Help! ik snap er geen **** meer van :-)

Cooper2099

Well-Known Member
6 okt 2016
115
42
Trophies
8
Dames en Heren,

Ik heb een probleem met mijn ICS Par Mk3, luister en huiver.

Uit het niets schoot mijn Par Mk3 opeens rond de 90fps en de balletjes vallen ook een beetje futloos uit de barrel. Omdat er 1 tandje van de spur-gear was gebroken en de piston aardig versleten was, dacht ik, deze ga ik maar eens vervangen misschien lost dit het probleem op....

Hierna nog steeds het zelfde euvel. Ik heb ook nog een ICS Uk1 Captain split gearbox liggen, dus ik dacht: dan stop ik de opper receiver en de barrel van mijn Par Mk3 in mijn Uk1 Captain. En hoppa hij schiet helemaal perfect 355 fps. Ik weer de upper receiver en de barrel in mijn Par Mk3 en weer het zelfde probleem 90fps...

Ik dacht misschien ligt het aan de mags.. Ik allerlei mags proberen (midcaps- High caps- lowcaps- ics drum mag) werkt allemaal niet! Ik snap er geen reet meer van.... (voorheen was dit probleem niet aanwezig met deze mags...)

Graag uw hulp
 
Klinkt een beetje als een airseal probleem. Je kan kijken of bv je cylinderhead goed sealed of dat er lucht lekt langs de nozzle en bucking. Dat laatste kan je checken door een papiertje onder de feeding kant van je hop up te leggen en een paar keer te schieten. Als het papiertje beweegt dan heb je daar een lek.
Of je bucking is gescheurd en dan heb je ook een lek.
Je zou de barrel setup van je andere ics erin kunnen zetten en kijken wat er dan gebeurt. Maar met een heel lage fps rollen je bb's altijd uit de loop.
 
Klinkt een beetje als een airseal probleem. Je kan kijken of bv je cylinderhead goed sealed of dat er lucht lekt langs de nozzle en bucking. Dat laatste kan je checken door een papiertje onder de feeding kant van je hop up te leggen en een paar keer te schieten. Als het papiertje beweegt dan heb je daar een lek.
Of je bucking is gescheurd en dan heb je ook een lek.
Je zou de barrel setup van je andere ics erin kunnen zetten en kijken wat er dan gebeurt. Maar met een heel lage fps rollen je bb's altijd uit de loop.
Airseal is goed ik heb deze nog extra gechecked, en zelfs de upper receiver+inner barrel in mn uk1 gedaan en toen netjes rond de 350fps. Heb ook de bucking gecontroleerd op inscheuren en op luchtdichtheid. Net ook maar even een originele ics mag geleend van m'n pa om te kijken of dit het probleem wegneemt. Nog steeds het zelfde. Ik merkte wel met het schieten dat wanneer ik mijn magazijn naar achter of voren duwde hier wel een kleine verbetering optrad.
 
Ok het is duidelijk dat het in de upper gb zit. Dus check:

Airseal pistonhead o-ring
Cylinderhead seal
Nozzle seal
Zit de spring niet per ongeluk verkeerd om?
cylinder met poort verkeerd om, dus met poort voor ipv achter.

Dat zijn zomaar wat dingen om te checken. Het ligt niet aan de hopup zelf, anders had je geen 350 met de andere upper gehaald. Dus wat rebel zegt, kan de nozzle op bucking compatibiliteit nog zijn ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooper2099
Ok het is duidelijk dat het in de upper gb zit. Dus check:

Airseal pistonhead o-ring
Cylinderhead seal
Nozzle seal
Zit de spring niet per ongeluk verkeerd om?
cylinder met poort verkeerd om, dus met poort voor ipv achter.

