Het grote BB topic

Sander

Partime Mod
10 mei 2014
2.224
1.564
Trophies
36
Deel je mening en onderbouw de feiten.Hier kan gediscusieerd worden over BB'sHopelijk krijgen we net zoveel info bij elkaar als op het oude forum mooi gecentraliseerd. 
Dit is wel een leuke link waar veel theoretische data op staat.<font face="Arial, Verdana" size="2">http://mackila.com/airsoft/atp/</font>

Wat wil je uitlokken hiermee?
Ik zal bijvoorbeeld nooit meer van bb's wisselen.
Tenzij een of andere gek iets uitvind wat goedkoper is en even goed..

@[F]airsofter
Ik probeer niks uit te lokken ik probeer inzichten te krijgen in diverse gewichten en diverse merken bb's om dus niet in het oude stramien vast geroest te zitten. Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden of lijden.

Als de 26e blijkt dat mijn m16 net zo ver komt als de gemiddelde AEG (of misschien iets verder) wil ik eens gaan experimenteren met .30's en .28's. Ik speel nu met .25's en het merk maakt me tot nu toe vrij weinig uit. 
Ik zal wel bij CQB City dat die extreme precisions consistent zijn waar ze heen gaan. 

Je mag me gewoon leon noemen hoor Sander ^_^

Maar je hebt gelijk, stil staan is achteruit gaan.

Ik heb nog een zaak met 0.25 grams Elite Force BB's liggen. Ik zal deze waarschijnlijk op 3 augustus (TTD) aanbreken.

Ik heb inderdaad veel over Extreme Precision gehoord, maar ik mijd die nu voornamelijk om andere BB's objectief te kunnen testen met mijn AA (G36cv).

Ik begon met green devil, daarna over gegaan op extreme precision.

Voor mij maakt het niet veel uit eigenlijk, ik blijf bij wat ik gewend ben.

Sidearm 0.23
Main 0.25
Dat is wat mij het meeste uit maakt

<font face="Arial, Verdana">En waar baseer je dat op @Doron ?</font>Gaarne wat feiten om je mening te onderbouwen.
Ik heb tot nu toe alleen .375 magnum (Cybergun) bb's (kreeg ik bij mijn replica om te testen) en 101 inc bb's gebruikt.101 bb's liepen meteen vast in mijn 6.01 barrel maar met de .375 magnum had ik geen problemen.Daarna overgestapt naar .25 Xtreme precision mede door de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
<font face="Arial, Verdana">Ik wil nog gaan testen met .28 of .30 bioval of green devil alhoewel die wel een stuk duurder zijn dan de Xtreme precision bb's</font> 

<font>Hoi Sander,</font>
Ik wil niet zeggen dat andere merken bb per definitie slecht zijn. Echter plaatsen de meeste spelers, naar mijn mening, <span style="line-height: 1.7em;">toch een tightbore barel (6.01 t/m 6.04)</span>
<span style="line-height: 1.7em;">In heb ik tot nu toe al enkele vastlopers gezien in het veld (Er zal her en der ook iets van vuil meekomen in de barel) dit was vooral 101inc.
</span>
Zelf heb ik tot nu toe gespeeld met de volgende merken:- 101inc .20- Hidd .20- Bioval .20/.25/.30- XPrecision .20/.25
De Xtreme Precision BB's zijn niet alleen kwa consistentie/prijs/acuratie één van de betere, zo niet de beste.

Hmmmm om dit oude topic ff wat leven in te blazen, ik heb sinds kort een sniper gekocht en vraag me af wat voor bb's ik nou het beste hierin kan stoppen. En wat gebruiken de snipers hier op het forum zelf?

@Sander, 101inc .20 all day err'day! 

Toen ik mijn sniper nog had (begin hem eigenlijk wel een beetje te missen) schoot ik met .30 HIDD en .30 Bioval. Gewoon omdat er niets zwaarders te vinden is wat bio afbreekbaar is. Had het meeste succes met de Biovals, maar de kwaliteit daarvan is de laatste tijd toch heel erg snel achteruit gegaan.

Green Devil . 30
Wel dure zooi trouwens, maar goed resultaat. ;) 26,- per zak. Zou iemand een goedkopere optie hebben? ;)