Hendige DIY tool :D

Blade

Well-Known Member
6 mrt 2015
409
242
Trophies
15
Airsoft is leuk, tot dat je zelf iets moet gaan vervangen of repareren en een van de legio aan tools moet gaan aanschaffen om juist dat ene onderdeeltje los te kunnen krijgen of te kunnen monteren. En dan nog niet te spreken over de beschikbaarheid van de desbetreffende tool in de (web)shops.

Zoiets had ik dus ook met het CO2 magazijn van mijn CZ P-09 Duty. Er was een kunststof ringetje uit de CO2 piercer verdwenen waardoor de CO2 patroon niet meer afgesloten werd na doorboring dus liep de patroon linea recta leeg :(

IMG_9917_zpsvh6abcv1.jpg


asg-co2-piercer-_-seal-voor-kjw_asg-1911-_14000_1.jpg


De CO2 piercer had ik al gratis kunnen scoren via de uitstekende aftersales van ASG, alleen de tool om de oude te verwijderen en de nieuwe te monteren ontbrak nog... Nou kwam ik na een speurtocht erachter dat ze dezelfde CO2 piercer ook bij Unit13 verkochten en ik zag in hun tool assortiment een valve tool die volgens hun zou moeten passen. Niet dus! Tool weer teruggestuurd en toen ik bij Unit13 was voor een skirm eens navraag gedaan bij de technische dienst hoe het nou precies zat.

Bleek dat de desbetreffende tool niet verkocht werd en dat je dus een bezoek moet brengen aan de fysieke winkel om het onderdeeltje los te laten draaien etc. Nou had ik hier weinig zin in, maar met mijn eigen gereedschap kreeg ik het niet voor elkaar, want het zit echt diep in het magazijn verwerkt en het heeft een dusdanige afmeting dat ik er geen standaard stuk gereedschap voor kon vinden.

IMG_9918_zpsppbmf5q6.jpg


Dus ben ik maar eens wat gaan knutselen met wat afvalstukken die ik op mijn werk nog had liggen. Aluminium pijpje en een stukkie stalen strip en Bob is your uncle! :p

IMG_9919_zpsrvq0i3io.jpg


IMG_9920_zpsfc9nxosq.jpg


IMG_9922_zpsnftv2qdc.jpg


Dus zo zie je maar, het hoeft niet altijd met duur precisiegereedschap gedaan te worden en wie weet help ik zo weer iemand die met hetzelfde probleem zit.
 
Als ie smal genoeg is wel ja, maar ik had nu toevallig dit stripje liggen en dat pastte perfect, dus ik was al snel blij :D
 
Heb ik geprobeerd, maar als je een platte schroevendraaier hebt, dan is of de kop te smal, waardoor ie de schroef niet pakt of de kop te breed, waardoor ie weer niet door het onderste gat past.
 
flexibele-lange-schroevendraaier-met-bits-voor-oa-watersokklemmen-bikeservice.jpg



een flexibele schroevendraaier met bitjes, een Perfecte tool voor dit soort klusjes :D