril

Laatst bewerkt:
Kan je niet iets vinden over het desbetreffende product via de fabrikant oftewel Bolle zelf, ook al zal het een uniek product zijn zal er vast wel wat info over te vinden zijn.

Also het wordt geapprecieerd om je even voor te stellen :).

@Kikkerdril, het keurmerk EN166-F is verplicht. STANAG 2920 v50 of de 40296 norm is ook goed. 'Vervelende' in dit geval is dat, mocht de Goggle een halfuur lang bestand zijn tegen vuur van een Barrett .50 cal, hij nog altijd niet toegestaan is voor Airsoft.

Je kunt hem laten keuren, maar voor dat geld kun je heel Defensie voorzien van nieuwe kleding geloof ik.

Zelf geen brildrager, maar lees vrijwel alleen maar goede verhalen over de Bollé X1000.