Help mee het nieuwe forum testen!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jan
  • Startdatum Startdatum

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
Hallo allemaal!

Omdat Vanilla aardig werkt, maar vaak nog problemen geeft (zoals het niet kunnen aanpassen van je gear, niet alles werkt op telefoons en tablets, opmaak knoppen verdwijnen) ben ik aan het kijken naar een nieuw systeem.

Inmiddels heb ik Xenforo gevonden. Een prijzig systeem dat voor mij wel lekker werkt. Het heeft een aantal features die we hier ook hebben en een twee zaken die ik moet toevoegen via (betaalde) plugins.

Vandaar dat ik erg benieuwd ben naar jullie ervaringen met het huidige forum en wil ik de hulp van jullie inroepen om het nieuwe forum te testen!

Dit kan op http://www.janhoos.nl/forumtest/index.php

Jullie accounts zijn daar aanwezig, maar de wachtwoorden zijn niet bij iedereen mee over gekomen. Dit heeft te maken met een wordpress koppeling die niet goed werkt. Het kan dus zijn dat je bij forumtest een nieuw wachtwoord moet aanvragen. Dit nieuwe wachtwoord werkt vervolgens alleen bij forumtest.

Het design is uiteraard niet final. Het grootste gedeelte van de functionaliteit is aanwezig. Alle reacties op topics zijn onder "guest". Nog niet af dus, maar wel goed testbaar.

Zaken die interessant zijn:
Werkt het op je telefoon, werkt het op je tablet, kan je alles vinden, kan je je profiel aanpassen, wat vind je irritant? wat vind je tof?

Omdat we inmiddels ook een steeds groter aantal vaste bezoekers hebben, hoor ik graag jullie mening! Succes met testen!

Werkt wel een stuk lekkerder op je telefoon dan het huidige forum.

Je profiel wijzigen is nog wel een moeilijk geval. Kreeg dat ook hier niet gevonden...

@jules.cornelissen cool! Bedankt alvast. Je profiel kan je vinden wanneer je op je naam klikt in de donkere blauwe balk, rechtsboven.

Kan je het huidige forum daar naar toe migreren of importeren? Of moet je dan in de DB gaan knutselen?

Wat misschien ook een idee is is tapatalk, kan je ook een app gebruiken :-) (heb alleen ervaring met forums daarop bezoeken)

Het huidige forum kan redelijk daarheen geëxporteerd worden. Het enige dat niet lekker mee komt zijn de namen bij de posts, dus dat zou echt jammer zijn. Ik hoop nog antwoord te krijgen op die vraag.

Tapatalk moet ik eens naar kijken. Ik ben bang dat dat een paar features mist, die wij juist willen hebben.

Ik kan niet inloggen en ook geen wachtwoord opvragen. Als ik op de link klik om je wachtwoord te resetten dan laadt hij iets, maar er komt geen pagina in beeld.

Vreemd! Ik ga kijken of ik m kan resetten. Op mijn test site draait niet de laatste php versie en dat forum is een torrent om m goed te testen. Dus wie weet dat er daarom dingen niet werken.

Ik kan nu inloggen.
De site is wel een stuk sneller dan het huidige forum en wat ik ook handig vind is dat alle nieuwe posts onderaan staan in het menu, alleen kom ik nu geen topic in.
Het probleem is hetzelfde als bij het nieuwe wachtwoord aanvragen; er wordt een pagina geladen maar niet weergegeven.

oeps, teveel foutieve inlog pogingen, account locked whaha, ik weet mijn ww niet meer denk ik. goed dat alles al automatisch gaat. behalve op nieuwe forums dus.

@Jan kun je mijn account resetten met ww Welkom01 (op ACN test forum)
thanks

werkt uitstekend ik heb zowaar nog geen bug kunnen vinden! is overzichtelijker. iets minder strak maar is dat het nut van een forum? bevalt me goed. gebruik enigzins dezelfde lay-out voor mijn eigen forums

@dennisl9 , Jan is even op vakantie. De wachtwoord reset voor het test forum moet helaas even op zich laten wachten.

In het verleden heb ik gebruik gemaakt van een XenForo based forum, en dat vind ik tot nu toe de fijnste.

Je test pagina heeft overigens wel nog flink wat opmaak nodig, Als je daar nog hulp bij zoekt raad ik graag een vriend van me aan. Hij doet dit soort dingen voor zijn werk. Zijn website is http://cbyte.nl/ zeg maar dat Mika je gestuurd heeft, dan krijg je misschien nog wat korting ook, mocht het je interesseren.

Password reset gaf eerst foutmelding, maar werkte daarna wel. Ziet er goed uit en is een stuk sneller. Vanaf iPad werkt het prima.

Het lijkt wel alsof je bij het zoeken meer dan 3 karakters moet invoeren, bij minder doet hij het niet

Bedankt voor het proberen allemaal!

@Mika Goed om te horen! Tof bedankt! Ik had al een theme gevonden die redelijk lijkt op het thema wat we hier hebben draaien. Op de test site is nu inderdaad de standaard theme aanwezig.

@ChaoSState Oei! Dat is wel even een irritant probleem... Inmiddels opgelost toevallig? Kan te maken hebben met caches namelijk.

@Michiel Zou een spam protectie kunnen zijn!