Help! Upgraden barrel Snow Wolf M24

Dennis Hibma

Active Member
28 jul 2017
31
9
Trophies
3
Hi allemaal,

Al een lange tijd wil ik een M24 replica. Een SSG24 nieuw kopen vind ik erg duur, ik neem er graag één over maar aangezien niemand die dingen verkoopt naam ik het hef maar in eigen handen. Ik ging op zoek naar een vervanger en kwam uit bij de Snow Wolf M24. Waarom? Omdat hier veel goede onderdelen voor zijn gemaakt door Airsoft Pro. Na een flinke zoektocht naar de juiste onderdelen en webshops waar deze nog in stock waren, kwam ik bij het laatste onderdeel: De innerbarrel. En dit is waar ik mijn moed ben verloren.

Ik ben de HELE dag op zoek geweest naar de lengte van de innerbarrel. Bijne elke website geeft een andere lengte aan. Alleen Gunfire.pl al heeft een stuk of 12 verschillende lengtes op hun website staan. Nu kwam ik er achter dat er drie versies zijn met verschillende outer barrels; een tapered versie (barrel wordt smaller), een fluted versie en een normale versie. Ik ging er vanuit dat dit de reden was waarom de afmetingen verschilden, maar nee hoor. Van de tapered variant zou volgens Gunfire de Olive Green versie een innerbarrel hebben van 505mm, de zwarte één van 515, de tan variant één van 500, ga zo maar door. Er zit volgens de website zelfs verschil in als ik er één koop zonder scope (490mm inner barrel) of één inclusief scope (520mm). Samenvattend: de lengtes beginnen bij 485mm en lopen op tot 540mm. Ik snap er helemaal geen reet meer van.

Mijn vraag: Wie kan mij vertellen wat nu écht de innerbarrel lengte is van de Snow Wolf M24? Dan weet ik waar ik aan toe ben m.b.t. het vinden van een precision barrel.


Alvast heel erg bedankt.
 
Mijn vraag: Wie kan mij vertellen wat nu écht de innerbarrel lengte is van de Snow Wolf M24? Dan weet ik waar ik aan toe ben m.b.t. het vinden van een precision barrel.

Zoals ik het heb begrepen zijn er meerdere versies van de SW M24 en daarmee dus meerdere lengtes van de inner barrel.
  • Tapered barrel -> SW-04 M24 (485mm inner barrel)
  • Straight bull barrel -> SW-04J M24 (520mm inner barrel)
Een maat van mij heeft ook de M24 en die kwam er achter dat Novritsch ook een complete upgrade kit verkoopt voor de SW M24
http://tuningkits.novritsch.com/product/snowwolf-m24-tuning-kit/


Mogelijkheid zou zijn om gewoon je inner barrel ff op te meten en dan weet je het? :)
 
De tuningkits van nov zijn gewoon rebrand edgi kits die overpriced zijn. Koop die kits bij edgi zelf en je bent stukken goedkoper uit.

Maatje van me heeft een a&k m24 gekocht, daar zit een barrel van 520mm in. Een kangere barrel zorgt overigens niet voor betere range. Ik zou voor een 428mm barrel gaan (ML crazy jet, pdi of edgi)