Het is de zwarte geworden.

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Een lastige,zeker omdat het kiezen weer vanaf een plaatje gaat. MP40  is leverbaar in zwarte grips en in bakelite brown.

Hij is origineel in allerlei varianten geproduceerd omdat in WW2 de ruwe grondstoffen nogal verschilden.

Ik kan het dit weekend nog aanpassen maar vind het een lastige.  ( Eigenlijk is zwart altijd goed, ja maar bakeliet kleur is toch meer authentiek ) hahaha van die dubio's dus.

Inmiddels ook na wijze raad van forumleden, de zwarte besteld. Ben heel benieuwd naar deze Maschinen Pistol replica !

6yQvgpzl.jpg
[/img]

GGfYPn0l.jpg
[/img]

Vrij simpel. De bakelieten versies waren snel en makkelijk te produceren ( als de lopende band eenmaal in beweging was ) in de 2e wereldoorlog, wanneer de grondstof beschikbaar was. Dit werd alleen gedaan voor grote oplage's, omdat het opstartproces van bakeliet daarentegen wel weer veel tijd in beslag nam.

Het nadeel van bakeliet was dat het niet lang mee ging, niet hittebestendig was en wanneer er een onderdeel van je MP40/38 kapot ging het haast niet te vervangen was, en al helemaal niet in het veld. 

Daarom zul je zien dat officieren en mensen die hoger in rang waren eerder een volledig metalen MP40/38 zouden willen hebben als eentje met bakeliet. Die dingen konden lang niet zo goed tegen een stootje. Wat betreft de kleuren, die veranderden eigenlijk continue, vanwege de toevoer van grondstoffen inderdaad. Dus het komt erop aan wat voor een ERA 40 je wil hebben, zou je meer voor een wear en tear look gaan zou ik metaal nemen, en een kleur versie als je een meer productievariant wil hebben. Houten onderdelen werden al helemaal zo min mogelijk gebruikt :) 

is een beetje een contradictie :-P

Snel en makkelijk / veel tijd en veel kracht.................. That doesnt sound easy at all :-P

Misschien heb ik het wat krom vermeldt: Het opstarten van het proces duurt lang, maar als het helemaal loopt is het geen probleem om er veel te maken. Daarom is vaak besloten geen bakeliet te produceren voor een kleine oplage. Misscshien zo beter :P 

Aangepast! :)

Hahahah ik had liever gehad dat jullie zeggen "die of die" is echt lelijk hahahah

Wel benieuwd of het met gaat lukken om de bolt opening origineel te maken en een veer kan plaatsen zodat hij klaaaak naar voren knalt. Geen functie, just fun ! Zie filmpje van deco MP40 Uiteraard niet te koppelen aan de trekker. Eigenlijk net als bij AK airsoft modellen. Het geluid van dat deko model is wel gruwelijk mooi. Klaaaannnk.
https://youtu.be/AG4HzS3LnwI

Persoonlijk, zou ik ook voor een zwarte gaan. Die kun je echt lekker wear & tearen :)