Dat zijn zomaar wat dingen om te checken. Het ligt niet aan de hopup zelf, anders had je geen 350 met de andere upper gehaald. Dus wat rebel zegt, kan de nozzle op bucking compatibiliteit nog zijn ook.
Thx voor het meedenken! Ik heb de upper-gearbox en de barrel die uit de probleem aeg komen in mijn uk1 gedaan en toen was er niks aan de hand. Dus dan lijkt het mij dat ik de bovenstaande niet hoef te checken (wat ik uiteraard nog wel heb gedaan) haha. Toen weer de upper-gearbox en dezelfde barrel in mijn ICS par en weer problemen.

Edit: En ik heb ook nog mijn goedwerkende UK1 uppergear box + barrel in mijn ICS par gedaan en hierbij ook weer problemen.
 
Hmmm het rare is dat het puur body is en niet de upper, heb je ook al eens geprobeerd de volledige ICS Captain upper en barrel setup in je PAR te stoppen?
Jahzeker zoals boven beschreven:) even voor de duidelijkheid de Par heeft totaal geen beschadigingen of deuken aan de body

Edit: Ik heb ook nog een extra innerbarrel 6.03 met flathop en eigen ICS hop-up chamber getest en ook deze werkt niet.
 
Huh dat is echt fascinerend en super rot dan, want dat maakt het probleem echt veel abstracter. Dan gaat het om gb en hop-up alignment waarschijnlijk en dat is wel een stuk moeilijker om op te lossen.
 
Jahzeker zoals boven beschreven:) even voor de duidelijkheid de Par heeft totaal geen beschadigingen of deuken aan de body

Edit: Ik heb ook nog een extra innerbarrel 6.03 met flathop en eigen ICS hop-up chamber getest en ook deze werkt niet.

Ik lees alleen dat je de PAR Mk3 set in je Captain hebt gestopt maar niet vice versa, maar dit is dan wel gebeurd? Toch raar lijkt wel of er iets fout gaat in de body.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooper2099
Weet niet hoe relevant dit is, omdat je al hebt gezegd dat je de hopup hebt uitgewisseld, maar hebben ze metalen of plastic hopup units? De plastic units willen nog wel eens scheuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooper2099
Ik lees alleen dat je de PAR Mk3 set in je Captain hebt gestopt maar niet vice versa, maar dit is dan wel gebeurd? Toch raar lijkt wel of er iets fout gaat in de body.
Ja inderdaad, ik heb de upper-gearbox en de barrel ook vice versa gewisseld. Echt heel raar dit... er is totaal niks veranderd en opeens feed mijn aeg niet meer goed... Wat betreft de hop-up unit, deze is van metaal. Ik ben toch van plan om misschien een stukje velcro in de magazijn ingang te plaatsen, waardoor de mag misschien een stukje kantelt, wellicht helpt dit. Ook heb ik gelezen op diverse forums dat het kan helpen om de binnenkant van je hop-up chamber te smeren met een klein beetje silicone spray (ik heb toch 2 barrels, dus is het proberen waard) En anders moet ik toch gaan kijken naar een vervangende hop-up chamber die compatible is met een ICS systeem (gewoon om te proberen)

Nogmaals bedankt voor het meedenken!
 
Ik zou nooit smeermiddel doen op plekken waar bb's komen. Die nemen de boel mee en als er wat vuil aan komt is je hele barrel smerig of zelfs beschadigd.
En je groupings zijn dan ook compleet vern**kt.
 
Ik zou nooit smeermiddel doen op plekken waar bb's komen. Die nemen de boel mee en als er wat vuil aan komt is je hele barrel smerig of zelfs beschadigd.
En je groupings zijn dan ook compleet vern**kt.
Owke dat is dus geen optie.. :(pfoeeh ik weet het even niet meer eerlijk gezegd
 
Motor heeft praktisch 0 effect op fps.

Of de motor doet het normaal, of misschien heel traag door te weinig kracht of lege accu. Maar de cycle blijft het zelfde en de fps zal dus ook niet naar beneden gaan met een trager werkende motor.
 
Als je de replica op de kop houd.. en je schiet, zie je dan ook de nozzle bewegen? / naar voor en naar achteren gaan? (kun je zien door in magwell te kijken)